Gå til innhold

Hvilken A6 bør man velge?

Ranger emnet


QuattroMan

Anbefalte innlegg

Har tidligere kjørt Audi 100 2,5 Tdi og 2,6 V6.

Men nå lurer jeg på å Kjøpe meg en A6 98->2003 mod.Jeg lurer på hvilken motor alternativ jeg bør velge? skal ha quattro det er eneste betingelse!

2,5Tdi 150hk har jeg hørt mye dritt om å vet ikke om jeg har lyst å øse ut penger på...

kom med forslag folkens!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tidligere kjørt Audi 100 2,5 Tdi og 2,6 V6.

Men nå lurer jeg på å Kjøpe meg en A6 98->2003 mod.Jeg lurer på hvilken motor alternativ jeg bør velge? skal ha quattro det er eneste betingelse!

2,5Tdi 150hk har jeg hørt mye dritt om å vet ikke om jeg har lyst å øse ut penger på...

kom med forslag folkens!!:)

 

ja det har jeg også hørt...men det betyr selvfølegelig ikke at det er slik med alle sammen...hørt også om samme sykdom hos A6 C4 med samme motor...1.9 motorer dermed er mye bedre, vet ikke om det er det samme med de nyere modellene men 1.9 liters motoren er litt liten for slike biler. lurt å se etter en med regelmessig service og vedlikehold utført på merkeverksted. kan også være lurt å ta med seg en mekaniker som har greie på slike biler og sjekke den grundig før evt. kjøp...anbefales på det sterkeste!!! og som sagt...alle A6`ere med 2.5 liters motorer lider ikke av denne sykdommen, det gjelder å velge riktig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke enig med deg, Auto-Union^A6^. Hvis noen som leser innlegget ditt ikke vet bedre, så kanskje de tror på det du skriver. Selv om det er feil. Da er det klart man kan kommentere det. Dette er jo et forum, der vi diskuterer saker og ting.

 

ja forum er til slikt. åpent for alle slags meninger så da er det bare til å slenge seg inn. bra med korrektur, det hjelper alltid, men hvis du leser litt nøye så skjønner du hva jeg mente om samme motor, men selvfølegelig lov å komme med meninger og innlegg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold forskjell mellom 2.5 V6 TDI som gjelder for trådstarters aktuelle bilforespørsel. Er vel 2.5 V6 TDI inntil 2002 som er trøblete på enkelte motorer.

 

Ellers vær ON TOPIC heretter.

 

hehe takk til deg:) fikk høre at disse modellene også sliter med en del andre småting...men det kan jo være det er noen få, uansett så har alle biler en sykdom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skaffet med en rimelig A6 2,5TDI Quattro med automat, el skinn recaro, webasto, navi plus osv for en billig penge grunnet en del feil med den så nå har jeg et prosjekt på gang her!

Synes bilen går elendig, hadde kjørt fra den med min tidligere 2,5TDI 94 mod, og den går garantert ikke bedre enn 1,9 TDI. Mye diesel brulker den også, ca 1,3 liter på mila på bykjøring å set synes jeg er mye selv om det er 4 hjulstrekk og automat.

Det som er av synlige feil er at ABS lampen lyser, antakeligvis styre enheten. Sikringene til sigarett tennerutak ryker, er kortslutning en eller annen plass... Forrige eier sa det kom røyk ut av luftekanalene tidligere så er tydelig at det har vært kortslutning en plass, men er ikke helt enkelt å finne. Virker som om det er bare sigarett tennerene som går på denne kursen for det er ingenting annet som mangler...

 

Puh.. Blir litt arbeid, men regner med at jeg klarer å få den solgt for samme prisen dersom jeg ikke blir kvitt noen feil. Fikk den jo for gibort pris så:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye diesel brulker den også, ca 1,3 liter på mila på bykjøring å set synes jeg er mye selv om det er 4 hjulstrekk og automat.

 

Hvis du sjekker i en av de første siden i vognkortet så står det hva bilen er oppgitt til å bruke ved bykjøring, landeveiskjøring og blandet kjøring. Mener å huske at med automat og quattro så var dieselforbruket på bykjøring rundt det som bilen din bruker - ca 1,3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår