Gå til innhold

Kjøpsråd BMW

Ranger emnet


clubcam

Anbefalte innlegg

Min 2000 Passat 1,9 PD 4 motion har gått 456tkm, og nærmer seg utskifting.

 

Jeg kjører 50-60tkm/år til alle døgnets tider, hele året over hele Norge. Hittil har jeg ansett firehjulstrekk som en fordel, men kanskje ikke en nødvendighet. Jeg holder behovet for automat høyere enn behovet for firehjulstrekk. Jeg har ikke tenkt å bruke mer enn 200 000 på bil, og jeg er skeptisk til VAG-produkter med kombinasjonen automat og diesel.

 

Hvordan vil en BMW 5 serie være til mitt bruk?

 

Jeg tviler lite på komfort og kjøre-egenskaper, men hvordan er det med pålitelighet/holdbarhet, og hvordan funker bakhjulstrekken på vinterføre?

 

Er det noen indikasjoner på antatt totaløkonomi dersom jeg skulle finne på å kjøre den til omtrent det samme som passaten, dvs 400tkm+

 

Holder motorene og gearkassene?

 

Forlenges levetiden på kassene ved flushing og eller hyppig oljeskift?

 

Alle erfaringer og innspill mottas med takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 2000 Passat 1,9 PD 4 motion har gått 456tkm, og nærmer seg utskifting.

 

Jeg kjører 50-60tkm/år til alle døgnets tider, hele året over hele Norge. Hittil har jeg ansett firehjulstrekk som en fordel, men kanskje ikke en nødvendighet. Jeg holder behovet for automat høyere enn behovet for firehjulstrekk. Jeg har ikke tenkt å bruke mer enn 200 000 på bil, og jeg er skeptisk til VAG-produkter med kombinasjonen automat og diesel.

 

Hvordan vil en BMW 5 serie være til mitt bruk?

 

Jeg tviler lite på komfort og kjøre-egenskaper, men hvordan er det med pålitelighet/holdbarhet, og hvordan funker bakhjulstrekken på vinterføre?

 

Er det noen indikasjoner på antatt totaløkonomi dersom jeg skulle finne på å kjøre den til omtrent det samme som passaten, dvs 400tkm+

 

Holder motorene og gearkassene?

 

Forlenges levetiden på kassene ved flushing og eller hyppig oljeskift?

 

Alle erfaringer og innspill mottas med takk

 

Hvis du skal ha en noenlunde ny 5-serie Touring (stasjonsvogn) til 200 000 må du nok regne med at det står en god del kilometer på telleren når du kjøper den.

 

Kjøp med Diesel. Når du kjører så mye i året tror jeg det blir dyrt å fylle bensin, da bmw's seksere er tørste :P

 

Men når det gjelder kvaliteten er det lite å si på den. Og bilen er fantastisk på vinterføre med DTC systemet. Du kommer fram som bare det, selv med piggfritt. :) Kjøp deg en BMW! :D

08 BMW 120d M-sport Alpinweiss med ALT

x - 07 BMW 116 M-sport - alt utst.

x - 08 Opel Corsa GSi 210hk (chip)

x - 06 BMW 116 M-sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjører selv en 03 523, så lenge antispinn og stab pogrammet er på er den en drøm på vinteren, det er bilen som kjører da, du bare styrer, har aldri satt meg fast, kjøpte bilen med 80k på teller, nu kjørt 152k måtte bytte bremseklosser og skiver forran samt en ting mellom støtdemper og stabstag, kosta 180 orginalt, det er alt på godt 70k km. har jo hvert noen lyspærer og slikt tull da, men ingen feil med el,motor,gir hwat so ever!! litt dyr og kjøre med 0,8 pr mil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår