Gå til innhold

Innføring av bil-deler til Norge

Ranger emnet


Exerqtor

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hva bestemmelsene er ang. innførsel av bildeler til Norge?

 

Tenker nå på om det er pålagt fortolling vist delene skal bli ført inn i landet av en privat person, eller om det kun er krav om MVA.

 

Har bestilt meg deler for nesten 19 000,- nå som jeg har fått sendt til dude i statene som en jeg jobber med skal på besøk til nå i slutten av februar. Og planen er at han skal ta med seg delene tilbake til Norge.

 

Da er det greit å vite hva jeg evt. må ut med om han ikke kommer seg igjennom usett.

 

Er ikke interessert i noen "jeg mener atte, jeg trur kanskje, en jeg kjenner sa" svar. Keep them for your self.

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant omsider fram til noe på toll.no..

 

Er ikke toll på bildeler. Uansett. Bare moms..

 

Så, problem solved.. Med mindre noen andre har noe som motsier det her.

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moms og toll er ikke det samme.. 25% moms, men ikke på gaver. Er vel en nedre grense og, 200 kroner eller noe?

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår