Gå til innhold

Mitsubishi Grandis - erfaringer og meninger?


Zefiro

Anbefalte innlegg

  • 4 months later...

Det er ett godt valg! Jeg har bensinmotoren med automat.

 

Innside info er at de eneste gangene de har hatt Grandis inne, er ved service og kollisjonsskader. Det vil si at det er lite tull med disse bilene!

 

Jeg er strålende fornøyd med min bil og har bestemt meg for å ha den til den ikke holder sammen mer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har også en grandis som jeg har hatt siden 2005 da den var ny. med did motoren.. har chippet min å den går som bare juling.. eneste problemet jeg har hatt er at en airbagsensor røk for en tid tilbake.. men det kostet ikke mer enn 200 kr å få en ny montert hos merkeverksted.. også er den litt tørst på olje.. fyller ca 1-1,5 liter pr oljeskift.. men ettersom jeg hører er dette nokså normalt for turbodiesel motorer generelt.

Tommy aka Vagga

 

Volvo 240GLE(1987) b230k

Mercedes 190D(1988) 2.5D

Mitsubishi Grandis(2005) 2.0DiD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...
  • 2 years later...
drar opp denne tråden igjen om det er noen som har noe mer å tilføye da jeg vurderer en slik bil.. er snakk om diesel motor

 

Etter å ha snakket m to mekanikere jeg kjenner, og stoler på, valgte jeg å kjøpe en Grandis 2006 modell.

Mekanikerne, som arbeidet ved Mitsubishi verksted under disse få årene Grandis ble produsert/solgt, kunne de fortelle at det praktisk talt omtrent ikke fantes feil/svakheter ved disse bilene.

 

Jeg har hatt Grandis en periode nå, og har ikke hatt noen feil v bilen.

 

Anbefales for de som ønsker god plass/ familiebil, høy driftsikkerhet og en grei vinterbil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Kan tilføye her at jeg har skrudd en del Grandis og det er greie nok biler sånn sett, bortsett fra de er veldig trange å jobbe med. 2.0 litern er vel en BSY eller BWC motor om jeg ikke tar feil (har ikke alt i hodet) som er en VW motor.

 

Bilene egner seg ikke for småkjøring. Turbo er også en svakhet på de bilene her. Som andre VW motorer som står i Mitsubishi så soter de seg lett til. Skal man ha en slik bil anbefaler jeg ikke småkjøring for å si det slik. 

 

Å bytte turbo f.eks er en ganske heftig jobb. Har også hatt noen biler som har hatt problemer med DPF.

 

 

Men for all del, ellers er det veldig lite å utsette på dem! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår