Gå til innhold

Hvordan sno seg unna parkeringsbot?

Ranger emnet


KRÅVL

Anbefalte innlegg

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Lurte mest på om det var noen som hadde noen skuddsikre metoder å spare penger på p-bøter på. Men det er vel sikkert konfidensielt!

 

Jepp, det er enkelt. Parkere lovlig etter gjeldende skilting og betale ev avgift der det er påkrevd og selv sørge for å passe klokka.

 

Det er faktisk ett stort antall klagesaker som blir tilbakebetalt men disse har i motsetning til deg en legitim grunn for å klage på bøteleggelsen.

VW CADDY 1.9 TDI 2007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smart security suger...men Aker P-drift suger alt og alle! råtneste p-firma ever!Selv om man har gyldig grunn til å stå utenfor oppgangen sin så får man bot...møkka folk...

 

Så sant, så sant. Selv så får vi bot på firmabilen våres som står 10 meter unna jobben. Bør legge press på borettslag osv, til å bytte til ett pselskap som er medlem av NORPARK. Disse er i hvertfall litt seriøse.

 

OT, men noen som vet sånn ca hvor mye ett tap i forliksrådet kan komme på? Vurderer å dra saken dit, men er lite hypp på å evt betale mange tusen i omkostninger om jeg skulle tape.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aker P-drift er seriøst skada folk..Er ett firma som bytter brostein og belegg utenfor hos oss nå..de er ganske å avhengige av å ha bilene sine stående i umiddelbar nærhet til byggeplassen da de har utstyr og slikt i dem..Aker P-drift klarer faen meg å bøtelegge disse bilene også selv om bilene var åpne og arbeiderne gikk til og fra bilene...merkelig as...

 

Og det verste er at de nekter å godta en klage selv om man legger ved lege erklæring og all alskens dokumentasjon!

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

__________________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er en god del råtne parkeringsbøter. som for eksempel når man legger p-lappen inn og man er litt slurvete så den havner opp ned, er fortsatt serienummer de kan sjekke bakpå den, men gir alikavell bot. dummeste jeg har vert med på er når moren min gikk bort til p-automaten for å hente sånn 2 timer gratis på handlesenter lapp, og fikk bot på vei dit og tilbake!

 

faren min fikk også p-bot i hånda når han henta bilen en gang.. DET er råttent gjort. hadde ikke sett at en lokal butikk hadde fått sånn p automat og dermed ikke tatt 2 timer gratis lappen(10 min før stengetid og dermed også tiden uten fri parkering)

 

Hjelper det om de har skrevet feil farge på bilen? de kalte vår blå volvo sølv. men hadde riktig regg nummer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Insteboe = stakkarslig parkeringsvakt.

 

Lurte mest på om det var noen som hadde noen skuddsikre metoder å spare penger på p-bøter på. Men det er vel sikkert konfidensielt!

 

Desverre. Jeg har faktisk selv fått parkeringsbot, men jeg klarer å innse at jeg ikke burde stått der. Saken er bare at det der og da sto mellom å tape en verdi på 4-5 000 kr, og å muligens få en P-bot. Ellers kan jeg si at jeg jobber innenfor luftfart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en ekstremt god sak, hvis du kan -"bevise"- at det ikke er du som kjørte bilen(lånt til ikke navngitt kompis), dvs. at du var et annet sted akkurat da(vitner, logging, etc)

 

Mulig detta smutthullet er fjerna nå, men det funka fett de gangene vi har brukt det :)

 

 

Registrert eier har vært ansvarlig for parkeringsgebyr de siste 20-25år.

 

Eneste virkelige smutthullet er om en blir ilagt gebyr på offentlig parkeringsplass, tropp da opp hos trafikk-konsulent eller tilsvarende, forklar nøyaktig hvor og hva du fikk gebyr for, forklar at du skjønner at du parkerte i strid med skilting men at du ønsker å se reguleringsvedtak for skiltingen. Forbausende ofte vil en da oppdage at skiltingen er gjort uten nødvendig reguleringsarbeid og dermed er ugyldig.

 

PS-i nordmørsbyen funker ikke dette lengere-de har gjort full gjenomgang av skiltingen. Lurer på hvorfor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår