Gå til innhold

Utslitte sommerdekk etter 15.000km

Ranger emnet


touran

Anbefalte innlegg

(beklager dobbelt-posting av denne tråden. Fant ut at den gjelder VW og ikke bare VW Touran :))

 

Jaja, fikk meg et sjokk da jeg bytta om til vinterdekk i høst. Dekkene på venstre side er helt utslitt. Kjørebanen er helt fin, men innsiden er helt blankslitt.

Fikk foretatt en firehjulskontroll på service og Møller kunne bekrefte at venstre side var feil-stilt. Det dekkes på garanti.

 

Tilbud fra dem: 50% avslag på 2 nye sommerdekk - dvs 2.300,-. (dekkdim: 225/45-17)

 

Jeg synes det var et usselt tilbud siden jeg får en ekstrautgift på min nye 2008-modell pga feil fra fabrikken. I tillegg vil jeg med deres løsning bli nødt til å kjøre med forskjellige dekkmerker på venstre og høyre side. (Bil ble levert med bråke-Bridgestone som er retningsbestemt)

50% avslag er uansett noe de kommer til å tjene på siden prisene inn til dem er noe helt annet.

 

Jeg har god tid på denne saken og lurer på om noen har noen meninger om hva jeg har rett på i dette tilfellet.

Har ikke gått over vinterdekkene enda, men regner med at jeg ser forskjell på venstre og høyre forhjul...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har for vane å følge med på dekkslitasjen og er sær med å ha riktig dekktrykk. Men så lenge bilen er ny, skulle det være unødvendig å kontrollere om den sliter bort gummien på kanten så lenge en følger service-intervallene. Denne gangen kjente jeg ikke langt nok inn på dekket :(

De jeg har er retningsbestemt - kan ikke stå på venstre side. De jeg får er merket med inside/outside. Kan selvsagt drive og flytte om og snu dekkene på felgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår