Gå til innhold

Ny styla bil til 30k?

Ranger emnet


micrakid

Anbefalte innlegg

Det var den og, den var tilnærmet strøken. Betalte 35000,- for den for 1.5år siden. Super komfortkjerre med alt tenkelig utstyr inkl antispinn, ac, cruise, el vinduer/speiler, setevarme osv osv. Tilogmed varme i spylervæska! Sterk 6'er som yter 188hk og en supergod kvalitetsfølelse. Hadde glatt handla en sånn en igjen. Uten spørsmål. Får de med 24v og. Da snakker vi 224hk mener jeg. :)

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

2064278-bilde1-mazdanmin.jpg

2064278-bilde6-dsc00322.jpg

 

Lagt inn bud på denne, 20k skal han ha for den. Syntes dere? Dette er hva han skrev i annonsen:

 

Mazda 626 i god stand selges. Alu-felger, sommer- og vinterdekk, startknapp, effektanlegg, sportsluftfilter, styling, sotete baklykter, spredere. Er originalt en 2.08v, men det sitter en 2.016v i den. Ny motor er ikke godkjent i vognkort, men EU ikke noe problem. Noe flipp med viftebryteren til varmeapparatet, så det er enten full spiker eller ingenting.

Av anlegg er det 6,5 i framdørene og 6,9 i hatthylla. Er skjært ut for å ha en 12" sub i hatthylla.

Følger med en Pioneer-spiller med 4x45w.

EU-godkjennes i januar.

Pris kan diskuteres.

Kan byttes i Toyota, Volvo, VW eller Ford.

Ring eller SMS for mer info.

 

Utstyr

Alu. felger

El. vinduer x 4

Farget glass

Just. ratt

Kurve/tåkelys

Midtarmlene

Nedfellb. baksete Radio/CD

S./V. hjul

Servicehefte

Servo

Sportsseter

Varmeseter

 

146hk, sportsatt, skal være lite rust siden den er kjørt i nordnorge omtrent hele livet. gått 230000, 89 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det må den ikke. De lar den nok gli gjennom kontrollen.

 

Problemene dine oppstår derimot om du mot formodning kjører på noen eller generelt kommer ut for en ulykke. Da er du gjeldslave resten av livet.

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det må den ikke. De lar den nok gli gjennom kontrollen.

 

Problemene dine oppstår derimot om du mot formodning kjører på noen eller generelt kommer ut for en ulykke. Da er du gjeldslave resten av livet.

 

Nei.

Får kun regress hvis man kan spore de ekstra hk'ene direkte til ulykken. For å komme med et lite eksempel; lillebror vraket bilen min, trimma til ca 120 hk over originalt, kjørte ut i 150 km/t, og slapp unna med 3 mnd uten lappen og 5 k i bot. At han er gjeldsslave stemmer nok, men det er fordi jeg ikke hadde kasko på bilen;)

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemene dine oppstår derimot om du mot formodning kjører på noen eller generelt kommer ut for en ulykke. Da er du gjeldslave resten av livet.

 

 

nå er du på bærtur igjen nytern..

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg ikke!

 

Hva er greia med at du bytta nick? Kjipt å være upopulær? Skjerp deg så kanskje du får noen venner.

 

Over til topic!

 

La oss si at du kjører på en fotgjenger med den 16v maskinisten i en bil som har en 2l gasserdings på 90hk i vognkortet.

 

Hva skjer da? Jo, siden dette er en ungdomsbil vil den 100% sikkert tas inn til teknisk. Hva finner de ut der? Jo, at du har 58hk mer enn original effekt. Hva skjer da? Jo, forsikringa di gjelder ikke lenger. ITS ALL ON YOU!

 

Hvor mye koster det å være invalid resten av livet? Det har vel du oversikt over, biring?

 

Fjott altså.. Hold kjeft når du så tydelig ikke har et clue..

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

Får kun regress hvis man kan spore de ekstra hk'ene direkte til ulykken. For å komme med et lite eksempel; lillebror vraket bilen min, trimma til ca 120 hk over originalt, kjørte ut i 150 km/t, og slapp unna med 3 mnd uten lappen og 5 k i bot. At han er gjeldsslave stemmer nok, men det er fordi jeg ikke hadde kasko på bilen;)

 

mvh oddi

 

Her har nok lillebroren din hatt flaks! Greia her er nok at han ikke skadet andre enn seg selv og bilen din. Hadde han dratt med seg en uskyldig fotjenger elns ville saken stilt seg i et helt annet lys. Det vet du, det vet jeg.

 

Og du.. Vis meg loven som sier at ekstra effekt må være grunnen til ulykke.. Tror veldig mange i bilmiljøet hadde blitt superhappy om du fant frem denne.

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det noe å si om man har en bil med 98 hester og man kjører på noen i 30km/t eller om samme bil har 9343204832402843242 hester og ikke veier mer og treffer noen i samme hastighet?

 

Sålenge bilen er trimmet uten godkjenning har dette ALT å si. Forsikringa di gjelder for bilen din med original effekt.. Dette burde igrunn alle vite.

 

Tror du forsikringselskapet ditt driver med veldedighet? At de sponser deg om du invalidiserer en random person med 100% effektøkning uten godkjenning?

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har nok lillebroren din hatt flaks! Greia her er nok at han ikke skadet andre enn seg selv og bilen din. Hadde han dratt med seg en uskyldig fotjenger elns ville saken stilt seg i et helt annet lys. Det vet du, det vet jeg.

 

Og du.. Vis meg loven som sier at ekstra effekt må være grunnen til ulykke.. Tror veldig mange i bilmiljøet hadde blitt superhappy om du fant frem denne.

 

 

Han hadde 2 passasjerer. Og vis meg den ulykken der noen har fått regresskrav for trimming litt over det normale (snakker ikke om 500 hk + her)

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry offtopic ihvertfall. Jeg hadde gått for en godkjent ordentlig bil om jeg var deg. Spesielt som førstebil da førstebiler får smake høyrefoten, hormoner og alt annet en 18åring ikke har kontroll over :D

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår