Gå til innhold

hjelp!!! turbotull:s

Ranger emnet


zachariassen

Anbefalte innlegg

Nå lurer jeg fælt på om det er noen som har god peiling på turbo her? skal fortelle hele historien..

Var ute å kjørte da plutselig eksosanlegget delte seg i to ved fleksirøret (rett etter manifolden) har ikke penger nå så fikk ikke fikset det. to dager etter sluttet det og bråke. og hørte nesten ikke at jeg hadde gåen eksos men da kom det en høy suselyd fra turboen. akkurat som om turboen bare lader luft ut i det fri, men jeg har fortsatt litt turbotrykk. 0.3ca men bilen går som en dass!! utrolig dårlig drag i den.. hva er det her? tektne kanskje det kunne være vakumklokka til wastegaten som er sliten men vet ikke så altfor mye om turbo så jeg tenkte jeg skulle høre om det var noen her som hadde litt mer peiling enn meg=) skal ikke så mye til:P

Kjører børsje med fire ringer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sjekk om alle slangene mellom turbo og innsug er intakte

 

har vel egentlig sjekket dem. første jeg tenkte på. men har ikke fått sjekket så nøye. har ikke hatt den på bukk ennå så jeg kan vell alltids sjekke bedre. men den suselyden kom omtrent samtidig som bråket fra det gåene eksosanlegget forsvant. så nå bråker den ikke lengre selvom eksosen er gåen. og det høres nesten ut som den susinga kommer fra downpipen. er jo der den har ryki.

Kjører børsje med fire ringer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan det rett og slett være at eksosen er defekt etter downpipe og at det da ikke er nok motstand i eksosen? hvorfor går den så dårlig? og hvorfor så veldig høy suselyd fra turbo sånn plutselig? er det bare N75? hvorfor har turbotrykket falt til 0.3? jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne og har ikke lyst til å bruke flere tusen på å bytte deler som kanskje kan være grunnen. hadde vært veldig fint om noen hadde vist hva dette var eller hadde forslag til hvordan jeg kan finne ut av hva dette er uten å bytte deler =) frustrerende problem =(

Kjører børsje med fire ringer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke usannsynlig at den går i nødmodus om eksosen ryker etter downpipen. Husker jeg dro av eksosen en gang, samme sted. Tror var da den gikk i nødmodus faktisk. Gikk hvertfall i nødmodus litt etter det.

97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt

*91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har svart deg på pm, men føler for og legge igjen en vissit her og.

 

Disse bilene type før 99 har stort sett kun en lambda, denne siter i dp og hvis eksosen har røket i flexirøret går nok ikke bilen i nødmodus av den grund.

 

Ekstrem turbolyd kan bli feiltolket og være luftlekasje da turboen generer foskjellig trykk utifra turtall og belastning.

 

Har du muligheter for diagnose selv, hvis ikke ordner jeg dette.

 

Mvh

Vrt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har svart deg på pm, men føler for og legge igjen en vissit her og.

 

Disse bilene type før 99 har stort sett kun en lambda, denne siter i dp og hvis eksosen har røket i flexirøret går nok ikke bilen i nødmodus av den grund.

 

Ekstrem turbolyd kan bli feiltolket og være luftlekasje da turboen generer foskjellig trykk utifra turtall og belastning.

 

Har du muligheter for diagnose selv, hvis ikke ordner jeg dette.

 

Mvh

 

 

Så pm=) tusen takk for gode svar=) jeg har en annen resirk liggede så jeg skal gå ut med en gang og prøve å bytte=)

Kjører børsje med fire ringer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår