Gå til innhold

RCN: Mercedes C230-16

Ranger emnet


evopower

Anbefalte innlegg

  • Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det som gjenstår på bilen nå er:

 

Koble opp nytt elektrisk til bensinpumpe og oljetrykksbryter via et relèe, slik at bensinpumpa kutter dersom oljelyset kommer på, men kan overstyres med en egen startknapp (må gjøres iht. reglement)

Så må jeg skru fast aluminiumsplata i bulvet og få laget store skiver under gulvet i boltene til stolfestet, slik at det holder godt igjen om jeg skulle ha et uhell.

Skal også lakke lykteplatene foran svarte igjen.

Så vil jeg flytte radiatorviften slik at den står midt på radiatoren (nå står den halvveis innpå radiatoren av en eller annen grunn...)

Så er det skift av olje, filter, plugger, diffolje og girolje.

 

Bare småting med andre ord :)

Vinner av NMK Vikedal Cup, Værsting Cupen og Vestlandsmesterskapet for bilcross junior i 2004.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er stolfestet ditt festa rett i gulvet? Isåfall, hadde det ikke vært like greit å lagd stolfester slik som i Bilcross da? Er vel bare ett spørsmål om tid før de reglene kommer i RCN også, vel? Mener å ha hørt att tekniske regler i RCN er gjeldende i 3 år, så er vel derfor denne regelen ikke har dukket opp enda..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett i gulvet er vel å ta litt hardt i på denne bilen, den har nemlig innebygde forsterkninger til det originale stolfestet som også denne stolen er festet i. Hvis jeg må sveise inn firkantrør som feste, må jeg kappe vekk de originale innfestningene. Men den regelen kommer nok som du sier ja!

Vinner av NMK Vikedal Cup, Værsting Cupen og Vestlandsmesterskapet for bilcross junior i 2004.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

22 februar 2009:

 

Da kan jeg legge ut terminlisten over løp jeg har valgt å kjøre i år. Utropstegn foran datoen er de løpene jeg skal kjøre. Rød skrift på de som er ferdigkjørt:

 

Norgescup Rallycross:

09. Mai KNA Midt Norge

!06. Juni NMK Drammen Lyngås

!27-28. Juni KNA Solør Motorsport

!01-02. August NMK Bergen

15. August NAF Motorsport Gjøvik

05. September Indre Østfold Motorsport

26. September NMK Fluberg *

 

Norgescup Bakkeløp:

!20-21. Juni 1-2 NM-runde Hunderfossen Bob-banen. GRUS

!22-23. August 3-4 NM-runde Varna Moss. GRUS / ASFALT

!19. September 5 NM runde Lillehammer ASFALT

 

I tillegg kommer lokale løp og andre løp jeg vil kjøre:

- 18. April NMK Bergen.

- 1-2 Mai NMK Vikedal.

- 13-14 Juni NMK Vikedal.

- 24-26 Juli NMK Nore & Uvdal.

- Bakkeløp på Jæren i Oktober.

 

Så dere ser det blir 11 løp så langt. Prioriteringen blir lagt på norgescupløpene, og som dere ser blir juni måned travel med løp hver helg, så da blir det vel til at jeg tar ut litt ferie der tenker jeg. Vi på vestlandet må regne en kjøredag hver vei når vi skal kjøre "norgescupen" hvor alle løpene er lagt til østlandet..hehe. Første løpet blir i bergen 18 april og det er bare 8 uker til nå!

 

Så hvis dere vil treffe meg å teamet har dere nå fått datoene og hvor vi skal kjøre. Hjemmeside er også på vei nå:)

Endret av evopower

Vinner av NMK Vikedal Cup, Værsting Cupen og Vestlandsmesterskapet for bilcross junior i 2004.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ja denne helgen 15/3 har jeg gjort følgende:

 

Byttet bensinslanger under bilen.

Montert på ekstra eksospotte.

Montert skvettlapper.

Byttet stol.

Koblet relèe på bensipumpe.

 

Bilder:

Bildermilitretogmb432.jpg

 

Bildermilitretogmb433.jpg

 

Bildermilitretogmb431.jpg

 

Bildermilitretogmb434.jpg

Vinner av NMK Vikedal Cup, Værsting Cupen og Vestlandsmesterskapet for bilcross junior i 2004.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Har du laget til no glassfiber til denne selv, eller kjører du plåt og håper på det beste? Du burde vel kanskje lage til noen støpeformer nå før du begynner å kjøre konkurranse med den værtfall, om du ikke allerede har gjort det? Hehe Jævli kjedelig å bulke bakskjermer/side såpass att det ikke kan fikses med enkel oppretting/sparkel på en slik bil. Tviler på att det er billige karosserideler til de der enda..

 

Er det orginal Mercedes-servostyring på den, eller er det bygd om så du har kort styring på'n? Helt sikkert en artig bil å kjøre + bilen i seg selv drar jo til seg oppmerksomhet og muligheter for litt sponsing. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan,

Nå er`n jo like fin som første gang den var til tekn kontroll i Skien. Gøy å se at du har tatt så godt vare på bilen. Gleder meg til å høre hvordan det går.

 

Håper du får MYE gøy med Racer`n. (Det hadde virkelig jeg, selv om jeg kjørte asfalt-racing, med den...)

 

Lykke til!

 

PS! Ja det er orginal utveksling på servostyringen, men det er servopumpe til 2.3-16 med åpent oljetrykkrør i front for bedre kjøling av servo-oljen.....

 

Mvh Tom C

Endret av tcracing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har støypeformer til framfanger, framskjermer og panser til den. Så det er glassfiber som er på den nå. Bakskjermene vil jeg kjøre stål så lenge det går. karosserideler er dyre ja, men det dukker opp flere og flere delebiler etterhvert får en tro!

Vinner av NMK Vikedal Cup, Værsting Cupen og Vestlandsmesterskapet for bilcross junior i 2004.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder fra løpet i Bergen 18 April:

 

DSC_02783.jpg

 

Setter seg bra ut av svingene..

 

DSC_01552.jpg

 

 

DSC_01792.jpg

 

Meg og en annen fra Aasbøe Motorsport. BMW`en har 3,5 liter M5 motor og kjører volumklassen over meg.

 

DSC_02742.jpg

 

Denne svingen fikk jeg fin inngang på. Ingen problem med så lettkjørt bil!

Endret av evopower

Vinner av NMK Vikedal Cup, Værsting Cupen og Vestlandsmesterskapet for bilcross junior i 2004.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rapport fra løpet:

Var sleipt fra morningen av, men det ble rene sommerværet utover dagen! Kom sist ut i alle 3 omgangene, og ble liggende å stange på de foran meg i svingene. Ble nest sist på resultatlisten og ingen finaleplass.

Bilen dro også dårlig, vil tippe at jeg bare har 130 hk i den slik den er nå. Ville aldri gå over 5800 o/min. Den er dårlig i startene p.g.a delt bakstilling, men det tjener jeg inn i svingene igjen.

Veldig fin bane å kjøre på og det er en nydelig bil å kjøre! Bare vi får litt mer effekt nå så kan det bli riktig så morsomt.

 

Etter løpet stilte jeg opp litt fortenning, så vi får se om det hjelper. Neste løp er i Vikedal 2 Mai. Link til arrangør: http://www.nmk-vikedal.net

 

Til TCRacing; mulig jeg stiller i et asfaltløp i år også ;)

Endret av evopower

Vinner av NMK Vikedal Cup, Værsting Cupen og Vestlandsmesterskapet for bilcross junior i 2004.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår