Jump to content
Bilforumet.no
Sign in to follow this  
DelPiero

Peugeot 206

Rate this topic

Recommended Posts

Hva mener folket om Peugeot 206?

Bilen er en 1999 modell. har gått 188 000km.

Pris 40.000.

Noe som har erfaringer med 206?

Typiske feil? Driftsikkerhet?

Har peugeot 206 2001 modell som har kjørt ca.62000km. Har hatt en feil på den hvor jeg måtte bytte ut releet for lyset som gjorde at sentrallåsen ikke virket. Som jeg har forstått må man ta vare på franske biler, ofte feil på elektronikk. Men det spørs fra bil til bil. Har en kompis som jobbet hos peugeot selv og det eneste han påpekte er at slitedeler går fortere i stykker i følge han og du må være ops på sjekke olja ofte.

Artig bil å kjøre syntes jeg ihvertfall hvis man trenger en litt liten bil. Anbefaler deg å sjekke bilen godt før du går for å kjøpe den og gå gjennom serviceheftet.

Men er det ikke bedre å gå for en litt eldre golf til den prisen?

Grei bil, men gå heller for en Citroen ZX for den prisen! Da får du færre KM! Som denne:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14890665&sid=xz5cabyKlSx406966&WT.svl=Link

Den har ikke gått langt! :) 65.000 km, og betydelig bedre å kjøre enn Peugeot 206'en! Du får nesten ikke bedre kjøreegenskaper i den klassen, enn en ZX. Slår Golf bla. !

Grei bil, men gå heller for en Citroen ZX for den prisen! Da får du færre KM! Som denne:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14890665&sid=xz5cabyKlSx406966&WT.svl=Link

Den har ikke gått langt! :) 65.000 km, og betydelig bedre å kjøre enn Peugeot 206'en! Du får nesten ikke bedre kjøreegenskaper i den klassen, enn en ZX. Slår Golf bla. !

enig i at du får færre km. derfor jeg anbefalte en eldre golf som har gått litt mindre. Men syntes pegueot er kulere enn zx'en. Men det er jo snakk om smak og behag. Hadde nok gått for den zxen til den prisen jeg også.

Smaken er som baken, og i ditt tilfelle er den RÆVA. Neida.. Hehehehe! ;) Joda, smak og behag er jo liksom hele greia da! Handlingen til ZX er det ikke noe å si på da. Den er virkelig god! Bilen ligger som ei bowlingkule på veien. Øh, går det an å si det? ;)

ikke noe å utsette på en 206 nei.

kjører ofte en '99 206 1.6

ligger godt på veien,

lite hjulstøy med mindre du veldig har slitte dekk.

Har byttet kun slitedeler på de 30kkm den har blitt kjørt i vårt eie.

Man må være ekspert for å få den til å gå noen annen vei enn rett frem, og man er heldig om den går raskere enn 30 km/t? :)

LOL!!! Den var god! :D

Fikk min 1.4i opp i 210 km/t i Tyskland for et par år siden, med freshe Continental sommergummi på felgene, og ny fullsyntet på motoren. Bilen var overraskende stabil (100%) i den hastigheten.