Gå til innhold

Spyler virker bare når den vil:P

Ranger emnet


Dennis87

Anbefalte innlegg

Har et merkelig problem på bilen min fortiden. Noen ganger virker ikke spyleren, men starter plutselig å fungere helt fint og kan fungerer fint noen uker og så kan det bli helt stopp noen dager. Når den stopper opp klarer jeg ikke høre at pumpen går.

Slangene er ikke tett, og er ikke fryst da den kan stoppe helt opp selv om det er mange varme grader.

Det som oftest skjer er at pumpa fungerer helt fint hvis bilen har stått over natten, men slutter å fungere etter enn 2-6 runder med spyling..

 

Rett før pumpa stopper så spyler den veldig dårlig og så blir det som regel helt stopp, og plutselig blir den helt fin igjen :S

 

Slutter som oftest å funke når jeg virkelig trenger den hehe..:P

 

Så hva kan det være? hvis pumpa er dårlig skulle den vell vært sånn hele tiden? kan kanskje være dårlig kontakt eller kortslutning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper ny hvis det er pumpen som er problemet, men er kjedelig å bytte den hvis det feks bare er dårlig kontakt, ledningsnett eller ett rele som er dårlig.

 

Så derfor hadde det jo være greit å fått noen tips om hva det kunne være. Pumpa koster ikke mange kronene så det er ikke problemet, det er bare så jævlig vanskelig å komme til pumpa og verksted er jo nesten ran. Så hvis ett rele kan gjøre at det blir slikt feil bytter jeg helst det først.

 

Skulle på verkstedet og få de til å sjekke hva som er galt, men da fungerte den såklart helt fint i lang tid:P, men har begynt å tulle igjen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
Har et merkelig problem på bilen min fortiden. Noen ganger virker ikke spyleren, men starter plutselig å fungere helt fint og kan fungerer fint noen uker og så kan det bli helt stopp noen dager. Når den stopper opp klarer jeg ikke høre at pumpen går.

Slangene er ikke tett, og er ikke fryst da den kan stoppe helt opp selv om det er mange varme grader.

Det som oftest skjer er at pumpa fungerer helt fint hvis bilen har stått over natten, men slutter å fungere etter enn 2-6 runder med spyling..

 

Rett før pumpa stopper så spyler den veldig dårlig og så blir det som regel helt stopp, og plutselig blir den helt fin igjen :S

 

Slutter som oftest å funke når jeg virkelig trenger den hehe..:P

 

Så hva kan det være? hvis pumpa er dårlig skulle den vell vært sånn hele tiden? kan kanskje være dårlig kontakt eller kortslutning?

 

Så ditt innlegg nå, et år etter. Jeg har samme problem - ganske nøyaktig - fant du ut av dette?

Svdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår