Gå til innhold

Bilpleie & Bilder Fra jobb!

Ranger emnet


JeanDaniél

Anbefalte innlegg

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Denne holder lenge!

IMG_0313.jpg

 

Vært meget fornøyd med den! :)

DSC01096.JPG

Moro når bilen har passer 250 000km og fortsatt kan se bra ut! :)

2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT,

1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html

"Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk i dag inn denne Subaruen på jobb. Under panseret er det 800HK og er bygget opp av en fyr som omkom i fjord. Tørr ikke utdype meg for mye men jeg mener å tro at han ble påkjørt i USA.. Så faren var innom i dag med bilen og ville ha den klargjort for han vil ha den bort.

 

Her er noen bilder:

Ikke klargjort:

 

DSC00834.jpg?t=1243614966

 

DSC00836.jpg

 

DSC00837.jpg

 

 

Panser og dør shinet opp:

 

DSC00835.jpg?t=1243614895

 

DSC00838.jpg

 

DSC00839-1.jpg

 

 

 

 

 

(bilder er tatt med mobil..)

Endret av JeanDaniél

- Volvo V40 T3 Summum 2013

- Volvo V60 Summum 2012 Solgt

- VW Polo 1996 Solgt

- BMW 320i Coupé E92 2009 Solgt

X VW Touran 2.0TDI 2006 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hælvette for en RÅ BIL!! Ble greit blank også :) Tenker han ble fornøyd jeg, hehe.

 

Var og tok resten av bilen i dag, den ble ganske så blank og har en sinnsykt pen farge! (Show farge):D

 

Bilen havner nok ut på finn.no i løpet av uken så det er bare å handle om noen har lyst å fortsette prosjektet;)

 

Lå masse kabler og ledninger inne i bilen. Så ut som noe datasprut opplegg osv..

 

Hele Chassis er demontert og han har montert på nytt, men dette tror jeg er i glassfiber og noe plastikk. var en del sprikker i dørkarmer osv..

- Volvo V40 T3 Summum 2013

- Volvo V60 Summum 2012 Solgt

- VW Polo 1996 Solgt

- BMW 320i Coupé E92 2009 Solgt

X VW Touran 2.0TDI 2006 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Det er ikke alltid nylakkerte ting blir perfekt . denne bakskjermen på en a4 er en svart tett frage ( altså ikke metalikk ) . den fotograferte delen var både tørr sprøytet og støvete ( en lærling på gammle jobben som prøvde og lakkere en haste bil . )

 

det som er gjort etter lakkering :

all struktur og støv er slipt plant med 2000 og vann.

der etter slipt med maskin og abranet 3000 og vann for og jevne ut 2000 ripene mere.

deretter er det brukt MQ. rød rubbings padd og farecla grov rubbing .

der etter en kombinasjon med dynatel rubbing og polish i ett + farecla.

Der etter vasket og kontrolert med tech spray fra 3m og micro fiber klut.

deretter er det polish pad og den over nevnte dynatel som blir brukt i mellom hastig het .

vasket en gang til med tech spray .

så er det polish pad og den mørke blå 3m polishen sin tur.

det ga dette resultatet :DSC01806.jpg

når det er ferdig polert går vi over jobben med ei sol lys lampe hvis det ikke er sol ute for og sjekke at det ikke er noen små antydninger til polish og små riper igjen .

 

det finnes sikkert noe voks osv man kan bruke og hvis dette var en normal polerings jobb men man må tenke litt på at bilen kom ut i fra lakk boksen 15min før jeg begynte på den . jeg for min del føler meg ikke trygg på og " forsegle " en så nylakka bil da den bruker ca 2 uker på og gasse seg ferdig . ;)

 

mvh Preben

Ford 17m vare bil 1970mod Moonshine express
Honda del sol 1993 mod
Toyota corolla e10
Toyota corolla ae92 2dørs cupe
Subaru Forester 98mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg for min del føler meg ikke trygg på og " forsegle " en så nylakka bil da den bruker ca 2 uker på og gasse seg ferdig . ;)

 

mvh Preben

 

Nei syntetisk forsegling av nylakkerte flater er "fy-fy" så du har helt rett i det. Jeg har dog lært at man burde vente 6-8 uker før man forsegler, men at carnaubavoks og andre naturlige beskyttere som "puster" kan brukes før voksen er herdet.

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Megs Syntethic sealant(MG 21 vel?) er jo 100% syntetisk og lar lakken få puste, så en skaper ikke problemer for nylakkerte flater med denne her vel og merke. Når jeg snakker om nylakkerte flater, så tenker jeg ikke på en bil som har akkuratt kommet fra boksen, men en bil som kanskje har stått å herdet i 2-3dager.:)

 

Men det er vel fra erfaringer til erfaringer, rykter til rykter. Det meste går vel på ordspill. (ikke noe surt ment. Klarte ikke å formulere det bedre:op: )

- Volvo V40 T3 Summum 2013

- Volvo V60 Summum 2012 Solgt

- VW Polo 1996 Solgt

- BMW 320i Coupé E92 2009 Solgt

X VW Touran 2.0TDI 2006 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du sier noe der :) men jeg får heller prøve noen sånne produkter på noen deler som ikke skal ut til kunde ;) men så var det det også og ta seg tiden til det og da ;)

Ford 17m vare bil 1970mod Moonshine express
Honda del sol 1993 mod
Toyota corolla e10
Toyota corolla ae92 2dørs cupe
Subaru Forester 98mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal forske litt på det der :D

Etter jeg polerte bilen med High Definition voksen fra Auto Glym så har jeg nesten ikke brukt noe såpe på bilen, kun vann.. Det er ingenting som fester seg i lakken.. Kjørte fra Oslo til Nesbyen forrige helg og det ble en del "splattinger" av div flyvende insekter, men de løsnet utrolig enkelt ved bruk av høytrykkspyler. Den voksen RULER!:win

 

jeg prøvde clay for første gang i dag.. anbefalles.. utrolig lett å jobbe med og polerte etterpå med suto glym.. blei helt fri for nupper og asfalt flekker osv..

Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Megs Syntethic sealant(MG 21 vel?) er jo 100% syntetisk og lar lakken få puste, så en skaper ikke problemer for nylakkerte flater med denne her vel og merke. Når jeg snakker om nylakkerte flater, så tenker jeg ikke på en bil som har akkuratt kommet fra boksen, men en bil som kanskje har stått å herdet i 2-3dager.:)

 

Men det er vel fra erfaringer til erfaringer, rykter til rykter. Det meste går vel på ordspill. (ikke noe surt ment. Klarte ikke å formulere det bedre:op: )

 

Jeg ville aldri lagt på #21 på en nylakkert flate.. den er alt for tett til at lakken får herdet korrekt

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår