Gå til innhold

95 9000CD clutch...

Ranger emnet


Mikkel Bruer

Anbefalte innlegg

Er det wire eller hydraulisk clutch på disse? Er en 2liter 125hk eller hva det er.. Den er så inni helvette hard:S

 

OG er det noen sider med litt stæsj til dissa? Fant elksport.com. MEn var jo ikke flust med ting der!

 

Bilen er forsåvidt grei. AC, skinn, varmeseter, elvinduer og speil, kjørecomputer osv osv..

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker! Lurer på hvorfor den er så sinnsykt hard. Må sette bilen i fri i lyskryss, orker ikke holde clutchen inne.. Clutchen på vei til å gå da kanskje.

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
kan være at det har kommet seg no dritt inn i systemet som "tetter". hadde samme problem på min 900 (også hydraulisk clutch). ble bare verre og verre (altså hardere og hardere inntil slangen fra clutch til master sa PANG! kan jo hende det var slangen sin skyld, men..

 

Riktig.. Får se på det en dag. Må bytte stabstag foringene bak også, de bare hang og slang så jeg :p Så blir vel poly fra speedparts ;) Også trenger jeg enten lysbrytern, eller blinklys/fjærnlys brytern, for er ikke alltid lysa går på når jeg skrur de på..

Og ny refleksplate, da den er veldig sprekt. Samt hvite blinklys forran og på sidene:) Fikk man bilene levert uten lyktepussere ?

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også trenger jeg enten lysbrytern, eller blinklys/fjærnlys brytern, for er ikke alltid lysa går på når jeg skrur de på..

Det høres ut som det er et av lysreleene som er gåent, de som sitter i rele boksen i motorrommet.

'75 Saab 96 v4 Rallybil

'80 Saab 96 V4 Jubileum

'88 Saab 900 Aero

'90 Saab 900 Aero

'96 Saab 9000 Aero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det rele kan du prøve å lodde. Fungerte bra for meg i hvertfall, Stort rødt rele. Åpnet det og så at di største lodde punktene hadde sprukket opp, så jeg fjernet det gammle og loddet på nytt :D

 

Et nytt rele koster en 410kr på speedparts. Så er jo verdt å prøve?

 

jeg kjøpte nytt rele før jeg prøvde å lodde. Så jeg kjører med nytt rele men har det gammle i reserve :)

94' S 9000cse turbo poff =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper heller nytt jeg ;) heh.. Må ha noen polyforinger også :)

Trenger sprederen på venstre side også. Den lyser av og til når den vil. Lokket bakpå har vært borte en stund, så den er helt råtten inni...

 

Ang. clutchen, så har den blitt endel bedre nå.. Bilen har stått mye siste 3-4 mnd'ene, så kan jo ha noe med det å gjøre ?

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår