Gå til innhold

hvilke piggfrie vinter dekk?

Ranger emnet


eirik845

Anbefalte innlegg

Kjøpte akkurat Dunlop Graspic DS-2 selv. Alternativet var Yokohama. Jeg skulle egentlig kjøpe Nokian pga. NAF-testen, men ble frarådet det av selger. Ble fortalt at Nokian-dekkene er gode på snø og is, men ikke på asfalt. Dette pga. at de er altfor myke. Dekkene går mao. ikke dit du vil. De hadde derfor fått masse kundeklager på de. Den NAF-testen ble visstnok utført på Nokians fabrikk i Finland også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er piggfridekk med tanke på litt leking osv? Har man like god kontroll som med pigg? Tenker da på pigg i dekkene foran.. Er så lei av å måtte bytte piggdekk hver 14.dag pga leking og fri for pigger.. :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte akkurat Dunlop Graspic DS-2 selv. Alternativet var Yokohama. Jeg skulle egentlig kjøpe Nokian pga. NAF-testen, men ble frarådet det av selger. Ble fortalt at Nokian-dekkene er gode på snø og is, men ikke på asfalt. Dette pga. at de er altfor myke. Dekkene går mao. ikke dit du vil. De hadde derfor fått masse kundeklager på de. Den NAF-testen ble visstnok utført på Nokians fabrikk i Finland også..

 

Er helt riktig at de ikke er like gode på bar asfalt som konkurrenten, den føles litt krengende, men noe må man ofre for å få et supert dekk på vinterføre. Uansett så er det ikke noe problem å kjøre med, sikkert bare middelaldrende kjerringer som har klaga :)

 

Når det blir tynt islag på asfalten derimot, klistrer RSI seg fast der de andre begynner å gli, fordi de er for stive

 

Har kjørt forbi personbiler med pigg på "holka" utallige ganger på vei til jobb over skævveiene her ^^ men så kjenner jeg veien da...hehe :=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er piggfridekk med tanke på litt leking osv? Har man like god kontroll som med pigg? Tenker da på pigg i dekkene foran.. Er så lei av å måtte bytte piggdekk hver 14.dag pga leking og fri for pigger.. :p

 

får nokk like bra kontroll men det er ikke lovt å kjøre me pigg på noen av hjulene å piggfritt på resten =/ ikke spør meg hvorfor men det er ikke det .. (jeg spurte på dekk verksted da jeg hadde samme planen:P)

Ah, the 1920s - when men were men, cars were Avions-Voisins, and pedestrian impact standards were "get out of the way or my car will literally shank you in the face.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår