Gå til innhold

Ombygging og renovering (rundt og rundt)

Ranger emnet


Sehen

Anbefalte innlegg

Som kjøper og selger har man forpliktelser begge veier. Åpenhet, ærlighet og ikke minst alminnelig høflighet løser de fleste konflikter.

 

Slik saken fremstilles her så vil de fleste tro at det er leverandør og ny importør (og automatisk ansvarlig bindeledd mellom produsent og kunde i forbindelse med garrantisaker på allerede solgte produkter) av nevnte senkefjærer som ikke har spilt med åpne kort.

 

Har du kjørt den korrekte fremgangsmåten når varen du har kjøpt ikke tilfredstiller de kravene til leverandørens garanti, eller feil og mangler på varen iht til kjøpsloven, så stiller du meget sterkt i en tvistesak.

 

Du har også krav på at varen har de egenskaper og den kvalitet som selgeren har opplyst direkte til deg eller gjennom sin markedsføring.

 

Jeg regner med at du har lest monteringsanvisning og garantibevis og vilkår som skal følge med slike senkefjærer. står på side 12 punkt 1 til 8.

 

Jeg håper du ikke gir deg og oppforder deg til å kontakte både selger og nye ansvarlige importør for å rydde opp på en ordentlig måte.

 

Et forum bør være siste utvei for å løse konflikter, og jeg oppfordrer deg derfor til å fjerne eller anonymisere innlegget ditt over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 283
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Som kjøper og selger har man forpliktelser begge veier. Åpenhet, ærlighet og ikke minst alminnelig høflighet løser de fleste konflikter.

 

Slik saken fremstilles her så vil de fleste tro at det er leverandør og ny importør (og automatisk ansvarlig bindeledd mellom produsent og kunde i forbindelse med garrantisaker på allerede solgte produkter) av nevnte senkefjærer som ikke har spilt med åpne kort.

 

Har du kjørt den korrekte fremgangsmåten når varen du har kjøpt ikke tilfredstiller de kravene til leverandørens garanti, eller feil og mangler på varen iht til kjøpsloven, så stiller du meget sterkt i en tvistesak.

 

Du har også krav på at varen har de egenskaper og den kvalitet som selgeren har opplyst direkte til deg eller gjennom sin markedsføring.

 

Jeg regner med at du har lest monteringsanvisning og garantibevis og vilkår som skal følge med slike senkefjærer. står på side 12 punkt 1 til 8.

 

Jeg håper du ikke gir deg og oppforder deg til å kontakte både selger og nye ansvarlige importør for å rydde opp på en ordentlig måte.

 

Et forum bør være siste utvei for å løse konflikter, og jeg oppfordrer deg derfor til å fjerne eller anonymisere innlegget ditt over.

 

Fjerner ingenting når det gjelder denne saken, da jeg prøvde å komme til alminnelig ordning og høflighet vedrørende denne saken via mail. Når man får bare ufinheter tilbake, kan jeg publisere samtlige mailer i kronologisk rekkefølhe fra alle parter. HVis det er det som ønskes, gjør jeg gjerne det. Og det at jeg la det ut på forumet, var ikke for å diskutere, men for å vise hvordan det forgår når det først skjer noe. Det har gått lang tid og endel mail før jeg ble forbannet og la det ut på forumet, Kanskje som en liten advarsel????

På ALKOHOL (E85)

 

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trokke jeg får inn traversen der. Men vi driter i alt dette OT.

 

Fått tilbake bilen fra rustsveising enda? bildeR

 

Du får den inn i bilen. Når bruer og slikt er borte går den inn i bilen:)

På ALKOHOL (E85)

 

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som kjøper og selger har man forpliktelser begge veier. Åpenhet, ærlighet og ikke minst alminnelig høflighet løser de fleste konflikter.

 

Slik saken fremstilles her så vil de fleste tro at det er leverandør og ny importør (og automatisk ansvarlig bindeledd mellom produsent og kunde i forbindelse med garrantisaker på allerede solgte produkter) av nevnte senkefjærer som ikke har spilt med åpne kort.

 

Har du kjørt den korrekte fremgangsmåten når varen du har kjøpt ikke tilfredstiller de kravene til leverandørens garanti, eller feil og mangler på varen iht til kjøpsloven, så stiller du meget sterkt i en tvistesak.

 

Du har også krav på at varen har de egenskaper og den kvalitet som selgeren har opplyst direkte til deg eller gjennom sin markedsføring.

 

Jeg regner med at du har lest monteringsanvisning og garantibevis og vilkår som skal følge med slike senkefjærer. står på side 12 punkt 1 til 8.

 

Jeg håper du ikke gir deg og oppforder deg til å kontakte både selger og nye ansvarlige importør for å rydde opp på en ordentlig måte.

 

Et forum bør være siste utvei for å løse konflikter, og jeg oppfordrer deg derfor til å fjerne eller anonymisere innlegget ditt over.

 

Driter egentlig i det, da kviteringen er forsvunnet, og nytt senkesett bestillt.

På ALKOHOL (E85)

 

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sæther..... Her er støtdempertårna bake, litt overflaterust. Det er allt

 

07042009040.jpg

 

 

Her er litt bilder på framgangen. Null rust på bilen er sluttresultaet :)

 

 

07042009038.jpg

 

 

07042009039.jpg

 

 

Så der er framgang å spore :):):):):):)

På ALKOHOL (E85)

 

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det har vert nevnt informasjon om meg i denne tråden ønsker eg å påpeike noen ting når det gjelder senkefjærene:

 

- Det vart ikkje nevnt eit ord om at du ville ha noe nytt senkesett på garanti/reklamasjon ifra di si side.

- Det kom ikkje svar på om det var sedan/caravan fjærene var montert på eller kva slags motortype bilen var utrustet med.

- Det kom heller ikkje svar på når senkefjærene var kjøpt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bank litt med en skru trekker på den tårnet bak, du vil gå rett igjennom :(

 

Men samma det :) hadde ikke det vært enklere og fått tak i et bedre karroseri?

 

jeg er ikke pessemistisk. bare vil gjøre hverdagen enklere for deg og sveisern :)

 

Kan jeg komme og hente traversen i løpet av påsken?

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det har vert nevnt informasjon om meg i denne tråden ønsker eg å påpeike noen ting når det gjelder senkefjærene:

 

- Det vart ikkje nevnt eit ord om at du ville ha noe nytt senkesett på garanti/reklamasjon ifra di si side.

- Det kom ikkje svar på om det var sedan/caravan fjærene var montert på eller kva slags motortype bilen var utrustet med.

- Det kom heller ikkje svar på når senkefjærene var kjøpt.

 

 

Dette er jeg ferdig med,men siden du spør er settet til en v6 stv, 40/40 senk. kjørt ca 40k med koni, og ble kjøpt høsten 96.

Sjekk tråden http://www.bilforumet.no/omega/134843-familiebrakke-3-2-24v.html

 

PS..

Fjernet navnet, så det ble litt anonymt...

På ALKOHOL (E85)

 

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bank litt med en skru trekker på den tårnet bak, du vil gå rett igjennom :(

 

Men samma det :) hadde ikke det vært enklere og fått tak i et bedre karroseri?

 

jeg er ikke pessemistisk. bare vil gjøre hverdagen enklere for deg og sveisern :)

 

Kan jeg komme og hente traversen i løpet av påsken?

 

Spørs om den bli ferdig til da. Men kan kanskje ta traversen med dit og bytte den. skal prøve:) Derfor billig sveising, siden han får ta den tiden han trenger. Stakk med skrutrekker rundt hele tårnet, og solid stål hele veien rundt:)

Er to små hull i gulvet ved gummipluggene, ellers er det rustfritt. Men nå blir det en rustfri omega, uten stålplast i hjulbuer og dører. Han lukker til og med antenne hullene på bakskjermene, så den blir litt "clean". Har bestillt frontleppe og nytt senkesett på 40mm. Siden kanalene er uten hull og klips, blir sideskjørtene limt på. hvilke har jeg ikke bestemt meg for enda, men det er ett par som stikker seg ut:) Listen til døren nede blir også limt, så rusten ikke begyner å krype fram igjen.

Han sa også at til å se så jævlig ut på kanalene og hjulbuer, var den forbausende fri for rust ellers.

Endret av Sehen

På ALKOHOL (E85)

 

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lurt litt på frontfangeren. Tenkte jeg skulle skjere vekk den svarte listen oppe, så den blir flat, og går i ett med platen nede og lyktelistene. Forsterker baksiden med blekk, lim og poppnagler før jeg skjerer den vekk, men hvilket spakkel burde jeg bruke så det ikke sprekker når den bøyes litt.

Skal skjule sprekken mellom leppen og fangeren også, så samme problem der.

Noen forslag?

 

Gleder meg som en unge til bilen er ferdig sveiset og tilbake fra lakk:):)

På ALKOHOL (E85)

 

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår