Gå til innhold

momo's Levin AE86 F20C Nylakkert Plastidip

Ranger emnet


momo

Anbefalte innlegg

  • Svar 254
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Merkelig pantent på den der styrevinkelpakken din ?

 

Slik jeg forsto det vil du kun få mere rattutslag til den ene siden ?

 

Det stemmer det ja, man forlenger hele styrestaget noen cm ut til passasjer sida. Men så vrir man på rattet slik at avstanden fra styrestopperne blir lik på begge sider, tar av rattet, rettet det og skrur på igjen, så justerer man spissinga på ytre styre staga og voila den er rett igjen og med mye mer rattutslag. Så ja styrestaget mitt står 3-4 cm lenger mot førersida enn før, men siden den er like mye lenger på passasjersida blir det det nye midt punktet.

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel en vane å ha mindre vinkel i høyre\venstre svinger etterhvert! Sikkert litt rart i starten da :D

 

Menmen, venter spent på updates ! :popcorn

 

Hmm dette var ikke lett å forklare.

Jo jeg har likt rattutslag på begge sider. Den forlenges kun i ene enden ja, men når man har gjort det flytter man stanga halveparten av avstanden inn igjen, og da er den forlenga med like mye i begge ender igjen. Skjønner du?

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det der skal det bli mere rettutslag med ? Slik jeg forstår det har du ikke noe lengre vandring på tannstanga ? Du flytter kun "tennene" på tannstanga over mot førersiden slik at du får mere rattutslag til venstre?

 

Om jeg ikke tenker feil vel a merke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det gir 20 grader mer vinkel har jeg jo sagt. Man forlenger jo hele tannstanga. Ergo den kan flyttes lengre fra side til side før den tar i styrestopperen = meeer rattutslag.

Og i tillegg til forlenginga på passasjersida er det montert 5mm spacer på førersida.

 

Du lar deg sikkert bare forvirre av at man forlenge på ene sida bare. Men hva spiller det for rolle om den forlenges 5cm på ene sida, for så å flyttes 2.5cm inn igjen. Da har man fortsatt +2.5cm på begge sider. Akkurat det samme som om man hadde hadde 2 stk forlengere på 2.5 på hver side.

Endret av momo

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Her er en liten oppdatering på hvordan bilen ser ut akkurat nå.

 

Nye flush type panserlåser

 

MG_1505.jpg

 

FAKTA!

 

MG_1507.jpg

 

Kommer sikkert mer etterhvert :D

 

MG_1503.jpg

 

Det sitter en god del TRD deler nå, både på selve bilen og i den "nye" motoren. Så da er litt reklame tillatt. Selvsagt i pimp flashy sparkly stil!

 

IMG_1483.jpg

 

Kontoret 2011 – Håndbrekk, elektrisk varmevifte, turteller og DAME er nytt av året. Og brannslukker, som ikke syns på dette bilde

 

MG_1516.jpg

 

I dag koblet jeg opp håndbrekket – Great success. Sånn bortsett fra at jengene på masterpumpa hadde gått, så den byttes. Bremsevæska byttes ut i ny DOT 5.1 væske som tåler mer varme. På bilde ser du håndbrekksledningen kobla til Y forgreninga til bakbremsene på differensialen.

 

IMG_1489.jpg

 

Gjengene er ødelagt på pumpa. Noen som har en slik liggende? (holder med master pumpa)

 

Willwood.jpg

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Det har jo skjedd en del i de siste ukene, og nå i dag fikk jeg montert på de nye felgene og dekka jeg skal kjøre med i år – så nå er bilen så å si ferdig slik den skal se ut denne sesongen. Eneste forskjell er at vi skal lage ny midt konsoll, sveise om stolinnfestingene så jeg kommer lavere og bytte til hoved motoren når den er ferdig.

 

Felgene er ROTA BM8. 9X15″ ET0. Dekka er Toyo Proxes T1R i dimensjon 195/50-15.

 

Rota01.jpg

 

Rota02.jpg

 

Rota03.jpg

 

Rota04.jpg

 

Rota05.jpg

 

Rota06.jpg

 

Det beste startnummeret til en AE86?

 

Rota08.jpg

 

Reservemotoren. Legg merke til at vi har fjerna det gamle EFI ledningsnettet og alt vi ikke trenger – sånn som vannledninger til varmeapparatet som er hivi ut. Fint med enkelt ledningsnett!

 

Rota09.jpg

 

Rota10.jpg

 

Rota07.jpg

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, nå skal jeg kjøre Powerdrift runde 1 på Vålerbanen. Det er nå til helga, så det er bare å dukke opp for de som vil se.

Nå skal bilen å verkstedet og vi skal montere luftfilter, justere gasserne på nytt (litt bedre)

Montere ratt som bygger mer ut så jeg får det nærmere. Sjekke spissinga sånn at ikke hjula står å spriker sånn de gjorde når jeg kjørte på Dokka. (ikke veldig lettkjørt) Og litt sånn diverse vedlikehold og klargjøring :)

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår