Gå til innhold

Eukontroll på sommerbil på vinteren

Ranger emnet


Phantom

Anbefalte innlegg

IKKE HØR PÅ MEG NÅ! :

 

men hva skjer hvis han bare driter i eu kontrollen nå?

bilen får vel avskiltingsbejær....men de får jo ikke avskilta den uansett fordi den står i en garasje? hva skjer da om han tar den til våren istedet?

Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing

Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P

kjører nissan primera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har følgende valg, rangert etter hva jeg hadde gjort selv:

 

1. Gjør ingenting nå, og ta kontrollen til våren. Går greit så lenge du ikke blir stoppet på vei til verkstedet. I værste fall tar de skiltene dine og du må betale 900 kr for å få dem tilbake.

 

2. Lever inn skiltene. Når våren kommer tar du kontrollen på prøveskilter. Da sparer du forsikring, men koster jo litt med disse prøveskiltene da.

 

3. Sett på noen vinterdekk slik at du får kjørt den til kontroll nå.

 

4. Se på langtidsvarslet og bestill en time det skal være fint vær.

 

5. Om det ikke skulle være fint vær: ring NAF og få dem til å kjøre den bort på bergningsbil.

 

6. Få tak i en bilhenger.

 

7. Selg bilen.

1996 850 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig mye smarte råd her.

Sukk.

Hva med å ringe Vegvesenet, de er de eneste som kan svare deg skikkelig!

 

PS: Jeg hadde en sommerbil for mange år siden, og den fikk jeg forskjøvet PKK med et halvt år fast, kunne bestemme kontrollmåneden selv. Men ikke bytte den mere etter det.

Vet ikke om reglene er slik ennå, men ring Vegvesenet og hør med dem, spiller ingen rolle hva professorene her inne sier. :)

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår