Gå til innhold

Hva er galt med VW T5 4x4?

Ranger emnet


tOFFY

Anbefalte innlegg

Heter vel 4motion...

 

En på jobben har en slik, med nye vinterdekk i år.

Han kom ikke opp bakken på jobben, hanklarte ikke komme opp til "veggen" å parkere. Det gikk ikke. han prøvde med fart også, men gikk ikke. Han greide ikke å parkere ved siden av min bil.

 

Og det var kun jeg som hadde kjørt der før, og det var god plass til å kjøre ved siden av mine spor.

Jeg tok jo litt fart selvsagt, men han rygga lenger ned, for å ta fart, og enda så gikk det ikke.

Jeg parkerte 2min føre han.

 

Jeg kjører en Citroën Xantia FWD med nye vinterdekk. Vi begge har piggfrie dekk, han Conti og jeg hancook.

 

Hvorfor kom han ikke opp han har jo 4X4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heter vel 4motion...

 

En på jobben har en slik, med nye vinterdekk i år.

Han kom ikke opp bakken på jobben, hanklarte ikke komme opp til "veggen" å parkere. Det gikk ikke. han prøvde med fart også, men gikk ikke. Han greide ikke å parkere ved siden av min bil.

 

Og det var kun jeg som hadde kjørt der før, og det var god plass til å kjøre ved siden av mine spor.

Jeg tok jo litt fart selvsagt, men han rygga lenger ned, for å ta fart, og enda så gikk det ikke.

Jeg parkerte 2min føre han.

 

Jeg kjører en Citroën Xantia FWD med nye vinterdekk. Vi begge har piggfrie dekk, han Conti og jeg hancook.

 

Hvorfor kom han ikke opp han har jo 4X4

enten fordi 4motion suger? eller fordi kollegan din suger til å kjøre bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det er noe galt med 4wd-systemet hans,slik at den bare driver på framhjula. Man skal være så sinnsykt dårlig til å kjøre for å ikke komme opp en bakke med firehjulstrekk som fungerer. Er vel noe haldex-opplegg på disse, kanskje noe elektronikk som har klikka?

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det er noe galt med 4wd-systemet hans,slik at den bare driver på framhjula. Man skal være så sinnsykt dårlig til å kjøre for å ikke komme opp en bakke med firehjulstrekk som fungerer. Er vel noe haldex-opplegg på disse, kanskje noe elektronikk som har klikka?

 

Mulig mulig. Bilen er helt ny. Han fikk bilen i sommer.

Den har nå runda 12 000Km (er firmabil, så da blir det jo litt kjøring)

 

Jeg så jo att begge hjula på høyre side spant. men jeg vet ikke, syns bare det var dårlige greier.

Og er det feil på systemet, så kan jeg forstå hvorfor. Men fortsatt da dårlige greier. Slike ting bør holde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende du hadde spunnet bort snøen, slik at det bare ble is igjen til din kollega.

 

Selv de simpleste firehjulstrekk-systemene, som gir 25% av kraften til hvert hjul, er tohjulsdrift helt overlegen på fremkommelighet.

 

Som jeg sa, det var god plass til å kjøre ved siden av mine spor.

Og det gjorde han på 2nde forsøk. han kom ikke lenger da.

 

vet att Xantian er god på vinterveier, men ingen 2wd skal være bedre en 4wd uansett system.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt sikkert på at det er noe galt med 4 hjulstrekk systemet hans og de som hadde kjørt en slik bil vil si det samme. Faren min hadde også problemer med sin kia sportage for ikke lenge siden(en uke) og det var bare bakhjul som virket, og han var drit forbanna for å ikke komme opp i bakken men så kjørte han til verksted og nå kommer opp uten problemer. Jeg kjører to biler nå om vinteren Seat Cordoba(framhjul) og Subaru Justy(4WD), de kan ikke sammenlignes på vinterføre. Jeg anbefaler å kjøre til et verksted for å kjekke opp om systemet virker eller prøve det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt sikkert på at det er noe galt med 4 hjulstrekk systemet hans og de som hadde kjørt en slik bil vil si det samme. Faren min hadde også problemer med sin kia sportage for ikke lenge siden(en uke) og det var bare bakhjul som virket, og han var drit forbanna for å ikke komme opp i bakken men så kjørte han til verksted og nå kommer opp uten problemer. Jeg kjører to biler nå om vinteren Seat Cordoba(framhjul) og Subaru Justy(4WD), de kan ikke sammenlignes på vinterføre. Jeg anbefaler å kjøre til et verksted for å kjekke opp om systemet virker eller prøve det selv.

 

Stemmer sikkert det du sier, men det er for dårlig, når en ikke kan stole på ett 4x4 system for mer en 6 måneder får problemene kommer.

Nei, skal jeg ha 4wd, så blir det Toyota med fast gir system, ikke elektroniske greier og olje systemer osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei gud forby, bare fordi kollegaen din har et defekt 4x4, så må jo alle 4x4 systemer med "elektroniske greier og oljesystemer" være defekt..

 

Sa jeg det?

Jeg sa bare hva jeg ønsker.

Og det er ofte en ser VW biler med 4motion merket bak, og enda kommer dem ikke opp bakker osv.

Jeg merker lite med problemer i bakker med min bil.

Og her i Bergen er det noen.

Jeg bor i skansebakken, for dere som vet hvor det er.

Og jeg kommer opp.

Ikke altid 4motion bilene kommer opp.

 

Nå skal det sies, att jeg er tøff mot bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at du OFTE ser vw biler med 4motion som ikke klarer bakker, tror jeg har mer med sjåføren å gjøre, enn selve firhjulstrekksystemet. Fakta er at 95% av folk med 4x4 system kan ikke kjøre med det, og vet ikke hvordan man skal kjøre en sånn bil (inkludert meg selv).. :)

» [ ] Audi A6 2.6 V6, 1995

» [x] VW Golf 3, 1994 (Prosjekt) SOLGT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at du OFTE ser vw biler med 4motion som ikke klarer bakker, tror jeg har mer med sjåføren å gjøre, enn selve firhjulstrekksystemet. Fakta er at 95% av folk med 4x4 system kan ikke kjøre med det, og vet ikke hvordan man skal kjøre en sånn bil (inkludert meg selv).. :)

 

Ja. Jeg trur nok mer på det, enn feil på systemet.

Og VW er jo mest selgene av biler med slikt utstyr, så derfor er det naturlig å se flest av disse, også når dem driter seg ut ved å ikke komme opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår