Gå til innhold

beste 6x9" til gitt pris...

Ranger emnet


merce-123

Anbefalte innlegg

må ha fire nye 6x9" snart.. noen som kan anbefale noe til rundt 1000-1200kr per par?

 

veit ikke hva som er best til den prisen sjøl.

 

JBL DECADE`s de kosta rundt litt mer husker jeg når bordern kjøpte de, men spiller sykt bra! Siden du bor i Kongsberg så kan du vel få bra pris på den lille stereo sjappa i sentrum. En kammerat fra Kongsberg fikk det i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JBL DECADE`s de kosta rundt litt mer husker jeg når bordern kjøpte de, men spiller sykt bra! Siden du bor i Kongsberg så kan du vel få bra pris på den lille stereo sjappa i sentrum. En kammerat fra Kongsberg fikk det i hvertfall.

 

bor et stykke fra kongsberg, men er der en del ja..:=)

ja, har tenkt på dem skjønner du, lurer på om det var boomcar som hadde til 598, eller er det en annen type?!

vil ikke kjøpe noe SKIKKELIG drit. Selv om prisen er lav.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok stemmer.. får tenke litt på om jeg gidder til sverige, det er godt mulig jeg tar en tur etter 8 desember(fri)

 

må ha cd-spiller og kabler også:P

Men syns det IKKE er billig på TV-boden(samma priser som i Norge? ikke langt unna i hvertfall da jeg var der sist)

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lol... hva skal du med 4stk 6x9?? må jo være bedre med en sub da ;)

 

Og til han som mener GAS spiller bedre en focal: du må montere høyttalerene dine skikkelig! blir jo som å si at epa`n din går bedre enn en porsche det, men porscha har ikke hjul ;)

 

Du klarer seriøst ikke å svare på det folk spør om her inne du xD Drit i hva han skal med 4 stk 6x9, og svar heller på det han spør om:) Som du sa til meg ista: " har du ingen ting fornuftig å si er det bedre å holde kjeft" :) Nå snakker jeg sikkert for over halve forumet..

Ford Mondeo 2,0 GLX Kombi 95 mod

------------------------------------

Volvo 440 2,0i 93 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lol... hva skal du med 4stk 6x9?? må jo være bedre med en sub da ;)

 

Og til han som mener GAS spiller bedre en focal: du må montere høyttalerene dine skikkelig! blir jo som å si at epa`n din går bedre enn en porsche det, men porscha har ikke hjul ;)

 

har bra bassere og monoblokk,men altfor dårlige 6x9" og kun to stk, så har jeg 2stk 2-kanals forsterkere som er greie til høytalere, så trenger 4stk 6x9.

 

men har fått svar fra andre her, så det er jeg takknemlig for.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til den prisen så hadde jeg vurdert Soundstrem Picasso PCS6.9N som koster kr 1050,- veil.

 

http://www.soundstream.com

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt, er at du vil få et ekstremt rotete lydbilde med 4stk 6x9, som du sikkert skal ha i hatthylla... Da må du passe på å "skjerme" dem også, så ikke suben tar knekken på dem ;)

Du bør også kjøre høypassfilter på 6x9, så da er det ikke så viktig å ha 6x9 med masse bass...

 

Hvis man har et frontsett av bra kvalitet, som er montert skikkelig, og med en god forsterker, så spiller det så høyt at du ikke trenger noen flere høyttalere i bilen, så derfor så tror jeg at noe er veldig galt i din innstallesjon, og at du heller burde gjøre dette skikkelig, og ikke ødelegge det med masse høyttalere... mye lyd er sjelden bra lyd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt, er at du vil få et ekstremt rotete lydbilde med 4stk 6x9, som du sikkert skal ha i hatthylla... Da må du passe på å "skjerme" dem også, så ikke suben tar knekken på dem ;)

Du bør også kjøre høypassfilter på 6x9, så da er det ikke så viktig å ha 6x9 med masse bass...

 

Hvis man har et frontsett av bra kvalitet, som er montert skikkelig, og med en god forsterker, så spiller det så høyt at du ikke trenger noen flere høyttalere i bilen, så derfor så tror jeg at noe er veldig galt i din innstallesjon, og at du heller burde gjøre dette skikkelig, og ikke ødelegge det med masse høyttalere... mye lyd er sjelden bra lyd ;)

 

 

ja, du har nok helt rett, men har hørt enkelte med biler med opp til 6 og 8 6x9", kanskje ikke det klareste og mest proffe, men syns det spilte bra nok for meg, jeg er ikke noe kravstor stereoguru, spiller det så høyt at jeg ikke klarer å sitte i bilen og nogenlunde klart, så er det greit.

Men takk for svar. Skal sjekke ut soundstream.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår