Gå til innhold

Talbot Solara

Ranger emnet


buskmann

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...

etter det jeg har hørt så er dette en simca 1307. JEG VILLE KJØPT DEN HVIS JEG VAR DEG, DISSE BEGYNNER Å BLI SJELDNE! Det står en FORLATT sånn en ca. 1 time fra der jeg bor. Er ganske interessert i forlatte biler, så denne har jeg såklart sjekka ut.

 

BILDER:

 

IMG_5359.jpg

 

IMG_5356.jpg

 

IMG_5352.jpg

 

IMG_5353.jpg

Endret av Jan Einar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

også så merkelige steder det var rust. ØVERST på dørene liksom, og taket...jøss.

Legg forresten merke til den mosegrodde hattehylla, det hadde vært noe i en skikkelig rat :D

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Bilen på bildet er som sagt en Simca 1307, tror den ble kåret til årets bil i Europa i 1976/77. Jeg husker disse godt fordi faren min skulle kjøpe ny bil i 1979. Til slutt sto det mellom en Simca 1307 og en Toyota Carina, der Toyotaen trakk det lengste strået. Jeg var 12 år og enormt skuffet over at ikke familiebilen ble en Simca. Bl.a. hadde Simca'en elektriske vindusruter, noe jeg bare hadde sett på amerikanske biler. Jeg var vonbråten over dette i årevis og har derfor aldri eid en japansk bil. (Men fransk, svensk, italiensk, amerikansk og tysk har jeg hatt) 1307'en var langt framme på tekniske løsninger, bl.a. elektronisk tenning. Min første bil var en Simca 1100 og jeg hadde stor glede av å forske på hvordan jeg kunne flytte over det moderne tenningssystemet fra en vraket 1307 over på min 1100. (Jeg lyktes)

 

On topic: Solara var datidens direktørbil for de med sans for spesielle og sjeldne biler. Husker en test i Vi Menn en gang, interiøret var en orgie i hvitt skinn. Bl.a. var det problemer med refleks i frontruten pga. det hvite skinnet på dashbordet. Motoren var en 2.2 liter om jeg husker riktig.

-06 Dodge Durango 5.7L LPG

-88 Chevrolet Caprice Brougham

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En '82 Solara ser omtrent slik ut:

exterieur.jpg

image006.jpg

 

Litt gammelmodig i kjøreopplevelsen, om du forstår hva jeg mener. Men svært komfortabel. Er det en SX Auto bør du kjøpe den uten videre diskusjon... liker du den ikke, tar jeg den. ;)

 

On topic: Solara var datidens direktørbil for de med sans for spesielle og sjeldne biler. Husker en test i Vi Menn en gang, interiøret var en orgie i hvitt skinn. Bl.a. var det problemer med refleks i frontruten pga. det hvite skinnet på dashbordet. Motoren var en 2.2 liter om jeg husker riktig.
Tror du tenker på Talbot Tagora der. 2,2 liter i GL/GLS, 2,6 V6 i SX (Triple forgassere... ;))

Solara hadde 1,6 liter på det største.

800px-Talbot_Tagora_SX.JPG

TagoraTDB.jpg

Tagora'en har en nydelig "stance" i min øyne og skal ha meg en slik i samlingen en dag. Tips ønskes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår