Jump to content
Bilforumet.no
Sign in to follow this  
DiNGo

Framhjuls trekk, hvorfor?

Rate this topic

Recommended Posts

til dere som synes fremhjulstrekk er kjedelig!.. ta dere en tur på nm rundene i supernasjonal og følg med på Johny Sandmo. da syns dere ikke det er kjedelig lengre!

 

jeg er en ''kun rwd type'' men å ha en fwd som man kan kjøre driten av rwd biler med er nok morsommere om man er god til å kjøre rwd(Noe Johny Sandmo virkelig er)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
Ekte show-off for fjortisa, er det vanskelig å få til med FWD!

 

Tror Skurk traff spikeren på hodet der. :)

 

Hvordan er det mulig og diskutere noe så latterlig? RWD eller FWD? Metal eller rap? Pigg eller piggfritt? Cola eller Pepsi?

 

Man kjører jo seff det man selv liker! Noen liker RWD, andre liker FWD. Og dere som sier at det ikke går ann å sladde med FWD har bare ikke satsa hardt nok :P

 

Har kjørt masse biler, FWD, RWD og AWD. Jeg merka ærlig talt ikke noe nevneverdig forskjell. RWD var morsomt på snøføre, men når jeg bare kjørte uten og sladde så kjente jeg ikke forskjell for 5 øre. AWD var konge i terrenget, du trenger det for og sette deg fast hvor RWD og FWD biler ikke kommer seg fram.

 

Og til deg som har hatt masse nestenulykker med FWD, BARE fordi det var FWD: Lær deg og kjør for pokker. Problemet er ikke at bilen er FWD, problemet er DEG.

 

Personlig driter jeg tynt i hvilke hjul bilen min trekker på, så lenge jeg liker den. Kjøreglede er ikke avhengig av drivhjul, men en rekke andre faktorer. Og da er IKKE "ligge brei rundt ei rundkjøring" et vurderingsgrunnlag.

 

RWD er mer sportslig! Sier dem. Altså, om jeg skal ha meg noe sportslig, så ville jeg vurdert AWD veldig sterkt. LES: Evo, skyline osv. Såklart, en Lotus Elise med midtmontert motor og RWD hadde heller ikke vært og forakte. Men jeg kunne også tatt en Mini fra Hartge.

 

Poenget er: Du trenger ikke kjøre en jævla 240 for og ha det gøy på veien. Forøvrig har jeg ingenting til overs for idioter som presterer og sladde i nærheten av min bil og annet folk og fe i sentrum. Finn dere en parkeringsplass og lek dere på, jeg har ingen interesse av og få en svensk stålklump klistra inn i siden på bilen min.

 

Forøvrig, som dere sikkert ser i signaturen min, så kjører jeg en FWD. Greit motorisert er den også (220 hk). Eneste problemet jeg har sett med FWD, er at det rykker noe jævlig i rattet når du tar forbikjøring på sporete vei. Men det skylder jeg på veien. Bilen har også et oppgradert understell (Bilstein sport og 40/40 H&R), og på sommern står det 215/35/18 Toyo Proxes T1-R på felgene. Jeg liker den bilen. Den er morsom og kjøre. Ferdig med det. Dere som vil komme og fortelle meg noe annet, bare fordi den er FWD kan egentlig brenne.

 

Spesielt gøy er det og få FWD kommentarer fra folk i 240, e30/e36 320 osv. Spesielt gøy er det også og kjøre i fra nevnte folk med den "dødskjedelige" framtrekkern min.

 

God natt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vel.. jeg skal ihvertfall ALDRI ha en fwd bil! Underholdningsverdien i det å styre bilen gjennom svingen med gassen, og gennerelt ligge grisebreit kontra på kontra viser seg å være alt for stor til dere med fwd bil til å innrømme at det er best! ikke no vits å si at fwd tar seg fram så bra.. tar seg ikke fram i det heletatt! 4wd derimot

Share this post


Link to post
Share on other sites
Må iallefall si noe her. Har hatt lappen i 4-5 år nå og har kjørt en del med mine gamle volvoer, og jeg synes iallefall at det er ufattelig mye lettere å holde kontrollen på en bakhjulstrekker hvis det slipper i en sving eller no. Men så har man også sladdet jævlig mye på snøføre. Har også kjørt en del forhjulstrekkere, men gir ikke samme følelsen uansett hvordan man vrir å vender på det.

QUOTE]

 

Må bare få kommentere litt her. Dersom det slipper i en sving (ukontrollert) da du kjører FWD, kjører du ikke etter forholdene. Det er jævla firkanta, men sånn er det.

 

Dersom jeg skal være litt vrien har jeg en ting til å pirke på. Reaksjonen av å føre en kontrollert sladd er ikke den samme som å få en uventet sladd i en sving. Du blir garantert overrasket. ;)

 

 

JA, jeg har opplevd noen uventede sladder med 240en, 740en og 940en min. Og noen ganger har jeg blitt kraftig overrasket, men har lært meg å kontrollere det, spesielt etter utallige timer øving på parkeringsplasser o.l. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Min erfaring er at når det slipper, så slipper det. Og da blir du overasket. Tror det ligger mer hos sjoføren enn hvilke hjul bilen driver på, hva angår utfallet av en ikke planlagt sladd.

 

Forøvrig, RWD er mer gøy. Sånn er det bare. Handbrekk er ikke så jævla gøy om du skal leke deg. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Sant nok. Har FWD selv, så jeg har forska på det meste :P

 

Men RWD funker best til slikt brukt. Eventuelt awd med sperre på alle fire. Quattro på vinteren er skamgøy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

trenger mer baller for å kunne håndtere en fwd bra, enn rwd.. og fwd eier rwd på bane, opp til rundt 300gamp. og det har blitt bevist flere ganger..

og fwd kan være gøy det. når man begynner å få litt teken på det..

 

rwd og fwd kan i grunn ikke sammenlignes, på noen steder! de oppfører seg veldig forskjellig..

 

og til 240 fanatikerne her, det finnes andre biler også! selvom du har kjørt 205'n til bestemora de, så betyr det ikke at fwd suger fordi!!

 

har selv hatt det veldig morro i en civic ifra 87'

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan jo hjelpe disse RWD folka litt. Kjører dere FWD og det slipper, trykk så den pedalen helt til venstre inn slik at fremhjulene går i fri. kiddie Hjelper ikke dette, forsøk å bruke handbrekket og ratt mest mulig slik at den siden med mest riper i lakken fra før treffer det treet i veikanten :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Syns det er greit å ha litt biler å velge mellom jeg da.

Syntes FWD var ganske tafatt i begynnelsen, helt til jeg begynte å kjøre virkelig fort med driten.

 

Må innrømme at jeg er litt fjortis i hodet enda, og syns sladding er helt utrolig gøy.

Når det regner/snør så kjører jeg sladd der det lar seg gjøre.

Rundkjøringer, påkjøringsramper etc.

 

Venstrebremsing med FWD er jo også kult og man kan holde grei hastighet på dårlig føre uten at det er fare for å smekke biler som kommer i mot.

 

Stemmer det at FWD spiser dekk?

Synes bare at jeg har et sinnsykt dekkforbruk om dagen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Kommer jo alt ann på motor og kjørestil. Jeg har en Saab 9000 turbo og kompisen min har en Volvo 740 turbo. Begge er chippet.

 

Intresant nok så bytter han bakdekk oftere enn meg, mens jeg bytter framdekk oftere enn han.

 

Dere kan selv tenke dere til svaret :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.