Gå til innhold

Yngre og eldre bilførere må BORT fra veiene!

Ranger emnet


jonleo

Anbefalte innlegg

Det utsagnet var like svart-hvitt som at man skal få lappen når man er 25 :P

 

 

Eirik

 

Du skjønner ikke Norsk?

Hvis man får lappen når man er 25år så kommer man jo til og grisekjøre like mye da som når man er 18år!

Bruksbil: Ford Sierra!

Prosjektbil: Audi Coupe GT!

http://www.bilforumet.no/prosjektforum/201778-audi-coupe-gt-d.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jo, jeg behersker faktisk norsk ganske bra.. For det første er det ikke alle som slædder rundt når de er 18 heller. Det er ingen som sier at man MÅ kjøre hardt.. Jeg vil tro ulykkesstatistikken blant 18-25-åringer er såpass høy på grunn av uerfarenhet generelt.

For det andre er man mer moden når man er 25 enn når man er 18.. For å si det sånn har man nok gjort mye annet dumt innen man er 25 og, kanskje man ser konsekvenser bedre da.. For det tredje er det ikke alle som har kjørt fra seg når de når 25.. Absolutt ikke.

 

Men jeg er helt enig i at det bare blir å forskyve ulykkene som er basert på manglende kjøreteknisk erfaring. De 7 årene med erfaring er uten tvil erfaring, og starter man på bar bakke mangler man den, uansett når man starter.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg behersker faktisk norsk ganske bra.. For det første er det ikke alle som slædder rundt når de er 18 heller. Det er ingen som sier at man MÅ kjøre hardt.. Jeg vil tro ulykkesstatistikken blant 18-25-åringer er såpass høy på grunn av uerfarenhet generelt.

For det andre er man mer moden når man er 25 enn når man er 18.. For å si det sånn har man nok gjort mye annet dumt innen man er 25 og, kanskje man ser konsekvenser bedre da.. For det tredje er det ikke alle som har kjørt fra seg når de når 25.. Absolutt ikke.

 

Men jeg er helt enig i at det bare blir å forskyve ulykkene som er basert på manglende kjøreteknisk erfaring. De 7 årene med erfaring er uten tvil erfaring, og starter man på bar bakke mangler man den, uansett når man starter.

 

 

Eirik

Men da hadde det jo vært mye bedre om de hadde satt oppflere kjøretimer og kanskje flere demostrasjoner av ulykker osv ;)

Bruksbil: Ford Sierra!

Prosjektbil: Audi Coupe GT!

http://www.bilforumet.no/prosjektforum/201778-audi-coupe-gt-d.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, først til dere som mener jeg er sjuk i hue og tjukk i hue og alt det pisset der. For det første har dere åpenbart ikke lest alt jeg har skrevet, og for det andre driter jeg fullstendig i hva dere synes om huet mitt. Så spar dere det der, det er helt meningsløst..

 

MEN, det hadde vært interessant å høre hva dere mener som kreves for å kunne kalle et menneske en "god sjåfør".. er jo det som er poenget mitt egentlig, at det er veldig mange på 18-20 og deromkring som rett og slett ikke har evnene som trengs for å bli en god sjåfør..ennå. Ikke ALLE, men MANGE.

Mener dere virkelig at det eneste som kreves, er at man klarer å ratte en bil gjennom en sving i høy fart? For det er ikke det jeg påstår, de fleste yngre er flinkere til sånt enn eldre.

Jeg snakker mer om forståelsen av at man kjører en potensiell drapsmaskin, at det eneste svake leddet i trafikken er en selv, osv osv..

 

Forstå? Ja?

 

EDIT;

Dieseldyret, jeg skal innrømme at det med bussene ikke var veldig gjennomtenkt, men SÅ ille var det da ikke? :P

Endret av jonleo

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skjønner ikke Norsk?

Hvis man får lappen når man er 25år så kommer man jo til og grisekjøre like mye da som når man er 18år!

 

Tror du at du kommer til å gjenta det etter du har bikka 25, eller er det kaaaanskje en viss mulighet for at du har blitt en tanke mer moden da? ;)

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er idioter.. gidder ikke engang og diskutere dette tema med dere.

 

Dere drar alle under en kam.

 

Men ja, jeg mener det er mange 18-åringer som ikke er skikket til å kjøre bil ja.. men det er selvfølgelig mange som klarer det kjempefint også.

 

Er det å dra alle under en kam?

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det på den måten: jeg trodde jeg var mye flinkere sjåfør da jeg var 18 og hadde hatt lappen i fire måneder enn det jeg vet jeg er nå.

 

..noe jeg tror veldig, veldig mange opplever. I alle fall de fleste med en viss porsjon selvinnsikt ;)

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle med ett absolutt minimum av selvinnsikt klarer og innse det at når man har hatt lappen i noen uker, er man ingen erfaren sjåfør. Og det er vel der problemet ligger; ikke i alderen på sjåføren, men heller det at de tror det er så mye lettere enn det er. Og dumskap kjenner som sagt ingen alder.

 

Men jeg tror en innføring som dette vil bringe like mange dårlige sider som gode. Greit nok at man kanskje klarer og luke ut de som er fullstendig løk i hodet, som vangler alle de vanligste formene for sunt, folkelig vett; men tenk på de som IKKE er sånn; kommer selv fra ei bygd med MEGET begrenset buss-tilgang... Denne var til og med i enden av en tunell, så hvis du ikke hadde buss eller noen med lappen, kom du deg rett og slett ikke vekk derifra.

 

Dette forslaget kunne sikkert vært bra etter en saftig gjennomgang. For slik det er nå ødelegger noen få for veldig mange andre.

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tør å påstå det er en klar sammenheng mellom alder, modenhet og selvinnsikt ja..

Og nei, dumskap kjenner ingen alder. Er en dum, så er en dum. Men så påstår jeg ikke at unge bilførere er dumme, de bare mangler endel vesentlig livserfaring og modenhet - som det var snakk om i starten her, hjernen er ikke ferdig utviklet i den alderen..

 

Å nei! Jeg dro alle over en kam! Jeg beklager!

 

Mente selvfølgelig ikke alle...

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huh, den er fin ja.. klassisk feilberegning, tenker jeg.

 

..ikke at jeg mener det er greit, altså.

 

Står forresten ikke noe om at han var erfaren sjåfør, kan jo hende han kjørte opp dagen før ;)

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho, denne passet jo bra nå.. :)

 

Ferske sjåfører kan få "P" på bilen

 

så den akkurat i stad jeg også:P Latterlig, for noe klovner som mener dette hjelper, blir flau at noen virkelig trur det hjelper.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det å dra alle under en kam?

 

Nei det er det ikke. Men og si at alle yngre og eldre bilførere må bort fra veien fordi "vi" ikke kan kjøre er og dra alle under en kam. Skall jeg eller bestefaren min miste lappen da, Ikke fordi vi ikke kan kjørebil men rett og slett fordi vi er i feil aldersklasse? fordi vi er i den aldersgruppen som er mest utsatt.

 

Men dette går neppe igjennom :D

Endret av _MDS_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår