Gå til innhold

Bør jeg kjøpe Almera?


micrababe

Anbefalte innlegg

Jeg skal nå selge micraen min. Vil oppgradere litt.

Har vært litt keen på primera SRI, men de har enten gått langt, eller så er de for dyre.

 

Jeg har sett på en gull Almera '96 modell. 1.4 L hvor mange hk har den?

den har gått 188 000 og koster 25 000,- Er det en god pris?

Den ser hel og fin ut på bildene. Står ingenting om den, så skal ringe selger i morra.

Erfaringer? :)

Alt mottas med glede :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Almera er en kjempeflott bil, som er god og kjøre, billig og forsikre, sitter som en klegg på veien med få modifikasjoner, og er gjerrig :)

 

Absolutt en bil som man kan stole på!

 

Svaret er ja, du burde kjøpe en almera ;-)

(Min er til salgs forøvrig. Se http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16180729 )

 

Kanskje ikke helt din prisklasse men.

- 04" VW Golf 5

x 98" Nissan N15 Almera

x 83" Audi 80 CL

x 89" VW Caravelle Coach

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt mange mil bak meg i almera, riktignok 98modell da men... kan anbefales! Hvis du tar deg tid til å lydisolere litt, får du litt mindre støy og.

Det er også en knakende god bil å ha anlegg i!

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at det blir en Almera. Er veldig glad i nissan, og det er så bra at det er kjede på dem istedet for registerrem. :) Bare legg inn link om dere finner en bra almera til salgs som ikke koster mye over 30 000... :P

Kjede er en god og stor fordel ja.

 

Men når du er ute og titter på Almera, start opp bilen, rus den opp på mellom 1000-2000 omdreininger, og hør nede i motorrommet på venstre side når du står forran, hører du en rasle lyd når du gir litt gass og når du slipper opp, kan det være at kjede strammeren og evt skinnen er slitt. (Høres lettest på kald motor).

 

Dette er en sak som koster rundt 2000,- nytt og tar ca 15-20 min å skifte. Er også noe som man kan skifte selv hvis man ikke har ti tommeltotter ;)

 

(Dette gjelder også forøvrig Micra, Primera og de andre bensin motorene til Nissan av "små bilene". Vanskeligere å høre på X-Trail med diesel osv).

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen din er jo grisefin, men automat.. Det er kjedelig. Men hvilken kasse sitter i den, sitter det ei CVT kasse?

 

Er jaggu ikke sikker, men den kosta en del tusen ekstra husker jeg. SLX modellen, bestefar skulle ha det beste av det beste ;-)

 

Er Overdrive av funksjon, samt 1 og 2 gir, med mulighet for manuell giring mellom disse.

 

Så kan godt hende det er cvt? er ikke sikker jeg.. 98 mod :)

 

MEN nå er jo grikasseskifte på almeraen easy peasy for en som kan skru litt da. Kassene ligger strødd rundt i norges land !:)

- 04" VW Golf 5

x 98" Nissan N15 Almera

x 83" Audi 80 CL

x 89" VW Caravelle Coach

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jaggu ikke sikker, men den kosta en del tusen ekstra husker jeg. SLX modellen, bestefar skulle ha det beste av det beste ;-)

 

Er Overdrive av funksjon, samt 1 og 2 gir, med mulighet for manuell giring mellom disse.

 

Så kan godt hende det er cvt? er ikke sikker jeg.. 98 mod :)

 

MEN nå er jo grikasseskifte på almeraen easy peasy for en som kan skru litt da. Kassene ligger strødd rundt i norges land !:)

 

CVT kassen er "elektrisk" på en måte. Det mekaniske er i olje, men resten er elektrisk styrt, på en spesiell måte, med "stifter" osv, lignende som i en dynamo, slepering osv.

 

Vanlighvis meget gode kasser, sitter i de fleste (om ikke alle) Micra K11 iallefall. Og noen Almera mener jeg å huske.

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyttig info. Takk :-)

 

Ser ut til at jeg hiver over ei manuellkasse i bilen til våren.. sliter sånn med og få solgt bilen med automat. vil ikke selge den noe lavere enn den er nå.. er jo satans billig nok som det er.

 

Finner ut av ting :)

- 04" VW Golf 5

x 98" Nissan N15 Almera

x 83" Audi 80 CL

x 89" VW Caravelle Coach

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår