Jump to content
Bilforumet.no
Sign in to follow this  
panther

Hva går i stykker først på eldre Chevrolet Van?

Rate this topic

Recommended Posts

Hei

 

jeg og et par kompiser er ute etter en van vi skal ha i 1-2 år, blant annet til russebil. Vi har sett på finn og autodb og har kommet fram til en 1990 Chevrolet Starcraft g20 som vi har tenkt til å ta en tur å se på.

 

Det vi lurer på er hva er det som går i stykker på disse bilene, hvor skal vi se etter rust, symptomer på at noe er i ferd med å ryke osv.

 

Takker på forhånd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vi hadde en 1987 G20 Beuville til russebil.

Det var overraskende lite rust på den da den var godt tectylbehandla. Ellers så måtte hjelpesnekka byttest på den, kast i bremsene framme, og litt trøbbel med TBI systemet på motoren. ellers så funka den fint

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Er dette problemer man kan få uansett, eller problemer som oppstår på grunn av at motoren har blitt presset hardt?

 

I morgen tar vi turen for å se på bilen

 

Er det noen som har noen flere tips?

Share this post


Link to post
Share on other sites

monter ekstra oljekjøler, pappa har en 6.5 som brukes til trekkvogn, campingvogner på 2 tonn.

som madrigo sier, rust under sideruter. samt rundt markeringslys, baklykter, i underkant av takrennen hvor taket er sveiset til resten av kaross og oppi takrenna er også plasser hvor det legger seg rust. når ble topp pakninger byttet disse har tendens til og ryke på rundt 150k om den blir kjørt hardt har jeg hørt, og da her dere ikke råd til øl eller russeklær

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vi var å så på bilen idag.

 

Det har blitt skiftet toppakninger på den i sommer, sidevinduene har vært tatt ut og kantene blitt behandlet og det følger med nye sommerdekk og vinterdekk.

 

Rust virket det som var greit lite av så det blir nok ikke noe problem innenfor vår brukstid.

 

Det var et fryktelig snøvær når vi var å så på'n så vi kommer tilbake en annen gang for å prøvekjøre. Fikk derfor ikke føle på automatgiret. Noe vi kan være obs på når vi får prøvekjørt som kan tyde på problemer med det?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vi var å så på bilen idag.

 

Det har blitt skiftet toppakninger på den i sommer, sidevinduene har vært tatt ut og kantene blitt behandlet og det følger med nye sommerdekk og vinterdekk.

 

Rust virket det som var greit lite av så det blir nok ikke noe problem innenfor vår brukstid.

 

Det var et fryktelig snøvær når vi var å så på'n så vi kommer tilbake en annen gang for å prøvekjøre. Fikk derfor ikke føle på automatgiret. Noe vi kan være obs på når vi får prøvekjørt som kan tyde på problemer med det?

 

"vi" hadde også en sånn bil som russebil for noen år siden. 6.2d tror det var 88 mod. Girkassa gikk 14 eller 15 mai... Da gikk den bare på første og revers.. Men motoren var konge, gikk som bare det, selv etter ett døgn på førstegir..

 

Når du kjører den så sjekk at den girer pent og ikke drar sykt langt på første før den nøkker over i andre osv.

Bra at topppakningene er skiftet, det var de vistnok på vår også, virker som det er en svakhet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
monter ekstra oljekjøler, pappa har en 6.5 som brukes til trekkvogn, campingvogner på 2 tonn.

som madrigo sier, rust under sideruter. samt rundt markeringslys, baklykter, i underkant av takrennen hvor taket er sveiset til resten av kaross og oppi takrenna er også plasser hvor det legger seg rust. når ble topp pakninger byttet disse har tendens til og ryke på rundt 150k om den blir kjørt hardt har jeg hørt, og da her dere ikke råd til øl eller russeklær

 

6.5 har vel en 4L80E mens en 6.2 har TH700R4 som er to forskjellige verdner mtp holdbarhet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

4L80E kasse er den mest holbare av dem alle.denne er El.styrt

og finnes i mange biler med 6,2 diesel,

Det som er mest vanlig av feil på denne kassa er at det kan oppstå el feil(kassa går i nødmodus.kunn 2gear og rev som fungerer)enkel sak og fikse.

6,2d er en motor som kan holde lenge.kommer helt an på tidligere eiere.olje/kaldstart/turtall.Har selv en 92mod med 6,2 og 4L80E

km,270 000 låter og girer som en drømm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.