Gå til innhold

Strømtyv i VW Passat

Ranger emnet


Sir.Hansen

Anbefalte innlegg

Å måle mellom minuspol og minuskabel, eller plusspol og plusskabel vil gi samme strømstyrke. Kirchoffs første lov, for oss som har hatt dette på skolen.

 

Noen milliwatt hadde vært greit, men 1 A er vannvittig mye. Jeg vil gjette på kortslutning til jord i hjernen. Bruk fingrene og kjenn etter varme. 12 watt er omtrent like mye varme som en sparepære.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

buskmann: TAKK! Jeg visste det var det samme hvor du målte. Noen er så skråsikre av og til, dumt for de. Men 1A trenger ikke å vær så vanvittig mye. Men jeg ser jeg har oversett en ting, at alt er koblet fra når du måler 1 A? Dersom en forsterker er på eller en CD spiller står og lyser (som mange gjør på standby) vel, så er ikke 1A strøm så mye, spesielt dersom du har lekt en del med elektriske anlegget i bilen, så kan du regne med at det skjer ting av og til som trekker strøm... Men dersom alt er koblet fra så er jeg også enig, 1A er mye... Men om det er kortslutning til jord i hjernen... Dersom du har kortslutning, så ville vel dette merkes mer enn at du tror bilen trekker litt mye strøm en dag og måler den. Hjernen ville ikke fungert som den skal. Det er vanskelig nok å bygge logikk og halvlederteknikk som tåler bilens harde miljø med tanke på elektrisitet. Om det var korstlutning et sted så gjør det seg nødvendigvis utslag på annet vis enn bare en varm ledning et sted. Men kan jo være jeg tar feil... :)

 

Men koble fra hjernen da og se om du får en liten stigning i spenningen og strømmen slutter å brukes... Vel da er det hjernen som trekker den. Men det poenget mitt hele tiden er at om 10 ting i bilen trekker 1A til sammen så er jo ikke dette noe å ule over, om det er noe en har tulla til selv med anlegg, lys å slikt. Men si at det er noe reelt galt, og du misstenker hjernen så er riktig feilsøkingsmetode å koble fra å se om feilen fremdeles er der. Det trenger ikke å være noe galt med selve hjernen heller. Kanskje pluggene har litt irr i seg... kanskje fukt som lager kortstlutning etc... Men om det er selve hjernen er ikke vanskelig å finne utav. Du kobler fra å ser om strømtrekket går ned mot 0A, dersom det gjør det så ring til merkeverksted, snakk med en som kan bilelektrisk og spør han om det er slik det skal være, så får du svar kjappere og riktigere, så poster du det du finner utav her :)

Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil

Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil

Toyota Carina 2 1986 - Solgt

Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målte strømtrekket da jeg koplet fra hjernen og da ble strømtrekket borte, det er derfor jeg mistenker hjernen. MEN det kan jo være noe som er på "utgangen" av hjernen som trekker strøm, men det har jeg ikke funnet ut av enda pga det e fettekaldt å stå ute å nå som vinteren er kommet....

Sprit har aldrig løst noen problemer...men det har faen meg ikke melk gjort heller!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaldt ja. Det kjenner jeg til. Jeg brukte en måned med vinter på å feilsøke en bil jeg hadde for mange år sia, løste ingenting. Når våren kom og gradene steg opp mot 10 så tok det meg en halvtime å starte opp kjerra. Mange år senere, nå, så har jeg kjøpt meg diesel/parafin jet-fyr i garasjen, i tillegg til isolasjon og panel :) Anbefales sterkt. 10 minus på utsia ingen problem. 5 minutt med jet-fyren på så er det syden temp og jeg kan arbeide i t-shirt! :D d er nice!

Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil

Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil

Toyota Carina 2 1986 - Solgt

Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår