Gå til innhold

Bygge femmer sugis i 240

Ranger emnet


Finken

Anbefalte innlegg

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har nå regna litt på hva en sånn motor vil koste meg.

Har tatt med alt av maskinering på topp og blokk også porting.

Motordeler

Tenning og bensin

Alt fra regreim sett til vannpumpe

Paknings sett

 

Ja, har med det meste, men fant ikke priser på pushere og kamdrev.

 

Da havnet jeg på 135 tusen + kamdrev og pushere og noe småtteri så havner jeg på 150 tusen.

 

Har henta priser ifra mange dyre grossister, er mange som selger de samme delene billigere og mange av prisene er også i svenske kroner, så med endel slanger, skruer og annet matriell så vil jeg nok ligge ganske nærme 150 tusen, så hvordan det er mulig og regne med 300 tusen veit jeg ikke.

 

Og sku det skjæra seg helt og ikke oppnå den helt store effekten som sugemotor så får jeg bare senke kompen litt og gi den litt pustehjelp så har jeg no som fungerer helt greit.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off topic men siden det er en del av tråden.

 

Hvordan er det med mekaniske løftere i disse toppene? Det er jo ikke mulig å sjekke ventilklaring på disse pga at topplokk og øvre lagerhalvdel til kammene er en del.... Skru på et "jukselokk" som bare er til for å måle klaring?

142T5 prosjekt

242 2,5LT 5er.

http://www.sportsbillosjen.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener jeg tar meg vann over hodet?

 

Ekke helt sikker på det du spør om ralf.

Er i kontakt med et par som har skikkelig peil på disse femmer toppene for og se hva jeg skal bruke, deriblant en svenske som har skikkelig peil og har femmeren og volvo så og si som levebrød.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener jeg tar meg vann over hodet?

 

Ekke helt sikker på det du spør om ralf.

Er i kontakt med et par som har skikkelig peil på disse femmer toppene for og se hva jeg skal bruke, deriblant en svenske som har skikkelig peil og har femmeren og volvo så og si som levebrød.

 

For 35000,- så hadde du fått en T5 ombygd for 240, M90kasse og Haltech datasprut....tror nok det hadde blitt billigere 300 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt tidligere i tråden her, sku det skjæra seg helt og den motoren ikke vil fungere helt som sugemotor så er det bare og senke kompresjon litt og turbomate den, da har jeg no som fungerer skikkelig, er samme vei til masse sugehester som det er til enda mer turbohester.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JaJa Mazda turbo, må ha en motor som jeg kan bruke veit du, ditt monster av en maskinist tar jo liv av en stakker før man kommer ut av Vestfossen.

 

Og du innbiller deg at en 300 hk sugemotor blir spesielt brukbar i det daglige?

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i at GMV er det eneste som har skrevet noe nyttigt her.. Hvorfor skal man alltid henge seg opp i alt annet? Har man ikke råd selv, så hvorfor ikke bare slutte å være misunnelig og bare holde godt kjeft:D?

 

Men jeg syns du bør gjøre som du vil Finken. Sugis er råest uansett! Lyden, kraften! Alt slår en turbomotor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i at GMV er det eneste som har skrevet noe nyttigt her.. Hvorfor skal man alltid henge seg opp i alt annet? Har man ikke råd selv, så hvorfor ikke bare slutte å være misunnelig og bare holde godt kjeft:D?

 

Men jeg syns du bør gjøre som du vil Finken. Sugis er råest uansett! Lyden, kraften! Alt slår en turbomotor :)

 

Alternativt kan man holde kjeft dersom man ikke har den fjerneste peil...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår