Gå til innhold

Nettop kjøpt en brukt C5 2.0 HDi 2002-modell stasjonsvogn

Ranger emnet


ThomasWH

Anbefalte innlegg

Og til alle dere som Ikke har prøvd en, gjør det snarest!!

Her får man MYE bil for pengene. Og jeg tør påstå at jeg aldri har kjent lignende komfort i hele mitt liv! Og jeg har prøvd high-end Merchedes, Jaguar, BMW, Audi osv. - Ingen av disse kan måle seg med C5 når det kommer til komfort og kjøreglede.

 

Og dette var bare den første genereasjonen av C5... Den nye er et helt nytt kapittel i seg selv, og kan allerede nå defineres som den Beste bilen på masseproduksjons-markedet!

 

Det jeg lurer på nå er hva som er max'en på felger og gummi på Type 1 C5? (2001-2004)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komfort kan defineres på så mange forskjellige måter...

 

For de fleste er komfort å faktisk komme meg fra a til b uten nevneverdige problemer... For trådstarter er det å sitte godt mens bilen en sjelden gang fungerer som den skal...

 

:D

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komfort kan defineres på så mange forskjellige måter...

 

For meg er komfort å faktisk komme meg fra a til b uten nevneverdige problemer... For trådstarter er det å sitte godt mens bilen en sjelden gang fungerer som den skal...

 

:D

 

kunne tenkt meg c5 sjøl, mye bil for penga. Stor plass, mye komfort, tar du vare på den med servicer og bruker motorvarmer/garasje så er det ikke noe verre enn andre nye biler.

 

Nye biler er uansett dårligere enn gamle.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne igrunn tenkt meg en C5 selv... 2005-citroen-c5-carlsson_460x0w.jpg

(avbildet: bilen jeg har kjøpt. må få meg slike felger!!!)

 

Corvette ja. Drømmebilen min da jeg var yngre! Det var akkurat DEN jeg kjøpte. Amerikansk, ikke Fransk. Bare i stasjonsvogn! Haha... Neh... Funker dårlig med kone og bikkje den der! ;)

 

Men fra spøk til fakta: De som fortsatt tror Citroen sliter med kvaliteten og driftssikkerheten (et rykte de fortjente en gang i blandt frem til midten av 90-tallet) må lese leksen sin. Dette stemmer pr. i dag IKKE!

 

Nyere Saab, feks. har pr. dags dato flere feil enn nyere Citroen. Jeg kunne kjøpt hvilken som helst bil jeg ville, og tro meg, jeg tenkte også på kvalitet. "Du kunne ha kjøpt Toyota!" er det sikkert noen som sier nå. Men Toyota har begynt å miste kvaliteten de en gang hadde. Og kjedeligere bil enn Toyota går det ikke AN å kjøpe.

 

Jeg blir mer og mer imponert for hver kilometer jeg kjører i Citroen C5'en min. Og dette er en 2002-modell. Jeg tør ikke TENKE på hvor seksuelt opphissende det hadde vært med en splitter NY C5. Har dere SETT (in real life) de nye C5'ene? Jeg tittet inn i "cockpit'en" til en ny C5 i dag. Svarte faen, så sexy den var! Har aldri sett penere linjer. Og jeg har sittet i S-klasse, div. Jaguar og annet dyrt galskap. Ta en titt på de børstede stållinjene til nye C5 dere. Og bli fortapt en gang for alle i verdens beste bil! :) Nå snakker jeg om verdens beste masseproduserte bil med bruk som overgår Kun det sportslige.

 

Og kjøreegenskapene til "gamle" C5 er de beste jeg har vært borti. Ok, kanskje ikke like sportslige som Porsche (råeste faenskapen jeg har kjørt med tanke på rå kraft!) men komforten er av en helt annen verden. C5 er bedre enn en luksuslimousin! Det er som å sveve på en sky med denne droningen i 130 på landeveien. Herregud, jeg vil ut og kjøre NÅ! Klokken er straks 01.00, og jeg vil bare kjøre, kjøre, KJØRE!!!!!!!!!!! :D

 

Citroen C5. Jeg er overbevist.

 

Mange liker å kjøre bil.. Helt til de prøver Citroen C5. Dette er ikke en bil. Dette er Perfeksjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vokst opp med franske biler. Citroën GS, CX, BX, XM og Xantia. Renault 10, Renault Megane, Laguna 2, og Megane 2, så jeg er godt vant med denne franske komforten.

 

Når det er sagt, så er jeg også vant til det franske lynnet. Senest for en time siden klarte jeg å vekke en hel gate i Trondheim da alarmen på Lagunaen plutselig bestemte seg for å gå av, etter at jeg hadde låst opp døra og (i teorien) deaktivert den.

 

For all del, det er kjempefint at du er fornøyd med bilen din. Det er flott å føle at man har gjort et godt kjøp. Men hvis du syns forrige generasjon Citroën C5 stasjonsvogn er bilverdenens svar på perfeksjon tror jeg det er noe feil med skalaen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt om smak og behag? Min mening er min mening! :)

 

At en alarm går av slik har ikke noe å si på bilens kvalitet. Alarmen din er defekt, og det er alarmen sin skyld.

 

Som sagt, jeg har prøvd en god del biler av grovt kaliber. Biler 5-6 ganger dyrere enn en C5 (nypris!) kan ikke måle seg med C5. Komforten og sjelen til C5 er overlegen alle andres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt om smak og behag? Min mening er min mening! :)

 

At en alarm går av slik har ikke noe å si på bilens kvalitet. Alarmen din er defekt, og det er alarmen sin skyld.

 

Som sagt, jeg har prøvd en god del biler av grovt kaliber. Biler 5-6 ganger dyrere enn en C5 (nypris!) kan ikke måle seg med C5. Komforten og sjelen til C5 er overlegen alle andres!

 

 

Vil helt klart tro at en C5 er komfortabel til tusen, har selv sett litt på nye C5, men å si at sjelen til en C5 er alle andres overlegen er vel kanskje en overdrivelse..

-Abarth-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra det jeg har erfart av venner og slekt som kjører franske biler er de veldig kule å eie når de er relativt nye. Når de har gått litt og fått noen år på baken og ting som hydraulikk og elektronikk tuller.. Daaaaa er det plutselig ikke så gøy. For ikke å snakke om verditap.

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår