Gå til innhold

Sentrallåsen i kulda? Skifte av pærer og reim?


Frakk2000

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med at sentrallåsen ikke funger i kulda, varmer opp bilen, kjører ei stund, så plopp, så kan jeg lukke og åpne låsen. Har saumfart nettet, og det kan se ut til at det er en microswitch som er fettete som er problemet. Spørsmålet er jo om det er noe ford verkstedet er kjent med, og hvor mye de tar for å fikse sånt?

 

Lurer også på om det er vanskelig å skifte reim til generator/servo ? Selve reima koster jo nærmere 500kr på mekonomen.. Ser for meg at det er litt pes å bytte? Hører min skriker en del når bilen er kald..

 

 

Lurer også på om det skal være lys bak hastighetsbryteren til vifteanlegget? Har lagt merke til at min er ganske mørk på kveldene, og evnt er det vanskelig å bytte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, min funker, men er treig, kan kanskje være samme problemet, har ikke giddet å se på det noe særlig.

Det er ikke verre enn å dra til et Ford verksted å spørre om de er kjent med det ja, og høre på pris.

 

Jeg har byttet den reima på min bil, er en 1.6ltr 2002 mod, og det er ikke noe pes, trengs bare en 17mm fastnøkkel på reimstrammeren å vri så du kan få vippet av reimen, men kan være forskjell fra motor til motor, hvilken motor har du?

 

Ja, regner med det skal være lys bak den bryteren ja, for min er og mørk, må vel bare demontere noen deksler så man kan komme til å få byttet den pæren som er gåen. Har aldri gjort det før på den bilen, men ser for meg at det ikke er så mye hokus pokus, kan gi tilbakemelding imorgen kveld, tenkte jeg skulle fikse litt småfiks på verkstedet etter jobb imorra deriblant det lyset.

 

Mvh Jan Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, sjekket det med lysa ved viftestyringen, jeg har manuell aircondition, regner med du og har det, og det var en enkel sak, du må ta ut cd spilleren, og skru ut 4 skruer som holder selve dekselet, så skal det bare være å dra det ut, men vær litt forsiktig, det var jeg, kjipt å knekke noe!

 

Regner du har Zetec S motoren, da tror jeg du må ha en 13 eller 14mm fastnøkkel, eller latmann med pipe hvis du kommer til, en kollega på verkstedet der jeg jobber fikk løsnet reimen med en latmann hvis jeg ikke husker helt feil, det er vel det greieste, for det står godt i spenn.

 

Mvh Jan Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår