Gå til innhold

Tråden for maskininteresserte.

Ranger emnet


Actros 8x8

Kva for ein av desse traktorane med 600 hk er best?  

33 stemmer

  1. 1. Kva for ein av desse traktorane med 600 hk er best?

    • Case IH STX 535 Quadtrack
    • Case IH STX 535
    • Challenger MT 875C
    • Challenger MT 975C
      0
    • John Deere 9630
    • John Deere 9630T
    • New Holland T 9060
    • DTU 860T


Anbefalte innlegg

Nå skulle jeg nesten ha tatt meg en tur opp til "goffa" og tatt noen bilder av de mange raritetene han har ståendes der!

Alt i fra eldre gråtass med stålhjul bak til gamle unimogen som brøytet leirin(Valdres flyplass) en gang i sin tid.

Unimogen har vell selv en orginal motor på rundt en 200 dieselhk, som dytter rundt en kasse med tilsammen 27 gir(Om jeg ikke telte feil.) Og snøfresen blir drevet av en 220hk dieselmerch.motor!

 

DET er en artig liten krabat med stort potensiale:P

 

Prøve å få tatt noen bilder av den når jeg er der på søndag!

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 296
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hadde noen bilder av maskinene jeg kjører på jobb!

DSC00266.jpg

Første maskina jeg borret med, og det hender jeg stadig må ut å borre brønn med dette.. dritet?

(Nemek 300 ts)

 

DSC00180.jpg

DSC00222.jpg

Maskina jeg kjører til daglig sammen med min makker!

(Nemek 407 ts)

er såppas heldig at vi har radiostyring så vi slipper å stå midt oppi dritten her!

 

Siden jeg har maskinførerbeviset på gravemaskin så hender det at jeg er ute på 6 metersrigg og kjører liten 8-tonner

DSC00029.jpg

Dette heter faktisk Rørbehandlingsverktøy, da denne hovedsaklig går rundt med klype!

(Kobelco, "WannaBeCatEdition")

(I bakgrunn så står den en Klemm 807-4. Tårnet er mellom 11 og 12 meter høyt :D)

 

Siden jeg ofte er på anlegg i samme tidsrom som kynningsrud fundamentering, så får jeg ofte se store maskiner fra dem!

DSC00131.jpg

Spuntmaskin. Se på personen ved siden av

(Exporama)

 

DSC00209.jpg

Pælemaskin som kan ta opptil 20 meter lange bettongpæler og slå ned i bakken

(Ruvet høyt over ski storsenter mens jeg var i parkeringshuset med 407'en med 1.5 meters tårn!) Følte meg litt mobbet kan du si!

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min familie sier vi at "det som ikke kan gjøres med traktor er kvinnfolkarbeid".

 

På tunet hjemme står nok bare en 66-modell MF 135, men drømmen må være en MF 1150 eller 1155 med Perkins V8.

 

MF1150_70ad.jpg

 

MF1155_d.jpg

 

 

mf1155engine.jpg

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MF 1150 og MF 1155 er tøffe. Eg har lest på Gardrdrift.no at det er importert to til Jæren.

Biring kan du poste eit bilde av den John Deeren som du kjører av og til?

 

Kjører ikke traktor nå gitt.. er noen år siden sist. Men skal ikke se bort ifra at det blir en JD med tida;) dog av billigere type.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår