Gå til innhold

hvilke motorer passer til direkte bytte i 1.2s kadettC?

Ranger emnet


MartinOlavRotmo

Anbefalte innlegg

Det lettaste er jo ein 1,2 da. Men setter deu på Kadett 1600 motorfester passer alle OHV(stemmer ikkje det tru...) 2,2 - 2,4 f.eks rett på motorfesta, Girkasse og ledningsnett må også byttast då. Men dette er vist ein forholdsvis enkel sak har eg hørt. Får og få det godkjent må jo forstilling og bakaksel byttast frå Kadett 1600 eller GT/E, samt bremsar framme frå Rekord 2,2i. Dette passar jo rett på.

Old Kadetts never die!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn eg har skjönt det så passer KUN 1.0-1.2 n/s på 1.2kassen og mellom aksling.

du må nästen velge cih eller ohc.

eks. 2.0 cih og 4trins, passer org/prefekt med 1600 mellom aksel og 1600 bakk aksel. 5 trins så må mellomakselen svesest om.

 

på ohc motorene så må man nästen få seg en fordeler flytter eller flytte/modifisere kupeviften.

 

understelle kan byggest om til 1600 understell fremme med et forsterknings kit osv osv....

 

mye å skrive mye å velge ....

hva er du mest ut etter og hva skal den brukest til og hvilken resuser/muligheter har du....?

 

 

 

 

ps. hvor på lande er du er du med i opelmotorsport osv? mangen svar der:m'm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm. i første omgang vil jeg bare ha en ny motor

og seff helst en med mer power og moment,

prioriterer det som er mest tilgjengelig og enkelt;)

allså en gassermotor er da å foretrekke

 

holder til på stjørdal og er ikke medlem av OMC

om jeg tar 2liter motor og kassse, da kan jeg sveise den på 1.2 bakakselen?

1992 Mazda FD3S RX7 13b

100% original rx7:P (eeeh)

1978 Mazda Rx-4 Wagon, 12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var OHC motor eg meinte.

Du kan jo Kappe og sveise mellomaksel slik at den passar på 1200 bakakselen din, går vel fint det. Men du får det ikkje godkjent. 1600 aksel passar rett på fester. Mellomaksel må du vel sveise om uansett ved større motor uansett, viss du ikkje har 1600 girkasse og bakaksel.

Det lettaste er vel og sette i ein 1200 motor igjen. Kan jo få dei til å gå litt dei og da! Med turbo f.eks. kan en vel få rundt 100hk. Greit det og i ein ca 800kg tung/lett Kadett!

Old Kadetts never die!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, jeg har allerede kompressorm liggende til montering, men er ikke så sinnsykt imponert over "holdbarheten" til 1.2 motoren så vet ikke om jeg tørr pøse på mer hk på den.

+jeg har enda ikke funnet forgasser jeg kan bruke til monteringen

planen min før var jo å kompmate 1.2en og så gire opp bakakselen for å få ned det fæææle turtallet

 

men vil tro at en 2liter vil egne seg generelt bedre?

1992 Mazda FD3S RX7 13b

100% original rx7:P (eeeh)

1978 Mazda Rx-4 Wagon, 12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe har en kompis som har fått planet/frest 2.5mm av toppen på en 1.2 , er bra guff i denne.

man må ikke sveise om melomakselen vist eks 2.0l cih med 4tr kasse eks frå ascona b og bruker 1600 mellom og bakk aksel.

somsakt man får ikke godkjent med 1200 aksel en av hvoved grunnene er bremsene bakk, i tilleg har eg kjent noen stikker som har knust de greit nokk i fleste tilfeller var sperren sveist. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja man kan få et forsterknings kit på de eg har skaffet til noe folk. ikke nokke problem med godkjenning sålenge det er gjort ontlig, man ser ingen forskel, man må bare ikke på peike at det er "heima sveist" bt er vanlig vis ikke glad i sånt. veit og om folk som har godkjent med org 1.2 forstillingen mener det er minst 5 1600/gt typer på fremme understell. eneste som ikke er i kitte er 1600 bäre kulene/ved armene nedre. og stabstaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår