Gå til innhold

Høy tomgang på 91- 900 16V

Ranger emnet


olsteinsland

Anbefalte innlegg

En kamerat av meg har en Saab 900 16V 91 modell som vi har prøvd å finne ut av et litt irriterende problem på.

 

Av og til så går den meget høyt på tomgang, meget sporadisk. Den ligger mellom 1500 og 2000 rpm. Dette er jo litt irriterende og kommer og går uregelmessig.

 

Vi har gått over med startgass og lett etter vakumlekasjer, uten noe hell...

 

Er det noen som har noen tips om hva det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke svar på spørsmålet ditt, men tenkte det er like greit å poste her, siden tråden omhandler det samme.

 

Min 2.0 95 mod, jager veldig på turtallet på tomgang ved kald motor. Den går liksom ujevnt opp og ned. Noen som vet hva dette kommer av?

Why drive a car, when you can pilote a Saab.

 

-Saab 900s 1995 (Bruksbil)

-Mazda 626 1987 (vraket)

-Saab 900 8t 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat av meg har en Saab 900 16V 91 modell som vi har prøvd å finne ut av et litt irriterende problem på.

 

Av og til så går den meget høyt på tomgang, meget sporadisk. Den ligger mellom 1500 og 2000 rpm. Dette er jo litt irriterende og kommer og går uregelmessig.

 

Vi har gått over med startgass og lett etter vakumlekasjer, uten noe hell...

 

Er det noen som har noen tips om hva det kan være?

 

 

jeg hadde samme prob på min og900 for ikke lenge siden..

han kameraten din har vel ikke tuklet med gasspjeldet i det siste?

 

det hadde seg sånn at det sitter en lite skrue på gasspjeldet der hvor gasswiren kommer inn, den var løsnet på, som gjorde tomgangen høy. er vanskelig å forklare, men håper det hjalp litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

har nettop hatt samme problem med min NG900 turbo. Med tomgangsregulator tilkoblet ble bilen idiot på varm motor, drakk også bensin som om det var kald pils..

 

Registeret sto feil på min ivertfall. Den jaga mellom 1600-1900 omdr når den ble varm. Tomgangsregulator ble forsåvidt også ødelagt etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår