Gå til innhold

Japsebløffen

Ranger emnet


urqell

Anbefalte innlegg

Fettern min kjøpte seg nettopp flett ny Toyota Avensis D4D og i morgen må han ha den inn for å fikse blandt annet fløyten.. på min Bmw 530i 2002 mod med over 120 000 km på telleren har jeg så langt måttet bytte to plastskruer til noen og 20 kr stk!

Hadde mindre problemer med min gamle 92' 318i enn han hadde med sin gamle camry 1994 mod.. det burde vel si litt!

 

Alle kan være uheldig å få en mandagsbil, og antall feil varierer også veldig mye fra modell til modell.

Avensis ligger veldig bra an på alle slike undersøkelser jeg har sett. Så blir helt feil, og si at din ene bil ikke har noe feil, mens din venns Avensis er feil på så det er dritt.

 

Her en en test:

http://www.konsumentverket.se/Documents/press/2005/Bilaga%201%20Utfall%20besiktning%202004%203%20år%20BBG.pdf

 

Den viser hvilke feil de finner under EU kontroll på flere tusen biler. Og der kommer Avensis bra ut, det samme kan ikke sies om BMW. Stoler mer på det resultatene en enn bruker på bilforumet for å si det sånn:P

 

Her er enda en:

http://www.whatcar.com/news-special-report.aspx?NA=229285&EL=3223741

 

Selv har jeg en 2000 modell Celica som aldri har vært noe feil på, og den har gått over 170k. Fikk bytta short-block på den siden Toyota anbefalte det, da enkelte av de tidligste 2000 modellene kunne ha problemer med oljeforbruk. Min bil hadde ikke det problemet men fikk byttet halve motoren fordet, det er service det:D

Og Celica fra 99- ligger blant de beste på de fleste undersøkelser,blant annet nr3 på den ene jeg linket til. og det Selv om shortblock blir byttet på en del av de produsert i 99-00 da de kan begynne å bruke Olje. VAG har jo hatt masse problemer med oljeforbruk på enkelte modeller, men de bryr seg ikke en om kundene, har hørt VW sier at 1l olje per 1000km er normalt så de gjør ikke noe med det.

 

og det som denne tråden var om virker jo helt latterlig. Hvordan skulle Toyota som nå er verdens største bilprodusent klart å skjule noe slikt? Bil mekanikere bytter ofte jobb også. Så hvis personen jobbet hos Toyota før hadde jo de såklart sakt det med en gang de sluttet eller byttet jobb, eller er det ingen i verden som har gjort det enda? haha.. tviler på den gitt.

Er rett å slett ikke mulig å sjule noe slikt når man er så stor.

 

og Audi måtte jo nylig ta inn en sinnsykt antall biler i USA pga feil, de nektet selv for at det var feil men NHTSA måtte tvinge de til det.

Så er vell mer tyskerne som prøver å sjule sine feil:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Alle kan være uheldig å få en mandagsbil, og antall feil varierer også veldig mye fra modell til modell.

Avensis ligger veldig bra an på alle slike undersøkelser jeg har sett. Så blir helt feil, og si at din ene bil ikke har noe feil, mens din venns Avensis er feil på så det er dritt.

 

Her en en test:

http://www.konsumentverket.se/Documents/press/2005/Bilaga%201%20Utfall%20besiktning%202004%203%20år%20BBG.pdf

 

Den viser hvilke feil de finner under EU kontroll på flere tusen biler. Og der kommer Avensis bra ut, det samme kan ikke sies om BMW. Stoler mer på det resultatene en enn bruker på bilforumet for å si det sånn:P

 

Her er enda en:

http://www.whatcar.com/news-special-report.aspx?NA=229285&EL=3223741

 

 

Det er jo nettopp det denne tråden handler om, at Toyota jukser fordi de ikke rapporterer feil for å unngå å komme dårlig ut i slike statistikker som du linker til. I mine øyne er det du linker til ikke verdt en dritt...

 

 

Selv har jeg en 2000 modell Celica som aldri har vært noe feil på, og den har gått over 170k. Fikk bytta short-block på den siden Toyota anbefalte det, da enkelte av de tidligste 2000 modellene kunne ha problemer med oljeforbruk. Min bil hadde ikke det problemet men fikk byttet halve motoren fordet, det er service det:D

Og Celica fra 99- ligger blant de beste på de fleste undersøkelser,blant annet nr3 på den ene jeg linket til. og det Selv om shortblock blir byttet på en del av de produsert i 99-00 da de kan begynne å bruke Olje. VAG har jo hatt masse problemer med oljeforbruk på enkelte modeller, men de bryr seg ikke en om kundene, har hørt VW sier at 1l olje per 1000km er normalt så de gjør ikke noe med det.

 

Kan du komme med litt håndfast og konkret statistikk om at VAG "ikke bryr seg" om kundene sine? Har aldri opplevd eller fått noen form for "dårlig service" hos min lokale VAG forhandler hvertfall. Og jeg kjenner absolutt ingen der, så har ikke hatt noe fortrinn sånn sett. Men likevel når jeg handler deler der får jeg ALLTID rabatt på deler, uansett hva slags del det er. Jeg er i hvertfall kjempefornøyd, men nå kan selvfølgelig ikke jeg representere alle som er kunder hos VAG. :)

 

 

og det som denne tråden var om virker jo helt latterlig. Hvordan skulle Toyota som nå er verdens største bilprodusent klart å skjule noe slikt? Bil mekanikere bytter ofte jobb også. Så hvis personen jobbet hos Toyota før hadde jo de såklart sakt det med en gang de sluttet eller byttet jobb, eller er det ingen i verden som har gjort det enda? haha.. tviler på den gitt.

Er rett å slett ikke mulig å sjule noe slikt når man er så stor.

 

Betikkelser kanskje? Ikke vet jeg...

 

Uansett, dette temaet vet jeg har blitt diskutert her før, uten at jeg gidder å lete meg ihjel etter de/den tråden. Så at toyota unnlater å rapportere feil for å se bra ut i alle statistikker visste jeg fra før av. Så dette var ikke noe nytt.

 

og Audi måtte jo nylig ta inn en sinnsykt antall biler i USA pga feil, de nektet selv for at det var feil men NHTSA måtte tvinge de til det.

Så er vell mer tyskerne som prøver å sjule sine feil:P

 

Jeg er NAF-medlem og får bladet Motor i posten ca. månedlig, i det bladet har de noe som heter "Auto Index", som spør kundene og forbrukerne hvor fornøyde de er. Det er jo det som er interessant, ikke hva verkstedsjefen mener?!? For å komme til poenget, så ligger Audi stort sett alltid på Topp 4, og når de ikke gjør det så er de hvertfall alltid godt over gjennomsnittet. Kilder som bekrefter dette finner du i: Motor nr. 4 - April 2008, Motor nr. 5 - Mai 2008, Motor nr. 6 Juni/Juli 2008.

 

:)

» [ ] Audi A6 2.6 V6, 1995

» [x] VW Golf 3, 1994 (Prosjekt) SOLGT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, driftssikkerhet og totaløkonomi har alltid vært en stor kvise på rævva til tyske biler.

 

Nå har de fått blod på tann, er argument får øksen til å svinge. "Den store japsebløffen" Og alle som en som har følt denne kvisen, skal si sin mening.

 

Men jeg finner endel motargument mot den store "Japsebløffen"

 

Er det kun japser som driver med skjulte forbedringer? Beviser? SVÆRT TVILSOMT!

 

Hvorfor holder japser seg langt høyere i pris? Selv gamle japser selges til de utroligeste priser. De har sannsynligvis ikke vært innom et merkeverksted på 10 år, hvor Toyota kan "jukse" med dem. Mitt tips: De er så gode teknisk at de har få problemer.

 

Hva med eldre japser? Hvis verkstedene bytter en motor uten at kunden vet om det, hva med bilene som er 7-8 år? Har man en eldre japse så er det kun et fåtall som gidder ta regelmessig service på bilen. Garantitiden er utløpt, bilen er ikke verd mye og folk har ikke behov for å ta service for å opprettholde noe garanti.

 

Da gir folk ofte faen bilen. Og merker de at noe er galt, f.eks i forbindelse med EU kontroll så bytter de kun det som er gale på Kåres billige verksted AS.

 

I slike tilfeller har ikke disse "jukse merkeverkstedene" rørt bilen på åresvis... alikevel knuser disse "juksebilene" tyskere både på driftssikkerhet og totaløkonimu.

 

Og sist men ikke minst. OK la oss si at japser er "juksemakere". SO WHAT?

 

Kunden VINNER uansett på dette. De mest fornøyde kundene hører til hos japsebiler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo nettopp det denne tråden handler om, at Toyota jukser fordi de ikke rapporterer feil for å unngå å komme dårlig ut i slike statistikker som du linker til. I mine øyne er det du linker til ikke verdt en dritt...

 

 

 

 

Kan du komme med litt håndfast og konkret statistikk om at VAG "ikke bryr seg" om kundene sine? Har aldri opplevd eller fått noen form for "dårlig service" hos min lokale VAG forhandler hvertfall. Og jeg kjenner absolutt ingen der, så har ikke hatt noe fortrinn sånn sett. Men likevel når jeg handler deler der får jeg ALLTID rabatt på deler, uansett hva slags del det er. Jeg er i hvertfall kjempefornøyd, men nå kan selvfølgelig ikke jeg representere alle som er kunder hos VAG. :)

 

 

 

 

Betikkelser kanskje? Ikke vet jeg...

 

Uansett, dette temaet vet jeg har blitt diskutert her før, uten at jeg gidder å lete meg ihjel etter de/den tråden. Så at toyota unnlater å rapportere feil for å se bra ut i alle statistikker visste jeg fra før av. Så dette var ikke noe nytt.

 

 

 

Jeg er NAF-medlem og får bladet Motor i posten ca. månedlig, i det bladet har de noe som heter "Auto Index", som spør kundene og forbrukerne hvor fornøyde de er. Det er jo det som er interessant, ikke hva verkstedsjefen mener?!? For å komme til poenget, så ligger Audi stort sett alltid på Topp 4, og når de ikke gjør det så er de hvertfall alltid godt over gjennomsnittet. Kilder som bekrefter dette finner du i: Motor nr. 4 - April 2008, Motor nr. 5 - Mai 2008, Motor nr. 6 Juni/Juli 2008.

 

:)

 

Jeg er også NAF medlem og leser motor. Hva brukerne synes om bilen sin sier egentlig ingen ting.

Det man eier selv er alltid det beste for mange, selv om hjulene ramler av og motoren eksploderer hehe..:P

 

Er jo klart at når man har kjøpt seg en ganke dyr bil og svarer på brukerundersøkelser vil man jo såklart si det man har selv er bra. Akkurat som de fleste her på forumet, det de eier er såklart best, samma f... hvor mange feil man har hatt.

 

Kjenner flere som har hatt masse feil, men elsker bilen sin fordet. En kompis har nå byttet deler for 60k på sin Audi A4, blandt forstilling, dempere, lykt, og nesten hele motoren ++ men han mener enda hans Audi A4 er den beste bil i verden, og at han ikke har hatt så mange feil.

 

En forbrukertest kan vise mye rart, men det hard facts som fakktisk viser fakktiske feil på bilen på feks EU kontroll er jo mye mer troverdig en når man spørr en kunde.

 

Hva med alle bilene fra Toyota som ikke er på merkeverksted? er maaange av dem. Rart at de ikke har sakt noe, feks NAF som også utfører service for mange Toyota eiere. Kan banne på at NAF hadde sakt ifra med en gang hvis det var noe som ikke stemte. eller er de kanskje kjøpt å betalt av Toyota?

og du mener også at alle de som har jobbet hos Toyota har fått penger for å ikke si noe? Dette begynner mer og mer ligne på en veldig dårlig igjennomtenkt teori.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man så jo i Motor nylig, BMW-eiere mente de hadde de mest miljøvennelige bilene. Man må jo nesten overbevise seg selv om at det man har gjort er riktig hvis man for eksempel har fleska ut 400k for en bil :) Og de aller fleste av oss vil nok være subjektive, uansett hvor mye vi har brukt på bilen. Vi hater jo tross alt å innrømme at vi tok feil.

 

 

Jeg har en teori. Dette blir en generalisering, og den vil kun gjelde dersom bileierne holder seg til biler fra samme land:

Spør du en eier av en tysk bil, som har hatt mye feil på sine tidligere biler, og nå eier en tysk bil som også har mye feil, men mindre enn de andre, vil han hevde at bilen hans er stort sett feilfri. Han vil ikke nødvendigvis være naiv, men han vil tro det er sånn. Spør du en eier av en japansk bil, som har hatt lite feil på sine tidligere japanske biler, og nå har kjøpt en bil som oftere må utbedres enn tidligere, vil nok han være langt mer kritisk. Toyota og andre merker med lite feil må altså arbeide hardere for å tilfredsstille sine kunder og opprettholde standarden, enn hva merker med statistisk mye feil må. Det betyr også at på statistikker med hvor fornøyd man er med sin egen bil, i forhold til feil, tror jeg det er vanskeligere for feilfrie merker å toppe, enn merker med mye feil.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen stor grunn til at toyotaer kommer så godt ut på feil-statestikk er at de blir så utrolig pent kjørt. Hvor ofte ser du en toyota-eier kjøre over fartsgrensen? Nemlig. Autofil tok opp dette i en stor statistisk undersøkelse om kjøreadferd og hvor ofte man kjørte over fartsgrensen. I bånn lå toyota og franske bileiere som nærmest aldri kjørte over grensen. Øverst på liste over hvor ofte man brøt fartsgrensen lå BMW. Så kom Chrysler rett bak. Det er skjeldent jeg blir liggende bak et av de to merkene, men toyotaer o.l. blir jeg liggende bak nesten hver eneste dag.

 

Jeg vil tro at dette henger sammen med feil-statestikken. Aktiv og hurtig kjøring sliter mer på bil enn kun putring fram og tilbake til butikken. Men så er da bilen også ment til å brukes! :driving

Go your own way!

87 Pontiac Firebird Trans Am

91 Chrysler Saratoga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen stor grunn til at toyotaer kommer så godt ut på feil-statestikk er at de blir så utrolig pent kjørt. Hvor ofte ser du en toyota-eier kjøre over fartsgrensen? Nemlig. Autofil tok opp dette i en stor statistisk undersøkelse om kjøreadferd og hvor ofte man kjørte over fartsgrensen. I bånn lå toyota og franske bileiere som nærmest aldri kjørte over grensen. Øverst på liste over hvor ofte man brøt fartsgrensen lå BMW. Så kom Chrysler rett bak. Det er skjeldent jeg blir liggende bak et av de to merkene, men toyotaer o.l. blir jeg liggende bak nesten hver eneste dag.

 

Jeg vil tro at dette henger sammen med feil-statestikken. Aktiv og hurtig kjøring sliter mer på bil enn kun putring fram og tilbake til butikken. Men så er da bilen også ment til å brukes! :driving

 

Sant det, men Toyota har en god del modeller som mer Aktive kjørere bruker.

Er ikke mange av dem i Norge fortiden, men så er Europa og Norge ett veldig lite marked for Toyota og vi ser bare en brøkdel av modellene til Toyota her til lands. Feks Toyota Tundra Pickup med 500 gamp ser vi neppe mye til her i Europa hehe..

 

Jeg kjører veldig aktivt med min Toyota iallefall, der det er maks turtall minst 3-4 ganger om dagen og svinger i masse fart hehe..

 

Celica fra 99-06 kom på 3. plass når det kom til minst feil, og er ikke mange gamle gubber som kjører de, så de blir nok generelt ganske aktivt brukt. Honda S2000 er også en sportsbil som ligger veldig bra på statistikk.

Og med tanke på at Celica og S2000 er ville turtallsmaskiner er ikke det dårlig, Motoren i Celica TS går til 8400rpm og S2000 9000rpm så de får nok kjørt seg greit hehe... men de er likevell blant de 4 beste med minst feil av alle.

 

Men jeg synes selv ikke det er så ofte jeg blir liggende bak trege Toyota, der synes jeg franske biler er klart værst.

Og de Tyske har nok like mange gamle gubber og kjærringer som japser som kun skulle kjørt rulator for lenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kan være uheldig å få en mandagsbil, og antall feil varierer også veldig mye fra modell til modell.

Avensis ligger veldig bra an på alle slike undersøkelser jeg har sett. Så blir helt feil, og si at din ene bil ikke har noe feil, mens din venns Avensis er feil på så det er dritt.

 

Har vært borti et par corolla som har vært tilnærmet feilfri, men det er vel det.

 

Før i tiden så hadde jeg som sagt en 1992 mod bmw 318i, med godt over 200 000 på telleren, og han(min fetter) hadde 1994 mod Toyota Camry 2,2 med ca 130 000-140 000 på telleren, som det stadig var tull og tøys med. Kritiske komponenter som sluttet å fungere over hele linja. Det var en bmw til noen titalls tusen vs en toyota til over 100 000, når vi kjøpte bilene.

 

Igjen samme story i dag, 6 snart 7 år gammel BMW til over 200 000 vs flett ny Toyota til over 300 000 en plass, og jeg med bmw har mindre feil. Jeg sa aldri at Avensis er dritt, men jeg er virkelig forundret over at folk kan legge ut i øst og vest om hvor problemfri disse bilene er, når det ofte er langt fra sannheten, av erfaring.

 

Ellers kan vi jo se på de to siste bilene muttern har hatt, 2004 mod Mitsubishi Outlander som det stadig røk ting på(dempere, clutch, foringer, bremser) før bilen var gått 20 00-30 000. Den har for øvrig blitt solgt videre innad i familen, fortsatt samme rekka med problemer. Så kjøpte hun seg 2008 mod X3, som har gått over 20 000 nå, har ikke en eneste feil. (ikke det at 20 000 - 30 000 km er så veldig mye)

 

En onkel av meg og, med flere biler, der feks Pajeroen er inne minst en til to ganger i året bare for å bytte deler både i driverk, bremser, serice på girkassen, motorproblemer. Og den blir kun kjørt snillt på vei. Mercedesen(W220 / S-klasse) har og hatt sine feil, som feks at hele instrument panelet røk til helv... på litt over 50 000km. Det kostet nesten 20 000kr å bytte! Tyske biler er ikke helt feilfrie, men det er pokker ta meg ikke disse japsebørsene heller!

 

Og trenger jeg å nevne hvilket merke som troner øverst på AutoIndex? :smilbmw:

-02 BMW 530i

-97 Pajero - Vintertraktor

+div tyske kriegsmaschinen

 

En sjåfør er den farligste delen av en bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ikke særlig sannsynlig ut.

 

Hvor mange kjører rally i trafikken da? Ingen toyotaer?

 

Det er mange faktorer som påvirker slitasjen til en bil. At folk holder fartsgrensen i en kjedelig toyota kontra sportslig bmw er en ting. Men det er en haug med andre faktorer. Småkjøring f.eks. Kalde starter, service intervaller osv.

 

Hvem er mest pliktoppfyllende til å ta service? Eieren av en dyr bil eller en billig bil? Sannsynligvis blir en dyr bil tatt bedre vare på.

 

Toyota har også sportslige modeller som er med i statistikken. De blir kjørt minst like hardt som det du referer til.

 

Toyota har også Lexus. Som er det merked med minst feilprosent og fornøyde kunder på hele planeten. Lexus modellene har også ganske store motorer som innbyr til aktiv kjøring. Er neppe ola nordmann som kjører rundt i en Lexus med V6? Og forsatt har bilen med minst feil% i verden.

 

Er nettopp dette som har laget slagordet til Lexus som gjør tyskerene bitter: "En luksusbil med feil, er ingen luksusbil"

 

Og det tar de konkurrentene på kornet...

 

 

 

 

En annen stor grunn til at toyotaer kommer så godt ut på feil-statestikk er at de blir så utrolig pent kjørt. Hvor ofte ser du en toyota-eier kjøre over fartsgrensen? Nemlig. Autofil tok opp dette i en stor statistisk undersøkelse om kjøreadferd og hvor ofte man kjørte over fartsgrensen. I bånn lå toyota og franske bileiere som nærmest aldri kjørte over grensen. Øverst på liste over hvor ofte man brøt fartsgrensen lå BMW. Så kom Chrysler rett bak. Det er skjeldent jeg blir liggende bak et av de to merkene, men toyotaer o.l. blir jeg liggende bak nesten hver eneste dag.

 

Jeg vil tro at dette henger sammen med feil-statestikken. Aktiv og hurtig kjøring sliter mer på bil enn kun putring fram og tilbake til butikken. Men så er da bilen også ment til å brukes! :driving

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært borti et par corolla som har vært tilnærmet feilfri, men det er vel det.

 

Før i tiden så hadde jeg som sagt en 1992 mod bmw 318i, med godt over 200 000 på telleren, og han(min fetter) hadde 1994 mod Toyota Camry 2,2 med ca 130 000-140 000 på telleren, som det stadig var tull og tøys med. Kritiske komponenter som sluttet å fungere over hele linja. Det var en bmw til noen titalls tusen vs en toyota til over 100 000, når vi kjøpte bilene.

 

Igjen samme story i dag, 6 snart 7 år gammel BMW til over 200 000 vs flett ny Toyota til over 300 000 en plass, og jeg med bmw har mindre feil. Jeg sa aldri at Avensis er dritt, men jeg er virkelig forundret over at folk kan legge ut i øst og vest om hvor problemfri disse bilene er, når det ofte er langt fra sannheten, av erfaring.

 

Ellers kan vi jo se på de to siste bilene muttern har hatt, 2004 mod Mitsubishi Outlander som det stadig røk ting på(dempere, clutch, foringer, bremser) før bilen var gått 20 00-30 000. Den har for øvrig blitt solgt videre innad i familen, fortsatt samme rekka med problemer. Så kjøpte hun seg 2008 mod X3, som har gått over 20 000 nå, har ikke en eneste feil. (ikke det at 20 000 - 30 000 km er så veldig mye)

 

En onkel av meg og, med flere biler, der feks Pajeroen er inne minst en til to ganger i året bare for å bytte deler både i driverk, bremser, serice på girkassen, motorproblemer. Og den blir kun kjørt snillt på vei. Mercedesen(W220 / S-klasse) har og hatt sine feil, som feks at hele instrument panelet røk til helv... på litt over 50 000km. Det kostet nesten 20 000kr å bytte! Tyske biler er ikke helt feilfrie, men det er pokker ta meg ikke disse japsebørsene heller!

 

Og trenger jeg å nevne hvilket merke som troner øverst på AutoIndex? :smilbmw:

 

Sier igjen, det du sier stemmer ikke med hva resulatater fra undersøkelser viser. så din fetter har vært uheldig, noe som alle kan være.

Stoler som sakt mer på alle de testene fra hele verden som viser at Toyota og genrelt japanske biler har lite feil sammenlignet med flere Tyske biler.

Nå er BMW de beste blant de tyske utentvil, men de har ikke mange topp plasseringer på undersøkelser fra verksteder ++

 

Så at du ikke har hatt feil med din BMW men din Fetter har feil min sin Toyota er for meg helt uinteressant.

Toyota Camry 2,2 er kjent for å ha veldig lite feil, det kan du bare se på undersøkeler fra den tiden, så hvis du kjøper en Camry har du statistisk mindre sjangs for å få en bil med feil på.

 

og Autoindex er en brukerundersøkelse, den sier ingenting om faktiske feil. De spørr kunden hvor fornøyd de er med bilen de har og service ++.

 

En billig BMW koster også betydelig mer enn enn billig Toyota så er såklart ikke samme opplevd kvalitet på en billig yaris eller aygo som en BMW til 400 000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man så jo i Motor nylig, BMW-eiere mente de hadde de mest miljøvennelige bilene. Man må jo nesten overbevise seg selv om at det man har gjort er riktig hvis man for eksempel har fleska ut 400k for en bil :) Og de aller fleste av oss vil nok være subjektive, uansett hvor mye vi har brukt på bilen. Vi hater jo tross alt å innrømme at vi tok feil.

 

 

Eirik

 

Det er noe i det du sier, uten tvil. Vi nordmenn hater å ta feil. Men samtidig så kan du vri og vende på det du skriver, og få et helt annet svar: Hvis JEG hadde brukt 400k på en bil, så hadde jeg blitt skuffet og jævli forbanna om det var mye feil på den. Jeg hadde ikke gått rundt å skrytt den opp i skyene her på forumet, eller til alle andre. Nei, mest sannsynlig hadde jeg gjort akkurat det motsatte. Jeg hadde klaget her inne, jeg hadde advart venner og familie om at de må holde seg langt unna den bilen og den modellen. Det ville jeg ha gjort, selv om det kanskje skulle vise seg at jeg bare var uheldig å fikk en madagsbil. ;)

» [ ] Audi A6 2.6 V6, 1995

» [x] VW Golf 3, 1994 (Prosjekt) SOLGT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er NAF-medlem og får bladet Motor i posten ca. månedlig, i det bladet har de noe som heter "Auto Index", som spør kundene og forbrukerne hvor fornøyde de er. Det er jo det som er interessant, ikke hva verkstedsjefen mener?!? For å komme til poenget, så ligger Audi stort sett alltid på Topp 4, og når de ikke gjør det så er de hvertfall alltid godt over gjennomsnittet. Kilder som bekrefter dette finner du i: Motor nr. 4 - April 2008, Motor nr. 5 - Mai 2008, Motor nr. 6 Juni/Juli 2008.

 

:)

 

Den autoindexen er litt tvilsom spør du meg,når Fiat var med kom verkstedene til Fiat ut helt på bunn mens Mitsubishi kom på topp.

Hvem forhandler Fiat i norge,jo Motorforum som også forhandler Fiat,og det var der jeg hadde Fiaten min på service på samme verksted som det ble reparert Mitsubishi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW må da ha biler med bra kvalitet da de ofte blir kjørt langt og ofte har unge og "uvørne" eiere.

Et par jeg kjenner sverger til Japansk og jeg kommer aldri til og få høre noe negativt om bilene dems om de så skulle dette sammen runt øra på dem.

Virker som eiere av Japanske biler er langt mere hårsåre når dette med kvalitetsbrister blir tatt opp,man ser jo det gjennom tråden at de ikke gidder og lese det som står skikkelig en gang før de omtrent kaller deg for en kjempestor idiot som kan betvile noe sånt som at ting faktisk kan ryke på en bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår