Gå til innhold

Har vært på PKK, slakke styrestag. Mye styr å bytte?

Ranger emnet


Mogwai

Anbefalte innlegg

Som tittel tilsier, er dette en stor jobb? Har ikke gjort noe med forstillinga utenom å bytte fjærbein før på 240. Og hva trenger jeg av deler?

Har ikke mulighet til å få studert noe på bilen for øyeblikket pga mangel på plass, men jeg tenkte jeg kunne spør her og kanskje få en pekepinn på omfanget av jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrestag som i staget mellom tannstang og endeledd? Isåfall er det jo bare å løsne endeleddet fra fjærbeinet og skru staget ut av tannstanga. Så er det bare å flytte over endeleddet til det nye staget og skru det på igjen. Med litt finmåling og godt øyemål klarer man å få det nesten like bra som før (mtp. spissing).

 

Kan være geit å kjøpe nye endeledd også, koster ikke allverden.

 

Tar maks en halvtime (nå har jeg aldri gjort det på 240, men mange andre biler med samme løsning). På 240 må du vel passe på å få rett stag, da det finnes flere typer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

indre og ytre endeledd er vel det som står på styresteget.

Her er det snakk om det indre endeleddet som det er slakke i :)

Kjøper man styrestag på en bil med tannstang så er det ikke til å unngå at endeledd (indre) sitter på staget :D

 

Skru løs endeleddet (ytre) fra staget. Trenger ikke løsne det fra spindel.

f.eks løsne mutter en halv omdr. skru så av endeledd (det ytre :)) Skru mutter tilbake en halv omdr. og mål fra enden på styrestag til der mutter står.

Ta av mansjett og legg over styringa litt til den siden du ikke skal bytte på. Da kommer tannstange litt lenger ut og det blir bedre å komme til.

Skru så løs styrestag/indre endeledde og sett på det nye styrestaget og mutteren der hvor den sto på det gamle. Sitter ikke så voldsomt de leddene heller!

 

Så jobben er easy piecy....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår