Gå til innhold

HJELP! Audi A6 96-mod 2,5 - problem med motor

Ranger emnet


ikjos

Anbefalte innlegg

Prøve å forklare meg enkelt her...

 

Stoppa på Statoil for en kopp kaffe og når jeg skulle starte opp igjen gikk ikke motoren skikkelig.

 

Turtallet ligger på ca 1100 og det ryker kraftig. Heller ingen reaksjon ved gasspådrag...

 

Hva kan være galt? Gikk som ei klokke før jeg stoppa.

 

Audi A6 2,5tdi 140hk 1996 modell.

Ivar Kjøs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du tok med info som at du tok en kopp kaffe ;-) hehe

 

men fra spøk til Halvord, gåene lambdasonder?

Hva om du gir full gass?

Kjør en Vague-com og se etter feil :-)

Kan jo være turboen også, om du har kjørt langt og den var veldig varm og du tok en brå stopp. Det er mange biler som har stått nedover i europa der sedat kjørte norske biler plutselig skulle opp i 140-150.

 

Har du litt mer beskrivelse av hvordan motoren oppfører seg?

Inside every small problem is a large problem struggeling to get out.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ja, måtte jo få med at grunnen til stoppet var kaffe ;)

 

nei, altså...motoren oppførte seg helt fint frem til jeg stoppet. var ikke kjørt hardt eller noe sånnt.

 

men nå går den ruskete på ca 1100o/min på tomgang og reagerer ikke når jeg trykker inn gassen. ryker mye.

 

ellers er det ikke så mye å si egentlig.

har muligens resonert meg frem til at det kan være dieselpumpa som er ute av stille

Ivar Kjøs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan høres troverdig.

Ellers har vel også diesel luftmengdemåler, pleier ofte å være på samme måte. Den suger akkurat nok til å gi tomgang, men om du gir gass registrerer ikke flappen økende sug og du får heller ikke mer diesel.

Eller kanskje trykkregulatoren på diesel? Kan til og med være en sensor som har tatt kvelden.

Min termostat tok kvelden på vei til gøteborg. Merket ingenting før jeg kom tilbake til bilen etter parkering på norra stan og fikk varsellampe i dashen. alt vannet hadde rent ut pga trykket!

 

Så alt kan skje på en liten kaffekoppstopp på Statoil, derfor jeg alltid stopper på Hydro Texaco :-)

Inside every small problem is a large problem struggeling to get out.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke, har akkurat kjøpt bilen. men i følge selger har det ikke vært slurvet med vedlikeholdet...men vet jo aldri.

men uansett så skulle ikke det komme så brått.

 

var og fikk NAF til å taue bilen inn på verksted i kveld.

starta den for å se om problemet var der fremdeles, og det var det på en måte.

 

den starta og reagerte på gasspådrag (noe den ikke gjore i går). men den røyk en god del nå også. og noe unormal lyd/gange på motor.

 

får se hva de kloke holdene på bilsykehuset finner ut at i morgen.

Ivar Kjøs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår