Gå til innhold

1971 Mercury Comet GT

Ranger emnet


cometgt

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle lage en tråd om en av bilene mine, en '71 Comet GT, Mercurys motstykke til Fords Maverick Grabber. Velger å tro at dette er den eneste i landet?

Er forøvrig eier nr 3, og bilen ble importert fra Michigan i Usa i Mars/April i år (ble hentet i Trondheim 1.April i år :P).

Originalt 302/C4 bil som har gått ca. 77000 miles.

 

Noen bilder

 

GT.jpg

 

fatboycomet_013.jpg

 

cometgt007.jpg

 

71comet002.jpg

 

Er forøvrig interessert i å se om det finnes flere Maverick/Comet entusiaster her på forumet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig sak dette, 180 gamp ca.?

 

Hehe, 210 på papiret hvertfall :P

 

Bilen ble kjøpt ny i Arizona i 1971, eier nr 2 kjøpte den i 2001, da ble den også delvis restaurert med ny lakk, nytt interiør samt overhaling av motor og gir.

Hadde vistnok samlet noen pokaler etter restauring ja, er jo ikke akkurat en bil man ser hver dag i USA heller :P Er dog litt klassisk "amerikansk finish" på restaureringsarbeidet, noe de fleste som har handlet fra USA sikkert har vært borti..

Planen er, som Laggis så vidt kommer inn på, å forsøke å få bilen på hvite skilter til sommeren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har jo rimelig like biler :) min er nok litt ombygd men satser på skilter engang eg og :) her er link til noen bilder :) http://www.bilforumet.no/amcar/191821-ford-maverick.html

venter på 55 kg bildeler fra statene.. ligger i tollen på gardermoen, skal være siste restene eg trenger for å bli ferdig... men dukker sikkert noe annet opp på veien som eg mangler hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har jo rimelig like biler :) min er nok litt ombygd men satser på skilter engang eg og :) her er link til noen bilder :) http://www.bilforumet.no/amcar/191821-ford-maverick.html

venter på 55 kg bildeler fra statene.. ligger i tollen på gardermoen, skal være siste restene eg trenger for å bli ferdig... men dukker sikkert noe annet opp på veien som eg mangler hehe

 

Eneste forskjellen, foruten emblemer, er grill, panser, framfanger, og baklykter/baklyspanel :)

 

Ser forresten at du har LDO(Luxury Decor Option) interiør, Comet-baklykter og custom-støpt framfanger.. Kledde bilen meget godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste forskjellen, foruten emblemer, er grill, panser, framfanger, og baklykter/baklyspanel :)

 

Ser forresten at du har LDO(Luxury Decor Option) interiør, Comet-baklykter og custom-støpt framfanger.. Kledde bilen meget godt :)

 

jo takk, blir nok bra når den kommer på veien, er god lyd i motoren ihvertfall ;) men sliter nok litt med å få den godkjent sånn uten videre så blir nok en papirmølle... der er du litt heldigere. men får det nok til engang :)

hvordan ser du at eg har LDO hehehehe???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo takk, blir nok bra når den kommer på veien, er god lyd i motoren ihvertfall ;) men sliter nok litt med å få den godkjent sånn uten videre så blir nok en papirmølle... der er du litt heldigere. men får det nok til engang :)

hvordan ser du at eg har LDO hehehehe???

 

God lyd i gammel Ford ja :) Min høres forøvrig ut som denne:

altså, HELT likt også :D

Originalt 6'er bil som er tatt inn fra USA din da eller? Skulle vel uansett ikke være noe stort problem, ettersom det er '70 modell.. Verre med min som er en '71 etter hva jeg har hørt =/

Snakk om at de var svært strenge på at bilene skulle være så originale som mulig fra 1971 og oppover :P

LDO=Masse tre-stash på dashbord, dørpanel osv.. Mener LDO-option kom først i 1973 om jeg ikke husker helt feil :)

Anbefaler deg å bli medlem her: http://mmb.maverick.to/ folk som kan absolutt alt om Maverick og Comet.. De verste har hatt 40-50 stk opp gjennom årene, og flere har 10+ stående til en hver tid :P Har vel passert 10.000 medlemmer nå det forumet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår