Gå til innhold

Peugeot 206

Ranger emnet


DelPiero

Anbefalte innlegg

Hva mener folket om Peugeot 206?

Bilen er en 1999 modell. har gått 188 000km.

Pris 40.000.

 

Noe som har erfaringer med 206?

Typiske feil? Driftsikkerhet?

 

Har peugeot 206 2001 modell som har kjørt ca.62000km. Har hatt en feil på den hvor jeg måtte bytte ut releet for lyset som gjorde at sentrallåsen ikke virket. Som jeg har forstått må man ta vare på franske biler, ofte feil på elektronikk. Men det spørs fra bil til bil. Har en kompis som jobbet hos peugeot selv og det eneste han påpekte er at slitedeler går fortere i stykker i følge han og du må være ops på sjekke olja ofte.

 

Artig bil å kjøre syntes jeg ihvertfall hvis man trenger en litt liten bil. Anbefaler deg å sjekke bilen godt før du går for å kjøpe den og gå gjennom serviceheftet.

 

Men er det ikke bedre å gå for en litt eldre golf til den prisen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grei bil, men gå heller for en Citroen ZX for den prisen! Da får du færre KM! Som denne:

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14890665&sid=xz5cabyKlSx406966&WT.svl=Link

 

Den har ikke gått langt! :) 65.000 km, og betydelig bedre å kjøre enn Peugeot 206'en! Du får nesten ikke bedre kjøreegenskaper i den klassen, enn en ZX. Slår Golf bla. !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grei bil, men gå heller for en Citroen ZX for den prisen! Da får du færre KM! Som denne:

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14890665&sid=xz5cabyKlSx406966&WT.svl=Link

 

Den har ikke gått langt! :) 65.000 km, og betydelig bedre å kjøre enn Peugeot 206'en! Du får nesten ikke bedre kjøreegenskaper i den klassen, enn en ZX. Slår Golf bla. !

 

enig i at du får færre km. derfor jeg anbefalte en eldre golf som har gått litt mindre. Men syntes pegueot er kulere enn zx'en. Men det er jo snakk om smak og behag. Hadde nok gått for den zxen til den prisen jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må være ekspert for å få den til å gå noen annen vei enn rett frem, og man er heldig om den går raskere enn 30 km/t? :)

 

LOL!!! Den var god! :D

 

Fikk min 1.4i opp i 210 km/t i Tyskland for et par år siden, med freshe Continental sommergummi på felgene, og ny fullsyntet på motoren. Bilen var overraskende stabil (100%) i den hastigheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår