Gå til innhold

Israels krig mot Gaza

Ranger emnet


eiriksmil

Anbefalte innlegg

Idiot. Dårlig sammenligning, vi dreiv da ikke og sendte raketter og selvmordsbombere til Tyskland før krigen. Om du liker terrorister og selvmordsbombere så godt, hvorfor drar du ikke ned dit da? Og ang. den der "selvmordsbomberstatistikken" din, så må du tenke på at for hver selvmordsbomber fra Hamas, så er det vel 200 rakettangrep... Utrydd Hamas, satser på det er det Israel planlegger, og det holder jeg med dem i. Og om du vil bringe Golanhøyden og Jerusalem inn i bildet, så så nok Israel seg lei på konstante rakettangrep fra Jordan og Syria derfra også. Alle de små drittstatene rundtomkring der tar fan ikke hintet, og forsetter å skyte raketter mot en mye større stat, enhver idiot må da forstå at det er JÆVLIG dumt?

 

 

for å finne og utrydde alle Hamas-værstinger, så må du utrydda hele Palestina, nå blir det hvertfall IKKE mindre terrorister, lest et sted om nå var mange fler nå som ville være selvmordsbombere.. men det skjønner jo ikke Israel.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 198
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Setter stor pris på at du kaller meg idiot fordi jeg har et annet synspunkt på saken enn deg da, virkelig vettugt utsagn :)

 

Kalte deg idiot fordi du brukte en usedvanlig dårlig sammenligning ;) Kan få en kos om det vil få deg til å føle deg bedre? :D Men, var vel sammenligningen, og ikke personen som var dum, så var i grunn et dumt utsagn fra min side... Uansett, problemet er da at Hamas bruker Gaza som en "skyteplattform" for raketter mot Israel, og det vil de ha en slutt på. Hva annet kan de gjøre, når Hamas bryter alle våpenhviler, og generelt sett fører Jihad mot Israel? Sier ikke at det er rett å invadere andre land, eller å føre krig generelt, men ser ikke noe annet de kan gjøre?

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det har da Hamas gitt dem all grunn til, ved å bruke ambulanser som troppetransport. Og dette er det politiske partiet Hamas ;) Nei, både de, og de militante er terrorister i mine øyne. Og i hvertfall jeg ser ingen vits i å prøve å fortsette "fredssamtaler", som bare er avbrutt hele tia av enten rakettangrep, eller selvmordsbombere...

 

Ser at Hamas sendte 25 raketter over grensa og traff en tom barnehage - heldigvis at den var tom. Men, da kan man jo hevde at det ikke er noen vits at Hamas slutter å sende raketter over grensa og ta livet sitt blandt sivile.. Skjønner 'u?

 

Nei, jeg er heller ikke fan av Hamas. Men det må da faenmeg være en annen måte å gjøre dette på enn å ta livet av så mange uskyldige mennesker?

 

Og du, før du kaller folk idioter. Hvorfor tror du enkelte islamister i Gaza har drevet angrep mot Israel? Tror du de kjeder seg og har lite å gjøre, at de gjør det for moro skyld? Nei du, Israel har isolert Gaza lenge. Isolert. De har FULL kontroll over hvilke mennesker og varer som skal få komme inn i området - selv ikke pressen slipper inn. Og folk slipper såvidt ut..

 

For å være like jævla subjektiv som deg:

 

Alle de små drittstatene rundtomkring der tar fan ikke hintet, og forsetter å skyte raketter mot en mye større stat, enhver idiot må da forstå at det er JÆVLIG dumt?

 

Drittstaten Israel tar fan ikke hintet, og fortsetter å blokkere uskyldige mennesker i en stat full av hat, enhver idiot (kremt) må da forstå at det er JÆVLIG dumt?

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå så sint! :popcorn Akkurat hva foreslår du at de gjør da? Tror du Hamas hadde slutta med sine angrep om Israel hadde latt være å kontrollere Gaza? Eller at de da hadde fått fri flyt av ekstremister inn og ut, med våpen og jævelskap? Baserer det jeg sier på å ha hørt på folk som er fra\har vært i Israel nylig, og hvor redde folk der er for terroristene....

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøft med krig! come on! må si uansett hvor mange sivilie som blir drept der...jeg gir faen og koser meg like jævla mye med den saftige burgern jeg kjøper med jevne mellomrom! de folka der trenger jeg ikke ! haha

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammenligningen med den norske motstanden under andre verdenskrig er faktisk ikke så dum. Hva ville f.eks. Max Manus gjort hvis han hadde blitt innesperret bak en åtte meter høy, bevoktet murvegg, i f.eks. Hamar kommune (som er ca. like stor som Gazastripen)?

Jeg håper ikke han hadde gitt opp, men heller skutt på tyskerne med alle tilgjengelige midler, selv om kampen så ganske håpløs ut.

 

Jeg har egentlig ikke noe bestemt standpunkt i denne saken, men misliker sterkt at Israel - som den desidert sterkeste parten i konflikten - systematisk bryter det som gjelder av lover og regler i krig, og at resten av verden lar det skje.

__________________

2003 Audi A4 Avant

(x)1995 Mitsubishi Colt

(x)1978 Chevrolet G20 Beauville

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye interessant lesing her, men også skuffende mye feilinformasjon og missforståelser.

 

Det er omtrent like mange meninger om midtøsten som det er personer i verden. Og det skal vel ett under til før noen i det hele tatt blir enige. Desverre.

 

Om dere vil begi dere ut på den lange veien for fred i midtøsten, så værsegod, og kommer du frem til noe vettugt så beundrer jeg det. Men utallige personer har prøvd før dere, og alle har misslyktes. Noen sier man må ikke gi opp håpet, men faktumet er at håpet forsvant for lenge siden. Men for all del, jeg skal ikke stanse dere...

 

Ett par tips på veien er å kvitte seg med alle tidligere fordommer og holdninger. Personlige følelser overskygger realiteten i konflikten. Får du tårer i øynene når du ser et 4 år gammelt barn uten ekstremiteter. Blir du sint når IDF styrker skyter hensynsløst inn i folkemengder? Syns du Israel er en følelsesløs stat? Er Hamas feige terrorister? Glem det! Alle disse følelsene overstyrer din objektivitet.

 

Punkt 2; skru av TV`en, det er bare piss på den. Ditt ståsted skal ikke tilkludres av en 3. parts journalistikk.

 

Punkt 3; Gå på biblioteket og finn de tykkeste bøkene om midtøsten. Men igjen, husk at boken også er skrevet av en 3. part, som kanskje ikke er så objektiv som en skulle ønske.

 

Kan du krysse av disse tre punktene, ønsker jeg deg lykke til på veien mot Nobels fredspris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Israel skylder på selvforsvar. De har hatt en blokade av Gaza i over 1 år nå. Nå er det ingen som slipper inn, verken leger, journalister eller forsyninger med medisiner, mat eller andre prekære varer. Greit at de skal ta Hamas, men opprett humanitære korridorer så ikke sivile lider.

Israelsk presse viser ikke bilder fra inni i Gaza, av istykkersprengte barn, kvinner og uskyldige. De fokuserer kun på Hamas sine raketter...6000 raketter osv.

Krig løser ingen konflikter, det trodde jeg de hadde lært der nede nå. Kun via diplomati og forhandlinger!

Husk at det er Israel som er okkupanten her! Hvordan hadde DU reagert hvis Norge fremdeles hadde vært okkupert av tyskerne?

Israel ble opprettet i 1948 og fra den dagen har det vært helvete der nede.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Israel skylder på selvforsvar. De har hatt en blokade av Gaza i over 1 år nå. Nå er det ingen som slipper inn, verken leger, journalister eller forsyninger med medisiner, mat eller andre prekære varer. Greit at de skal ta Hamas, men opprett humanitære korridorer så ikke sivile lider.

Israelsk presse viser ikke bilder fra inni i Gaza, av istykkersprengte barn, kvinner og uskyldige. De fokuserer kun på Hamas sine raketter...6000 raketter osv.

Krig løser ingen konflikter, det trodde jeg de hadde lært der nede nå. Kun via diplomati og forhandlinger!

Husk at det er Israel som er okkupanten her! Hvordan hadde DU reagert hvis Norge fremdeles hadde vært okkupert av tyskerne?

Israel ble opprettet i 1948 og fra den dagen har det vært helvete der nede.

 

 

godt poeng, jeg bekymrer meg over at det finns folk som støtter Israel i denne situasjonen.. trudde ikke det var mulig.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krig løser ingen konflikter, det trodde jeg de hadde lært der nede nå. Kun via diplomati og forhandlinger!

Husk at det er Israel som er okkupanten her! Hvordan hadde DU reagert hvis Norge fremdeles hadde vært okkupert av tyskerne?

Israel ble opprettet i 1948 og fra den dagen har det vært helvete der nede.

 

Hadde tenkt å skrive noe fornuftig her, men Dr_S hadde allerede gjort det:D

 

Forsvarer ikke Hamas sine handlinger, men Palestinerne har rett til å forsvare(og egentlig plikt) seg mot okkupanten Israel.

 

At de gjør det på den måten de gjør, er vel egentlig bare av ren desperasjon og mangler på midler. Husk at palestinerne ikke har noen skikkelig oppbygd hær, i hvertfall ikke sammenlignet med Israel.

 

Noen tall sakset fra NRK:

Hamas opplyser i kveld at i alt minst 660 palestinarar er drepne i den 11 dagar lange israelske offensiven, og at rundt 3000 er såra. 215 born og 98 kvinner er drepne, seier sjefen for redningstenesta, Moawiya Hassanein.

 

Det er ikkje oppgitt kor mange av dei døde og såra som er medlemer av militante grupper, og kor mange som er sivile.

 

Sju israelske soldatar er drepne i løpet av krigen, medan tre isaelske sivile er drepne av rakettar som er skotne frå Gazastripa

 

 

Dummeste palestinerne har gått med på var avvæpningen av PLO, det var det nærmeste de hadde kommet en skikkelig hær

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer, det er relativt disproposjonalt.

 

Ååå så sint! :popcorn Akkurat hva foreslår du at de gjør da? Tror du Hamas hadde slutta med sine angrep om Israel hadde latt være å kontrollere Gaza? Eller at de da hadde fått fri flyt av ekstremister inn og ut, med våpen og jævelskap? Baserer det jeg sier på å ha hørt på folk som er fra\har vært i Israel nylig, og hvor redde folk der er for terroristene....

 

Jeg tror ikke våpenvilen ville blitt brutt hvis ikke Israel hadde blokkert Gaza, nei.

 

godt poeng, jeg bekymrer meg over at det finns folk som støtter Israel i denne situasjonen.. trudde ikke det var mulig.

 

Helt enig, trodde ikke det skulle gå an.. Uansett politisk ståsted, forholdet mellom døde palestinere og døde israelere er jo helt sykt. Siv Jensen skal til og med holde appell foran Stortinget i dag - det er vel å gå litt langt..

 

Doktor'n, applaus for deg :)

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår