Gå til innhold

Hvilken bil hadde/har DU som førstebil?

Ranger emnet


SpotOn

Anbefalte innlegg

Første bilen var en -92 Opel Calibra Turbo..

 

Bilen var gått 210.000km da jeg overtok den.

 

Var 16år gammel, forsikra i gjensidige med delkasko på meg selv som kom på 12500 els..

 

Etter mitt skjønn var dette en bra bil, hadde den fra jeg var 16 og solgte den i september i i fjor. Hadde ikke 1 havari, stopp eller noe større feil enn slitedeler..

 

Den var stortsett orginal med 204hk når jeg kjøpte den forutenom et supersprint eksosanlegg, kjøpte deretter EDS Phaze 3.5 og etterhvert ble turboen byttet så 340-350hk?

 

DSC_0032-1.jpg

 

Her var dvd spillern på service da..

DSC00209.jpg

 

DSCF11112.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Audi A4 1.8T

 

Alder: 16

 

Bilen: Skadet A4 1.8turbo som var chipet og leverte 215 hk og 300 og noe smått nw. FWD -_-

 

Forsikring: nope ;P Ikke enda

 

Pris: bilen kostet 9500 med et sett ødelagte rs4 felger og stålfelg med gode vinterdekk. har brukt 7000 på den til nå, trenger bare noen småting til forstillinga og lakk. regner med at jeg havner på litt over 20laksa tilsammen :)

 

Om bilen: God å kjøre selvom bilen ikke har vert på 4-hjulskontroll etter krasj av forige eier.

Det første jeg tenkte da turtallmåleren plaserte 3500 rpm og turbonåla nærma sæ 1 bar va "Fy faen, dennan biln blir æ å kjøre mæ ihjel i" hjulene løsnet fra asfalten i 1, 2 og tildels 3. gir

Har enda ikke fylt 18, men har testa biln en god del, og liker den bra bortsett fra framhjulstrekken som blir noe kjedelig vintertid. Har hatt problemer med elektronik.. lys alså.

Er dyr i forbruk, vis man gir gass, dyre deler ny, men det kryr av disse bilene, så det e forhånsvis enkelt å få tak i brukte deler. Liten turbo. lader dårlig vis ikke motoren får belastning. Må gi gass for å få noe trykk.

Glede mæ til å få lappen, bare litt over 1 år igjen :(

 

Da jeg fikk den:

2038098-bilde1-dsc01301.jpg

 

Nå:

DSC00917.jpg

DSC00685.jpg

SELGES: Alt av A4 B5 deler

 

-Audi A4 Avant 1.8tqs 98"

-Audi A4 Sedan 1.8t 96' Opprettingsprosjekt [solgt]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første bil: 91 Nissan 300zx Twin Turbo

 

Jeg var 19 år gammel.

 

Bilen kostet 2x0.000kr. Husker ikke helt.

Forsikring kosta ca 12.000 i året på foreldre med 75% bonus. (Oslo)

 

Bilen var dønn orginal og dønn strøken når jeg kjøpte den. Hadde gått ca 127000km, aldri vinterkjørt. Med andre ord, praktfullt eksemplar.

Fikk ikke gjort så mye med den som jeg ønsket, FMIC, bodykit, Ultralite felger, og litt her og der.

Solgte den til en kar fra nord-norge etter å ha hatt den i litt over et år for å kjøpe en leilighet, endte opp med å bruke penga på å kjøpe en Subaru Impreza GT, noe jeg absolutt ikke angrer på.

Bilen var veldig fin å kjøre. Problemet var at jeg trengte en bil jeg kunne bruke om vintern, det var denne absolutt ikke.

 

3215958008_8fb232acf5.jpg

 

Mange som ble overrasket av at en 19 åring hadde råd til dette, men når mann bor hjemme hos mamma, og gjør det greit karriere messig, unner mann seg litt ekstra.

[ ]'02 Impreza WRX

[x]'83 Starlet KP61

[x]'98 Impreza GT

[x]'91 Nissan 300ZX Twin Turbo US-spec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det jammen mange dyre førstebiler (som i de fleste tilfeller bulkes i løpet av første året...)

Jeg var 18 år da jeg kosta på meg en '73 Saab 99 til 1500 spenn. Hadde den i 5 år, og i løpet av den tiden ble den både bulka og ombygd til EMS. Var helt ok bil det og gikk greit nok for en 18-20 åring.

Ble litt våt i øyekroken når jeg leste siste Bilsport. En syking som har en 69 modell med 709 hk på hjula (alle fire), og så godt som helt original look, bortsett fra slicks da...

http://www.youtube.com/watch?v=du6aFl-n_is

http://www.youtube.com/watch?v=9IDiKr5lASw&feature=related

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min førstebil var en Opel Ascona B 1,9 S

 

Fikk den i 18-årsgave av min far!?

Den var utstyrt med omtrent helt rund kamaksel og ga meg sveiseblink opptil flere ganger før all rust var borte :D

 

Den fikk seg et stort stereoanlegg etterhvert,så både kamskifte og rustsveising var mer enn nødvendig for å både bære vekta og klare å slepe seg rundt korvkiosken..

Men ble da en kurant bil etterhvert!

 

Den avgikk med døden etter høyst ufrivillig bruk som stuntbil.

Ikke kunne den å fly spes. godt heller og knakk ryggen på flere steder når den landet med dørsida ned,eller rettere sagt den knakk omtrent alle beina i den giftgrønne kroppen sin. R.I.P

Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstebilen min..

 

68 Impala, hadde den i 10 år og 6 dager, bytta 3 motorer og hadde mye morro med den...

Blei solgt fordi det var andre gobiler som kom på tunet..

Ble kjøpt når jeg var 17 og for 22500 kr om jeg husker rett...

Lillebror har idag bilen, så den er fortsatt på tunet, siden 1990, kun 1,5 år hos en mellom mann...

 

IMG_0404.jpg

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alder (hvor gammel var du?)

Var 17 når eg kjøpte, hadde den til jeg var 19

 

• Hvilken bil (merke, modell, årsmodell, kjørt langt?, hk etc) Bilde® av den?

Opel Omega A, 1992mod, 115hk, kjørt 220000km

 

• Hva betalte du for selve bilen? (+ eventuelle reparasjoner i etter-tid)

Kjøpt for 23000,-. Byttet slite deler for ca 8-10000 i løpet av 1,5år

• Forsikring (hvor mye, hvilket selskap, hvem den stod på også)

Gjensidige, ca 5000 i året på meg selv. Delkasko

 

• Hvordan følelse/meninger du fikk av denne bilen (startperioden/slutt-perioden; var bilen god/dårlig > hvorfor?)Grei første gangs bil, rimelig i drift å billig forsikring. Var litt utsatt for rust i hjulbuer + kardangen lakk og brukte olje.

 

Opelomega.jpg

- 2008 VW Passat 4-Motion

- 1999 Suzuki GSX-600R

(X) 2002 Mini Cooper S Hartge MRS

(X)1990 Audi 90 20v quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Alder (hvor gammel var du?)

Var 17 når eg kjøpte, hadde den i 4 månder etter jeg fikk lappen.

 

• Hvilken bil (merke, modell, årsmodell, kjørt langt?, hk etc) Bilde® av den?

Peugeot 306 XSI, 135 hk, 1995, 150.000 km..

 

• Hva betalte du for selve bilen? (+ eventuelle reparasjoner i etter-tid)

Kjøpt for 50000,-. Byttet bensinpumpe for ca 3-4000.

• Forsikring (hvor mye, hvilket selskap, hvem den stod på også)

Gjensidige, ca 16.000 i året, full kasko i mitt eget navn (!)

 

• Hvordan følelse/meninger du fikk av denne bilen (startperioden/slutt-perioden; var bilen god/dårlig > hvorfor?)

Kanon rå første bil, en liten go-kart.

Startet og sveiv hele tiden, selvom jeg var på ferie i 4 uker.

Veldig fornøyd!

 

large.jpg

 

 

Solgte bilen som sagt 4 måneder etter jeg hadde fått lappen, var da 18 år. Solgt for rundt 20k, måtte bare bli kvitt den ettersom jeg satt med to biler.

 

 

Den nyeste bilen ligger på forum tråd "bilde av bilene deres" ;)

Endret av eppyduck
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først skriver du dette:

Bilen er Søppel! Første dagen jeg hadde lappen falt bærearmen på bakakselen i bakken, og ei uke etter jeg fiksa den røyk girkassa.

Så skriver du dette:

Har vært i en brøytebil, lyktestolpe, autovern, og i grøfta litt mer enn ett par ganger med den...

Noen som ser en sammenheng her? Jeg tror kanskje du kjører litt hardere enn bestemor på vei til kirken hver søndag :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 år

86 Sierra 2.0L

Betaler 8000 i året til IF.

 

Bilen er Søppel! Første dagen jeg hadde lappen falt bærearmen på bakakselen i bakken, og ei uke etter jeg fiksa den røyk girkassa.

 

Har vært i en brøytebil, lyktestolpe, autovern, og i grøfta litt mer enn ett par ganger med den...

 

vurder å levere fra deg lappen;) ser ut som du ikke har kontroll på det du driver med. Har hatt sierra og grisekjørt det så jævli som du bare kan drømme om, det holdt når jeg solgte dem;)

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Alder

Ca 20?

 

• Hvilken bil

 

1985 Toyota Corolla, 1.3 liters bensinmonster med.. jeg vet ikke? 75 hk? Noe sånt.. Hadde gått ca 130 000 da jeg kjøpte den.

 

DSC01045.jpg

 

• Hva betalte du for selve bilen?

 

Betalte 8000 + omreg. Eneste tilleggsutgifter til den bilen var en dunk med den billigste motorolja jeg kunne finne og en rull gaffateip.

 

• Forsikring

 

Husker ærlig talt ikke.. 4-5000? Gjensidige, anyway, sto på meg selv. Hadde en slags totalpakke med en masse forsikringer og div organisasjonsrabatt og sånt piss. Men det lønner seg!

 

• Hvordan følelse/meninger du fikk av denne bilen

 

Var litt tendenser til småflau i starten over bilen, men det gikk etter hvert over i bunnløs kjærlighet.

Men for meg, som student, var det en GENIAL bil å starte med. Motoren var bortimot umulig å drepe, den var billig i drift, og det er ikke så farlig om man bulker en sånn litt.

Jeg lærte mye om sjåfør-"faget" i den kjerra, og gjorde mitt aller beste for å ta livet av den. Men det gikk altså ikke, og den ble solgt videre etter et par år for 2000 kr til en tulling som trodde han skulle få den EU-godkjent uten problemer... ;)

 

Men det slår meg også at her var det mange fine, blanke og dyre førstebiler? Altså, dem om det, skal ikke si noe på det sånn sett, men det må da være litt kjedelig?

Å faktisk måtte være redd for å treffe autovernet når du er ute og koser deg litt på glatta?

 

EDIT!

 

"Stylinga" som er på på dette bildet, er det ikke meg selv som har montert..det var noen som prøvde å være festlig med meg :P

Endret av jonleo

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så ille å treffe autovernet... Det er værre når det ikke er der:)

 

..så er det også kjekt å ha NAF familiemedlemskap. Dvs faderen betaler, og du får gratis berging inntil 2 ganger i året eller no ;)

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår