Gå til innhold

Biltyv skutt og drept

Ranger emnet


wang911

Anbefalte innlegg

  • Svar 176
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Zagato

Så klart viss avdøde i lengre tid har prøvt å drepe faren forstår eg at faren tok med seg skytevåpen for å forsvare seg, men ikkje at sønnen skjøt han bakfra.

Men slik eg forstod det fra VG er det noken journalister som skriver at bygda har vært plaga av biltyver og det er en himmelforskjell.

 

1 Journalister overdriver ofte for å selge storyen.

 

2 Det kan uten vi vet være andre som har herja tidligere og at det faktisk er første gangen fyren stjeler en bil.

 

3 Kjenning av politiet kan like mye bety at fyren er tatt mange ganger for råkjøring og eventuelt hjemmebrenning og slike ting.

 

4 Ingen av oss veit meir enn det som aviser og andre media har sopt i hop.

 

God jul og ikkje skyt for mange.

 

 

Enig i samtlige punkter. God Jul til deg og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hlangmo

Det e nu bra de fikk tatt livet av pakket.........Like ikkje å bruke skattepengan mine på sånt jævla pakk........Og ja en bil kan være verd å drepe før..........

 

og du har hvor mye mellom øra? en ståltråd?

 

jeg vil bare få sagt at alt jeg har sagt i denne tråden dreier som om at jeg mener det er totalt forjævlig og forkastelig å skyte noen pga av en bil.. ikke hvorvidt denna unggutten her forsvarte noen.. det som irriterer meg er at det er folk her som tydeligvis har så dårlig omløp i hodet at dem ville ha skutt for å drepe, uten at dem blir truet på noen som helst måte.

 

nå kommer folk sikkert til å klage på at jeg er lite saklig som kaller opp folk.. helt rett.. det er usaklig.. akkurat som det er usaklig og ikke minst kvalmt å applaudere når noen blir drept.. Denne diskusjonen kan uansett ikke lede noensteds hen da det er elementer her som tydeligvis ville skutt sin beste venn eller sin bror om dem kom over han da han gjør noe som kan tolkes som tyveri.

 

Takk for meg. my last words.

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vi må stille noen ansvarlig for at dette livet gikk tapt, og jeg mener at det er bare en person hær i Norge som skal stilles ansvarlig (personlig ansvarlig) for dette og alle andre drap som skjer.

Enten det er en ulykke i trafikken, eller om det er noen som blir skutt.

 

 

Det er Kjell Magne Bondevik

 

Stil han spørsmålet vær gang noen dør : Hva kunne du gjort for og forhindre at dette skulle skje?

 

 

 

Ha en fortreffelig Jul :)

"Real cars are designed to carry only two people - anything else is just a bus"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Helios

 

og du har hvor mye mellom øra? en ståltråd?

 

jeg vil bare få sagt at alt jeg har sagt i denne tråden dreier som om at jeg mener det er totalt forjævlig og forkastelig å skyte noen pga av en bil.. ikke hvorvidt denna unggutten her forsvarte noen.. det som irriterer meg er at det er folk her som tydeligvis har så dårlig omløp i hodet at dem ville ha skutt for å drepe, uten at dem blir truet på noen som helst måte.

 

nå kommer folk sikkert til å klage på at jeg er lite saklig som kaller opp folk.. helt rett.. det er usaklig.. akkurat som det er usaklig og ikke minst kvalmt å applaudere når noen blir drept.. Denne diskusjonen kan uansett ikke lede noensteds hen da det er elementer her som tydeligvis ville skutt sin beste venn eller sin bror om dem kom over han da han gjør noe som kan tolkes som tyveri.

 

Takk for meg. my last words.

 

Ja, som vanelig sier jeg meg enig i alt det Helios har å komme med (det han skrev om hlangmo også.......), og jeg, som han, trekker meg tilbake i denne saken. Vi kommer ingen plass her.

Takk for meg óg - my last words

-Mercedes Benz 190E 2.3 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by KeLoN

 

Ja, som vanelig sier jeg meg enig i alt det Helios har å komme med (det han skrev om hlangmo også.......), og jeg, som han, trekker meg tilbake i denne saken. Vi kommer ingen plass her.

Takk for meg óg - my last words

 

Dere er så søte når dere blir sint...........dere er vel ikke noe bedre så det svinpakket som knarker og stjeler...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der fikk du sagt det

 

Originally posted by wang911

Men vi må stille noen ansvarlig for at dette livet gikk tapt, og jeg mener at det er bare en person hær i Norge som skal stilles ansvarlig (personlig ansvarlig) for dette og alle andre drap som skjer.

Enten det er en ulykke i trafikken, eller om det er noen som blir skutt.

 

 

Det er Kjell Magne Bondevik

 

Stil han spørsmålet vær gang noen dør : Hva kunne du gjort for og forhindre at dette skulle skje?

 

 

 

Ha en fortreffelig Jul :)

 

i e statsminister , i bestem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi et herlig eksempel på norge, med alt av landets deilige sider.

Du har hoveskurken, en type som i dette tilfellet en type som er velkjent hos politiet, og som uttalte til avisen at han brukte skuddsikker vest osv, med andre ord en skikkelig hardbarka kar, som langt fra var noen førstegangsforbryter, og dette viste lokalmiljøet. Når halve nabolaget får hagen spunnet opp av rusa hardbarka kriminelle, er det noe rart at folk sitter med hagla på fanget. Bare et under at ikke noe alvorligt har skjedd før. Se for deg en situasjon hvor vår god kar freser over en av ungene i nabolaget som sitter å leker i oppkjørselen. Er det da rett å drepe? Dette har ikke skjedd, men kunne godt. Disse folkene har terrorisert lokalmiljøet i lengre tid, og folk har følt seg truet.

Her har vi en bonde, som bruker arbeidsjernet sitt daglig der han styrer rundt på gården, bilen har liten verdi, av materiell type, og sansynligvil av emosjonell type, men, poenget er at bonden har i flere måneder hørt historier fra nabolaget om ny galskap, og nå vil han skremme disse hardbarka folka, med og ta dem på fersken, for politiet gjør null komma svisj i slike situasjoner. Det å ta med hagla er vel ikke den beste ideen, men samtidig ganske greit. På 10 meter sprer vel hagla ca 1 - 1,5 meter, og da sier det seg selv at treffområdet blir stort, og dermed og sjansen for å treffe dekk, men og desverre og sjansen for å treffe narko dusten. Men men, å plukke noe bly utav kroppen er vel ikke så gale, ett hagle skudd med rimelig standar rype korning vil etter å ha gått igjennom karoseri på 10 meter avstand ikke gjøre mer skade en hva narko mannen har opplevd før, han har tross alt blitt skutt før. Faren mislykkes og settes i en farlig situasjon. Sønnen kommer ut og prøver å gjøre noe av det samme, bare med en jaktrifle, et helt annet våpen. en standar jaktriflekule, 7,62mm, har en flate på ca 0.8cm, etter å ha truffet noe blåser de seg opp til ca 2 cm. Hekken på en pajero er, tja, si hundre ganger så stor, så sjansen for at dusten skulle bli truffet er liten. Men, her skjedde det, om det er flaks eller ikke får folk ta stillig til, jeg har ivertfall klare meininger om dette.

 

Sansynligvis er samfunnet kvitt en byrde, men og et menneske. Men tviler på at den avdøde har så mye familie som sitter igjen, kan aldri vite, men det er ofte slik at folk som er kjente, hardbarka forbrytere, har brutt de fleste båndene til familien, men som sagt, det ikke, vil ikke påstå.

 

Men hva gjør så at dette skjer? Det at politiet ikke gjør noe med denne kjente forbryteren og burer ham inn? Sansynligvis, det er så dyrt å fengsle folk, og vi har så få fengselsplasser, at folk kommer ut raskere en hva som er godt.

 

Lokalt eksempel: En jente blir voldtatt, bevisene er delvis til stede, men pga festing og alkohol innblandet blir saken hennlagt. Min far blir frastjålet verktøy og maskiner fra sitt firma for 50 000, sannsynligvis en narkoman, og sporene etter ham er tydelige. Saken henlegges, og politiet er innom, men ser knapt på sporene. Forsikring utbetales og dekker det økonomiske, men hva med straff. hva lærer forbryteren av dette, jo at det er fritt frem fordi ingen gjør en dritt med det uansett. Atpåtill betaler vi sansynligvis skatt for at vedkommende skal få trygd, metadon eller noe annet. Herlig spiral......

Her i stavanger er det masse trafikk kontroller, men i de avsnittene som skal oppklare annen kriminalitet er stillinger ledige, og utdannet politi ståp uten jobb, men ingen har råd til å annsette dem, selv om stillinger står tomme, men trafikk kontroller tjener politiet penger på, derfor må de gjøre slike, for ikke å bukke helt under. For selv om vi bor i et av de rikeste landene i verden, skal ingen penger komme tilbake til folket, politi mangler (bortsett fra våre gode venner som samler inn penger eller førerkort fra oss når vi kjører rundt og brenner pengene våre på avgifter til staten i bilene våre og bensinen til for mange penger) skolene detter fra hverandre, og våre besteforeldre har det bedre 6 fot under torva en på gamlehjem.

 

Dette har spora av, men jeg er smålig provosert og irritert.

For å sumere opp... Hadde jeg bodd i et otråde som plagdes av en narko gjeng, og min lillesøster for eksempel hadde blitt meid ned på vei hjem fra skolen, av en i stjålet bil, hadde jeg sporenstraks henta et av våpnene vi har (har en del, ettersom både jeg og far jakter, og far er offiser i militæret og konkurranse skytter) og gitt ham noen gram bly mellom de sløve dopa øynene, jeg kunne ikke sittet å sett på at han skal sitte 11 år pga go oppførsel på et sted som er 100 ganger bedre en hva min bestemor opplever. Hadde ikke skutt noen pga bilstjeling, selv om jeg har brukt alle mine sparepenger og alt for mye tid på gnikking og pussing og skruing og deler for å få noe jeg har et sterkt forhold til og er glad i. Jeg hadde heller gitt ham en omgang med en baseball kølle, eller sitt hvor mye skade kruttslam fra "rødfis" kan gjøre på tarmsystemet til jævelen. Men dette ser ut som et velbegrunnet uhell, og jeg kommer værtfall ikke til å savne jævelen, det å sette opp regnestykket på hvor mye han koster samfunnet kunne nok provosert de fleste når vi ser hvor mye han gir tilbake. Men mord er mord. Skjønner godt at mange vil si noe i denne saken, men håper at de flese er enige i at dette kunne vært unngått ved tidligere inngripen fra myndighetene, som i så mange andre saker.

 

Og foresten, GOD JUL, ble 18 år i dag julafen, så jeg håper at jeg får noe fint av nissen, så min store, lille, kjærlighet er delvis klar til lappen kommer.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eirikvw

Sansynligvis er samfunnet kvitt en byrde, men og et menneske. Men tviler på at den avdøde har så mye familie som sitter igjen, kan aldri vite, men det er ofte slik at folk som er kjente, hardbarka forbrytere, har brutt de fleste båndene til familien, men som sagt, det ikke, vil ikke påstå.

 

 

I gårsdagens Vg intervjuet de moren og søsteren til avdøde. Julekortet fra han kom forsinket frem til familien, de fikk det dagen etter at han døde visstnok. Han hadde en datter, han gledet seg visst til å feire julen sammen med familien.

 

Gavene som den avdøde hadde sendt familien ville visst bli delt ut som vanlig, men moren hans visste ikke helt hva de skulle gjøre med de som var til han.

 

Før noen maser om link, jeg fant den ikke. Men det stod i papirutgaven. Syns nesten noen burde stenge denne tråden her snart.

 

 

Offtopic så får du ha gratulerer med dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tommy_erwin

 

 

I gårsdagens Vg intervjuet de moren og søsteren til avdøde. Julekortet fra han kom forsinket frem til familien, de fikk det dagen etter at han døde visstnok. Han hadde en datter, han gledet seg visst til å feire julen sammen med familien.

 

Gavene som den avdøde hadde sendt familien ville visst bli delt ut som vanlig, men moren hans visste ikke helt hva de skulle gjøre med de som var til han.

 

Før noen maser om link, jeg fant den ikke. Men det stod i papirutgaven. Syns nesten noen burde stenge denne tråden her snart.

 

 

Offtopic så får du ha gratulerer med dagen :)

 

Hvis han gledet seg så mye til å feire jul med familien, burde han ikke ha gjort det han gjorde, han visste tydligvis at han levde på grensen, siden han har sagt før at han pleier å utstyre seg med skuddsikker vest og pistol. Men nok om dette, jeg er faktisk enig i at tråden burde stenges, og at vi legger lokk på denne saken. Kan lese nok om den i avisa alikevel.

Tyven er død, familien hans sørger. Den 22 år gamle morderen og hans familie kommer ikke til å ha det spesielt godt i jula, eller resten av livet for den saks skyld. At media blåser saken sånn opp, gjør det heller ikke bedre, for noen av de som er innblandet i saken. Får for guds skyld ikke håpe noen av de som leser denne tråden kjenner hverken avdøde eller "morderen" (Ja, jeg setter det i anførselstegn fordi jeg tror på at han ikke skjøt for å drepe)

 

Fra min side i denne tråden: CASE CLOSED!

 

Offtopic fra meg også: Gratulerer med dagen eirikvw .. håper du får mye fint ;)

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis denne thread en holder seg åpen i ca 7 timer til kan jeg ivertfall si hva jeg fikk til bursdagen.... hehe.

Men joda, takker for gratulasjonene, men tull og snakke om det på en så seriøs thread. Enig med deg i at om at det hadde vært tragisk om noen som kjente de involverte leste dette, menge med sterke meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår