Gå til innhold

Xenonlys på Chrysler Stratus

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Jeg har det på min Stratus... (Plasma Xenon. Eagleye H.I.D)

 

Det er veldig enkelt...

 

1. Du må koble de orginale ledningene til pærene inn i to bokser...

2. Så går det en ny ledning til de nye pærene...

3. Å så må du feste boksene en plass i motor rommet...

4. Ferdig!!! :)

 

Du får utrolig mye bedre lys!!!

Chrysler Stratus 2.0 97mod.

Suzuki Baleno 1.6 00mod.

Opel Kadett C 2.0S 79mod.

Saab 900 84 mod. X. 2.Mazda 323 84 mod. X. 2.Daihatsu Cuore 97 mod. X.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og samtidig kan du risikere 2000 kr i bot om du blir stoppet og vise bilen på biltilsynet med orginale lykter igjen.

 

 

Visst du har godkjente papirene på settet så er det ikke noe problem...

 

Jeg var inne til Biltilsynet i bergen (En av de strengeste biltilsynene i norge) å viste bilen og settet som da ikke var koblet til i bilen, å da fikk jeg beskjed om at det var bare å bytte å komme innigjen å vise bilen etter på!!!

 

Jeg hadde ikke brydd meg om jeg ikke hadde fått det godkjent... Nå ser jeg like bra som om dagen, å slipper å sitte og stresse med å følge med om det går noen langs veien eller ikke, for nå ser jeg de med en gang!!!

 

Jeg hadde heller betalt 2000kr i bot en og kjøre på noen for det at jeg ikke så de før de var 5meter fra bilen!!!

Chrysler Stratus 2.0 97mod.

Suzuki Baleno 1.6 00mod.

Opel Kadett C 2.0S 79mod.

Saab 900 84 mod. X. 2.Mazda 323 84 mod. X. 2.Daihatsu Cuore 97 mod. X.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det vil si at du fikk det godkjent da cordi? jeg har også lyst til å skifte til xenon, men droppet det når jeg fikk høre at mest sansynlig ikke blir det godkjent. Det med boten var nytt :) og ja: dårlig lyst i Stratus egentlig -tiil og med Neon lyser mye bedre... :afro

 

hvilken xenon lys er godkjennt eller hvordan kan man finne det ut? står det noe sted? Det finnes jo xenon ifra tusen lappen og oppover, noen andre som har prøvd de billig modellene?

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det vil si at du fikk det godkjent da cordi? jeg har også lyst til å skifte til xenon, men droppet det når jeg fikk høre at mest sansynlig ikke blir det godkjent. Det med boten var nytt :) og ja: dårlig lyst i Stratus egentlig -tiil og med Neon lyser mye bedre... :afro

 

hvilken xenon lys er godkjennt eller hvordan kan man finne det ut? står det noe sted? Det finnes jo xenon ifra tusen lappen og oppover, noen andre som har prøvd de billig modellene?

 

Ja, da jeg hadde montert de så var jeg å viste bilen igjen, å da fikk jeg et godkjent stempel på papirene til lysene og et vedlegg som måtte ligge ved vognkortet.

 

Det var to ting jeg glemte, du må egentlig montere spylerdyser til lyktene og automatisk høyde justering på lyktene, men det sa de ikke noenting om da jeg var der!!!

 

Jeg har ikke noen av delene nå, men lurer på om jeg skal lage til spylerdyser for å vere sikker på at jeg ikke svir lyktene...

Chrysler Stratus 2.0 97mod.

Suzuki Baleno 1.6 00mod.

Opel Kadett C 2.0S 79mod.

Saab 900 84 mod. X. 2.Mazda 323 84 mod. X. 2.Daihatsu Cuore 97 mod. X.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

spør igjen :) noen som har prøvd de billige xenon? og dette med automatisk høyde justering følger vel heller ikke med xenon lyset, så: hvor kan man eventuelt skaffe den høyde justeringen? i praksis er vel ikke mange som monterer dette da ikke alle biler har verken plass eller tilrette lagt muligheter for det. I Stratus er enkelt da det er en manuel høydejustering allrede og denne manuel høyde justeringen kan ikke "erstatte" eller lignende det som er krav eventuelt? og det var kanskje derfor du ikke fikk påpek av trangtilsynnet cordi? ;)

 

Blir det så varmt med xenon at det kan risikeres å ødelegge lyktene? er ikke bedre eller enklere med grøfte lys (den under lyktene i fangeren) eventuelt??

 

Her om dagen røk vifte/dynamo reimen (heter den vifte reime da? selv om den ikke drar viften :))og da tok jeg og målte spenningen over selve kontaktene til lyspaærene og det viser seg at også her er en spenningsfall på 1 volt, altså ved lampen målte jeg 13,5 og ved batt målte 14,5 volt -så jeg koblet direkt med måleledningen retta fra pluss bateriet og det lyste tidlig bedre :) så om jeg ikke får respons ang xenon tenkte å lage til noe bedre med releer ved lysene og egen 21kv kabel til frontlyktene :yodude: skal mode dynamon også, slik at den gir konstant 14,8volt men nærmere sommeren. Noen som vet hvor originale releene til lysene ligger forresten?? :)

Endret av matador

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort sagt, det er teoretisk sett mulig å få godkjent dette, men man må ha automatisk høydejustering(ikke justering inni bilen), lykter som er BEREGNET for xenon, og lyktespylere med høytrykk. Derfor er det i praksis ulovlig, ihvertfall på eldre biler. Hvis noen har fått godkjent det på annen måte, er det bare flaks.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår