Gå til innhold

Citroen Jumper bobil, cruicecontrol problemer (mye bilder)


kodvaag

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Pappa har denne Citroen Jumper bobilen:

 

CIMG1140.jpg

 

CIMG1139.jpg

 

CIMG1137.jpg

 

 

Den har cruicecontrol:

CIMG1149.jpg

 

Cruicecontrollen funker ikke som den skal, tror jeg. Når du kjører med cruicecontrollen innkoblet i 80 km/t og ruller ned en bakke og kommer opp i 85 km/t så fortsetter den i 80 km/t på neste slette.

 

Dersom utforbakken er så lang/bratt at du kommer opp i 90 km/t så går cruicecontrollen av. For å få bilen til å gå på cruicecontroll igjen må du enten trykke på set eller resume.

 

Sånn skal det jo ikke være?

 

Har cruicecontrol både på Mazda Miata og VW Transporter og der opprettholder cruicontrollen farta på neste slette.

 

 

Her er noen flere bilder av bilen, bobilenes svar på sportsbil.

Lakkerte fangere og ekstra skjørter, rails og originale aluminiumsfelger. Skinn/alacantara seter, ac, 6 gear osv. Pappa syntes ok fart på autobahn var 140km/t, den forrige bobilen likte han ikke å kjøre over 85km/t med. (ikke pga motor men pga stabilitet ved litt sidevind)

 

CIMG1155.jpg

 

 

CIMG1146.jpg

 

CIMG1143.jpg

 

CIMG1164.jpg

 

CIMG1169.jpg

 

CIMG1158.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ELSKER sånne bobiler!! :) Ikke nok med at de går fort, men pokker, de er trygge i kollisjon også! Er ikke uten grunn at jeg innreder varebil sjøl :)

 

Men! ang cruisekontrollen, det at den biholdet 80 etter nedoverbakken er jo riktig, den er programert inn til å holde 80, så hvorfor skal den da holde 85?

 

Ang. 90 så kan det hende den kobler ut av sikkerhetsfunksjon... Du kommer vel ikke borti clutch/bremsepedalen? Da slår den seg av tvert.

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Personlig så mener jeg at det er latterlig at det er montert på citroen logo på rattet, når hele greien i kupèn og understellet kommer fra Fiat. Har selv en bobil som er bygget på Fiat og er helt make til din. Jeg bruker ikke så ofte cruisekontrollen så jeg kan ikke si med sikkerhet om min fungerer slik som din. Du må nok finne ett Fiat forum eller forhandler for å finne ut om den fungerer som den skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Citroen Jumper, Peugeot boxer og Fiat et-eller-annet er samme bilen. Så hvis denne har citroen-logo på rattet, så er det en citroen. Selv om den er helt lik din fiat :)

 

Men de fleste delene går nok overens. Fin bobil da :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår