Gå til innhold

Pen 8-serie

Ranger emnet


Dr_S

Anbefalte innlegg

Har en BMW 850 med V12`ern, som jeg er superfornøyd med.... Selv når jeg står parkert ved siden av en Diablo er oppmerksomheten enorm for bilen......

 

Lyden du får når du starter bilen får kroppen min til å skjelve hver eneste gang:) Og når du når de berømte 300, og bilen bare fortsetter, så vet du at "Verden nok en gang smiler til Deg!"

 

V12 POWER

 

KRAFTWERKEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...
  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Corona, kan du dele dine erfaringer med denne bilen?

Har begynt å vurdere 850 som et seriøst alternativ, men usikker på hvordan den er i forhold til bensinforbruk og forsikringskostnader.

 

Du vinner ikke noe øko løp med den, men det er ikke så galt.

 

Så lang min erfaring rekker er den svært driftssikker, men det er klart om noe går til helvete koster det penger.

 

Jeg har kjørt en 850 csi på rundt literen på langkjøring, men det er ikke vanskelig å øke det til kraftig. Småkjøring er helt vilt, men dette er jo ikke bilen for den type kjøring.

Dette er bilen for de lange turer i høy fart, da er den en nytelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 9 months later...

kan vel vekke i livet denne tråden igjen med å si at jeg går til innkjøp av en 850 nå veldig snart, er i dialog med en fyr ang. bytte min mot hans, forhåpentligvis så går det rette vegen å jeg blir en lykkelig og stolt eier av en av de desidert fineste bmw gjennom tidene (min mening)

blir nok ikke registrert med norske skilt på en stund vis jeg får den, må betalte engangsavgift også må jeg krangle litt med forikrings selskapet om å ville forsikre den :P

MB 200TE 90'

x Daihatsu Charade 1.3 dx x BMW E34 520iA 24v x Opel Astra 1.7TDI x BMW E46 316i Facelift x BMW E34 520i 12v x Opel Kadett 1.6I Dream

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
kan vel vekke i livet denne tråden igjen med å si at jeg går til innkjøp av en 850 nå veldig snart, er i dialog med en fyr ang. bytte min mot hans, forhåpentligvis så går det rette vegen å jeg blir en lykkelig og stolt eier av en av de desidert fineste bmw gjennom tidene (min mening)

blir nok ikke registrert med norske skilt på en stund vis jeg får den, må betalte engangsavgift også må jeg krangle litt med forikrings selskapet om å ville forsikre den :P

 

Gratulerer :)

 

Bmw 850 er nydelige biler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...
  • 2 months later...

Oki

 

da har jeg bladd litt gjennom sidene her å funnet ut at det var jo relativt lite på 8 serien

 

så da poster jeg min

har had den siden 2004

 

søt E31 850

go bromm å allt :)

 

850b.jpg

 

850f.jpg

 

bmw850ls.jpg

 

bmw850sr.jpg

 

blir spennende å høre meninger

 

btw min er sperra på 280 på speedoen

BMW E36 316i 94

BMW E31 850i 92

BMW E28 520i 86

 

x Mazda 626 86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tidenes best bygde BMW i mine øyne da du får ingen andre like gamle biler med det en 850 kan tilby , herlig bil å kjøre.

 

hehe , grunnet at bilen var helt dau på strøm

så kunne ikke smekke igjen bagasjen, får den ikke opp med nøkkel , prøvde allt som ble anbefalt , 5.56 trykking løfting the works

så la den i lås å la lokket på slik at jeg kom til uten å hente en 1000amp booster for å starte den :)'

mekanismen fungerer , men lokke satt som støpt etter 4 år.

 

felgene er det mange som er uenige i haha

den kom på 3 plass pga de i tyskland på 850 treffet i 2002 mener jeg det var.

 

skal se etter no feitere , mene skal ikke ha for store , men synes det ser bedre ut med litt flere armer og kant på disse.

 

men vil gjerne ha tips og meninger om hva folk synes blir bra på bilen. :)

 

grunnen til at det ikke er blitt gjort no på bilen er for at den har stått i 4 år siden sist jeg hadde den, ubrukt, skammelig jeg vet, men det Eneste som var feil på den nå var at batteriene var daue, bremsene var fine , olja mm

 

jeg synes eksosen ser mye bedre ut en de orginale 4 rørene , men det er jo helt å holdent en smaks sak

 

til de som lurte på forbruk , sikkert foreldet , men det kan jo være noen tittere der ute min bruker , etter kjøre comp, hvis man resetter endel for å ikke få snitt,

-1,2 på pen kjøring type motorvei i ca 140 bilen ligger da på 1700 omdreininger , allt under 2000 bruker du fra 1 til 1.9 på mila, allt over , tja d sier seg selv.

-2,2 på pådrag type ujevn bykjøring

 

3,7 sier kjøre kompen at den bruker på mila når den står godt å durer parkert.

 

EDIT

Endret av byteman

BMW E36 316i 94

BMW E31 850i 92

BMW E28 520i 86

 

x Mazda 626 86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke mene at det ser best ut med ett rør på hver side??

Se selv:

 

BMW_850_Alpina_2.jpg

 

Ikke tvil i mine øyne iaf... Ville gått for 4-rørs Eisenmann eksos eller tilsvarende

 

Ang. felger så synes jeg Alpina felgene kler 8-serien meget bra...

 

Hartge-felger er ikke feil:

 

ec543c18.jpg?t=1250635015

 

Ellers synes jeg at den kler CSI felgene (aka M5 felgene M Paralell)

 

0000000189.jpg

 

 

 

felgene er det mange som er uenige i haha

den kom på 3 plass pga de i tyskland på 850 treffet i 2002 mener jeg det var.

 

 

Du mener den tok 3. plassen pga de felgene var fine eller motsatt? :) At du kunne vunnet liksom..

Endret av Dr_S

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår