Gå til innhold

Hvorfor kjører dere alle med automatgir?


temuhin

Anbefalte innlegg

Hei Karer,

 

Er på utkikk etter en brukt E-Klasse, men etter et raskt oppslag på finn sier at ca 99% av e-klassene har automatgir.

En bruktbilforhandler rådet meg også til å kjøpe med automatgir, eller kom jeg aldri til å bli kvitt den igjen...

 

Nå lurer jeg rett og slett på hva som er grunnen til dette? Har det noe med kvalitet å gjøre, eller er det bare slik at mange e-klasse eiere er i den alderen at de bruker spaken minst mulig... hehehe.

 

t.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hei eg er 18 år og har ein 300E automat.

Eg kjem til å kjøpe automat neste gang eg skal ha bil og :) Heilt rå deilig. og om ein vil ha aks eller komme seg oppi fart so er det berre å trykke pedalen ibånn og ta ein kickdown :)

Anbefaler automat sjølv, men veit ikkje korleis det er med ein 200 med automatgir, men ein 300 fungerer ihvertfall automatgir veldig bra.

Er berre å sette i Drive og kjøre ivei uten å tenke på giring berre nyte kjøreturen.

1990 Mercedes 300E Sportline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mikky'en

 

Du har ingen aning om hva du snakker om.

 

Automaten skal ha litt vedlikehold,slik som alt annet.

 

Slapp helt av;) Vet godt hva jeg snakker om. Ingen som kan motsi at merce sine automatkasser på de litt eldre modellene slurer som f. egentlig de fleste biler fra tyskland med automatkasse slurer en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men driten er at med automat blir det masse sluring (spessielt merce!) så aksen hadde blitt myyye bedre med manuell!

 

Sluring? har du kjørt ein 300E med automat før?

Du tar kickdown og den gasser opp å girer ned og fer unna. og girer kjapt vidare når du kjem oppi fart, ialfall min.

kan ikkje sei at det er noko "mykje" sluring som du sei.

1990 Mercedes 300E Sportline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle mine fremtidige biler skal ha automat. Jeg er lei av å gire, medmindre det skal kjøres meget sportslig. Tror rett og slett automat gjør meg til en bedre og roligere sjåfør. Ser faktisk etter en 300 TE 4-matic fra begynnelsen av 90-tallet med automat i disse dager. En passende nummer-to bil har jeg funnet ut.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg ha kjøt automat ved flere annledninger, på flere biler, bmw, merche, audi, osv osv... men hater å ikke kunne "gire" normalt, synes at det er gørrkjedlig å kjøre automat. mye mye mye bedre å kunne føre bilen som en selv vil. Har nå en 230ce med manuell, har og kjørt 230 og 300 med automat, men ingentlig slår manuell, det er min mening, ha nå faktisk en 300 fra mercedes, (gått 140.000) som skal giftes med en kasse fra bmw, værtfall det som er planen, og kan love dere at det blir ikke automat... da ha jeg kunne hadd org. kassa......

Mercedes Benz E280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En automat er kjappere i starten enn manuell vil jeg påstå(kanskje ikke med full gass og bråslippe clutch men)

 

 

Så en automat er raskere i starten om den med manuell ikke gir på? Dagens! :thumb Automat er kos på store biler med sterk motor :)

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår