Gå til innhold

La oss snakke om stuk/stance

Ranger emnet


eiriksmil

Anbefalte innlegg

nå var vel egentlig de 2 bmw'ene vi la ut bilder av de råeste bmw N/A som går i dette landet men. de bilene er ikke så lave i ræva når dem står stille men den gule har et oppsett som drar den såpass ned bak.. er visst eneste måten dem får den til å klistre

 

ascona'n din var forressten ordentlig pen.. drømmer om samma stuk på manta'n min(ikke at kommer til å gidde men)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bladde raskt gjennom tråden for å prøve å forstå hva stance er. Som dere sikkert vet (basert på hva slags bil jeg kjører) så er ikke estetiske ting noe jeg skjønner meg på.

 

Så langt har jeg bare sett bilder av senka biler... Vil det si at "stance" er det samme som "stil"?

 

Ifølge min noe utdaterte Oxford student's dictionary of current English, så har stance noe med golf å gjøre. Men det er vel neppe biltypen de snakker om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå var vel egentlig de 2 bmw'ene vi la ut bilder av de råeste bmw N/A som går i dette landet men. de bilene er ikke så lave i ræva når dem står stille men den gule har et oppsett som drar den såpass ned bak.. er visst eneste måten dem får den til å klistre

 

ascona'n din var forressten ordentlig pen.. drømmer om samma stuk på manta'n min(ikke at kommer til å gidde men)

 

Meget enkelt. Kjøp 60mm senk fra Apex, og hiv på Spax dempere ;) Har det på mantaen min, og den sitter like pent.

 

Og stance har både noe med golf, og bil å gjøre ;) I golf er det åssen du står, med bil, så er det hvordan bilen "sitter" om du vil. :)

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men her virker det jo som bilen har rett "stance" bare den er griselav og ubrukelig til kjøring på vanlig vei.

 

Felger er og viktig for stance.. stance.. (Herregud for et dumt ord. Høres ut som en homseklubb for pensjonerte japanere)

 

Kjørte rundt i en skamsenket (og vel så det) golf med stålfelger da jeg ikke hadde plass til noe annet under hjulbuene. Det var ikke pent, så felger er også viktig for at en bil skal bli pen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også hvordan felgene sitter (bredde, høyde, innpress, dekk) er viktig for stance (du må legge vekt på det så du høres ut som en SKIKKELIG homo :D). Holder ikke med fett motiv på felgene hvis de ser helt mongo ut. Det jeg syns er fett er når folk bruker litt tøffe felger fra SUVer og nye biler, de minste felgene du får på bilen (ofte 17" osv). Ser jo dritsmå ut pakka inn i store dekk, store mellomrom mellom bue og dekk osv, men når du smeller på små dekk og slipper bilen ned ser de ofte svære - og mye dyrere ut.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er litt fint stuk/sitter fint foran på denne, bak er det for høyt, bilen er jo ikke den fineste å se på.

Senkaframme.jpg

For store hjul men skal se om jeg finner ett annet bilde

 

4e9e430e.jpg

Litt bedre dim på hjul her, "lavprofil" 14 tommere

 

Syns og stuket på merca mi er fint på dette bildet

DSC00998.jpg

 

Her også

b71733c4.jpg

DSC00787.jpg

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2000 for fjører, 3500 for dempere mener jeg... Husker ikke hvor man fikk kjøpt Apex, men mener Gasolin.no har Spax dempere. Ellers kan du jo handle komplett 60mm sett med dempere hos senk.no, til 3000? Aner ikke hvordan kvalitet det er på det, men har lyst å teste det selv :)

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns og stuket på merca mi er fint på dette bildet

DSC00998.jpg

 

Her også

b71733c4.jpg

DSC00787.jpg

 

 

åh, nyyyyydelig Einar;) det var bilen sin, perfekt stuk/stup på den.

 

Til han klovnen som mener at det ser bedre ut med høg bil i fronten enn i ræva, slå en hammer i skallen din, du kan ikke mene det...rektig stuk er at den tipper litt framover..;)

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh, nyyyyydelig Einar;) det var bilen sin, perfekt stuk/stup på den.

 

Til han klovnen som mener at det ser bedre ut med høg bil i fronten enn i ræva, slå en hammer i skallen din, du kan ikke mene det...rektig stuk er at den tipper litt framover..;)

 

du får smelle til du da smukken. skulle ønske jeg hadde noen så tøffe komentarer som det klarte å finne innerst i bygda jeg også..

 

dragrace aint my style, smaken er som baken din bygdetulling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2000 for fjører, 3500 for dempere mener jeg... Husker ikke hvor man fikk kjøpt Apex, men mener Gasolin.no har Spax dempere. Ellers kan du jo handle komplett 60mm sett med dempere hos senk.no, til 3000? Aner ikke hvordan kvalitet det er på det, men har lyst å teste det selv :)

 

trur det sitter no senk forran på den serru, den er ganske lav i trynet men bak er den grell.. trur kanskje det kan være 40mm forran på den så 50mm bak hadde jo vært litt i min smak + at opelene jeg har ordna rundt på har altid vært best med litt mere senk bak.. sånn kjøre messig også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til han klovnen som mener at det ser bedre ut med høg bil i fronten enn i ræva, slå en hammer i skallen din, du kan ikke mene det...rektig stuk er at den tipper litt framover..;)

 

+1

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår