Gå til innhold

1940 ford 1/2 ton pickup

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Men pinstriping hadde virkelig vært noe å tenke på, det tror jeg hadde satt prikken over i'en sånn som bilen er pr i dag.. Bare en tanke som slo meg mens jeg så over bildene igjen..

 

Edit: Ved enda nærmere ettersyn så ser jeg at den faktisk har pinstriping allerede også, eller ser jeg feil?

 

Stemmer det du.. er pinstriping på den nå! Vurderer sterkt å beholde fargen som er, men trenger uansett ett nytt strøk med maling og evt pinstriping!

________________________

1940 FORD 1/2 TON PICKUP

- LS1

- Air ride

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg er kjempefornøyd med settet! MEGET enkelt og montere, og fungerer bra!Eneste er at slangene er litt i stiveste laget, men disse får du kjøpt i en mer flexibel type billig hos en lokal slangeforretning her hjemme også!

 

Og ikke minst er det helt kanon service hos karene "over there"! Jeg har snakket med og handlet en del av en som heter Yuri! Meget hyggelig fyr! Han fikser litt på papirene slik at du får litt billigere MVA også ;)

 

Ja, jeg fikk ganske kjapt en mail fra en som het Joe først med beskjed om at Yuri ville ta kontakt ganske snart. Og like etterpå fikk jeg svar fra Yuri på det jeg spurte om. Så servicen virker meget oppegående ja:)

 

Og Yuri nevnte også det om MVA til meg ja, så da spørs det om jeg må ha meg et sånn kit etterhvert også da.. ;)

 

Det er jo en fordel at det er plug and play også, siden man ikke får slikt godkjent her på berget. Man må være forberedt på å ha det av og på endel ganger også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg fikk ganske kjapt en mail fra en som het Joe først med beskjed om at Yuri ville ta kontakt ganske snart. Og like etterpå fikk jeg svar fra Yuri på det jeg spurte om. Så servicen virker meget oppegående ja:)

 

Og Yuri nevnte også det om MVA til meg ja, så da spørs det om jeg må ha meg et sånn kit etterhvert også da.. ;)

 

Det er jo en fordel at det er plug and play også, siden man ikke får slikt godkjent her på berget. Man må være forberedt på å ha det av og på endel ganger også..

 

I verste fall må d av ja, men nå skal ikke min bil inn til noe godkjenning lengre, så satser på at det går bra! ;) Bare prøve og holde resten av bilen godkjent!

________________________

1940 FORD 1/2 TON PICKUP

- LS1

- Air ride

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det du.. er pinstriping på den nå! Vurderer sterkt å beholde fargen som er, men trenger uansett ett nytt strøk med maling og evt pinstriping!

 

Jeg ser for meg litt mer flettende pinstriping på hver side av snutelista på panseret, og litt fletteverk over og ned forbi baklyktene på bakskjermen iallfall.. Og langs snuten og en sving nedover døra med noe flettverk der kanskje. Og evt der det Harley merket står, om du ikke skal beholde det da.. Muligens tofarget pinstriping hadde gjort mer effekt. Som gult og svart, sølv og svart eller gult og sølv.. Bare pøser på med innspill og løse ideer her jeg, blir litt inspirert av å se på denne bilen. :D hehe

 

Men dette finner du nok ut av selv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser for meg litt mer flettende pinstriping på hver side av snutelista på panseret, og litt fletteverk over og ned forbi baklyktene på bakskjermen iallfall.. Og langs snuten og en sving nedover døra med noe flettverk der kanskje. Og evt der det Harley merket står, om du ikke skal beholde det da.. Muligens tofarget pinstriping hadde gjort mer effekt. Som gult og svart, sølv og svart eller gult og sølv.. Bare pøser på med innspill og løse ideer her jeg, blir litt inspirert av å se på denne bilen. :D hehe

 

Men dette finner du nok ut av selv:)

 

Hehe.. gode inspill her ja! Er så usikker selv, så griet å få noen ideer og tenke på! ;)

________________________

1940 FORD 1/2 TON PICKUP

- LS1

- Air ride

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at dei og er glad for skivebremser grunna at ein forbedrer kjøreegenskapa med luft (?)

 

Dette forstod jeg ikke helt..??

 

Men ja, har hørt om folk som har fått godkjent luftfjøring på GAMLE (før 1960) amerikanere, men "nye" amerikanere, europeere og japser er umulig grunnet mangel av TUV.. :(

________________________

1940 FORD 1/2 TON PICKUP

- LS1

- Air ride

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var noke eg hørte en plass.

Det var hevda at BT krevde påmontert bedre bremser av ein som ville ha godkjent luft.

 

"gammle" er vel før 71 eller 72?

 

Har aldri hørt dette, ser ikke at det skal ha noen sammenheng, men så er ikke alltid BT i norge så gode å forstå seg på! :P Har noen gode kontakter i BT i Stavanger og Egersund som er litt rundere i kantene når det gjelder ombyggning av amcar! Biler før 1960 slipper ofte litt billigere unna, disse er også fritatt for eu kontroller, så slipper ett evig mas av masse folk som skal prøve og fortelle om hva som er rett og galt i ettertid ;)

________________________

1940 FORD 1/2 TON PICKUP

- LS1

- Air ride

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke regler gjelder for biler fra 1960-1970, vet du det? Ble nevnt noe om regelverk fra 1940 da jeg var og typegodkjente Amazonen.. (1967 mod)

At dette var gjeldende regler fram til 1970 eller noe sånt.. Litt usikker på om jeg forsto dette helt korrekt da.

 

Er usikker på regelverket der.. Best å ringe og snakke med dem! Amazonen kom vel på midten av 50 tallet, så vil tro at typegodkjenningen på din er fra den tiden!

________________________

1940 FORD 1/2 TON PICKUP

- LS1

- Air ride

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår