Gå til innhold

Medlemskap i NAF, KNA, Falck etc.

Ranger emnet


temuhin

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Er i ferd med å kjøpe min første bil, og med det regner jeg med å måtte melde meg inn i ett eller annet som skal kunne hjelpe meg dersom jeg blir stående.

 

Har sett på NAF, og KNA, Falck og Viking.

 

Er det noen som har erfaringer, positive eller negative, med de nevntefirmaene?

 

t.

 

Aldri vært medlem selv, men hørt mye bra om naf.

 

Tror de har 2 gratis tauinger i året til nærmeste verksted eller noe sånt...

(X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har medlemskap i NAF du får 2 gratis redninger i året.

Har brukt 1 av dem hittil, ringte og de var der iløpet av 30 min (selvom de sa de hadde stor pågang akkurat da).

Og er også fint at medlemskapet følger personen og ikke bilen. Så uansett hvilken og hvem sin bil du kjører så får du hjelp..

 

Altså possitivt ifra meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg ville nok helst gått for Falck eller Viking-medlemskap!

 

Fordelen med Naf medlemskapet er jo at det følger deg som person, enten du kjører din egen bil, låner en bil, eller sitter drita full i baksetet sammen me folk du aldri har sett før.

 

Min oppfatning er at Naf er litt gjerrige. hvis bilen din ikke vil starte når du er ferdig på jobb, så kommer det selfølgelig en fancy Naf bil (eller viking/Falck) og kjører bilen din på verksted (eller rep på stedet dersom mulig), og du får beskjed om å ta bussen hjem. Men hva gjør du da med guttungen som er i barnehagan? hmmm... F.eks så dekker Falck medlemskapet opptil 2000,- i Taxi ved slike situasjoner!

 

Eller så kan du bare drite i medlemskapene! så lenge du har delkasko på bilen så er det som regel bare 500,- i egenandel for veihjelp uansett :) og de har stort sett de samme vilkår og betingelser som Naf, Viking og Falck medlemskapene.

 

Jeg vil anbefale deg og gå inn på de forskjellige organisjasjonenes hjemmesider og lese litt og se hva som passer best for deg.

 

http://www.vikingredning.no

http://www.falck.no

http://www.naf.no

Volvo <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville anbefalt deg å blitt medlem av Naf. utifra de erfaringen jeg har med de forskjellige organisasjonene så er det naf som er mest brukervennlig.

 

Fordelene med naf er jo at du blandt annet får hjelp langs veien, kartbok, eukontroller og naf-tester + juridisk hjelp om du trenger det. Som nevnt over så får du to gratis reddninger i året. trenger du flere enn det kommer det en egenandel på 300 kroner.

 

Naf dekker leiebil om det er lenge enn en gitt kilometerlengde hjem.

 

 

Viking dekker bare bilen uansett hvem som kjører den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville anbefalt deg å blitt medlem av Naf. utifra de erfaringen jeg har med de forskjellige organisasjonene så er det naf som er mest brukervennlig.

 

Fordelene med naf er jo at du blandt annet får hjelp langs veien, kartbok, eukontroller og naf-tester + juridisk hjelp om du trenger det. Som nevnt over så får du to gratis reddninger i året. trenger du flere enn det kommer det en egenandel på 300 kroner.

 

Naf dekker leiebil om det er lenge enn en gitt kilometerlengde hjem.

 

 

Viking dekker bare bilen uansett hvem som kjører den..

 

Jada, Naf har sine fordeler, men Viking og Falck har jo også gratis veihjelp. der er det ikke noe egenandel selvom man trenger hjelp 1,3 eller 5 ganger i året!

 

Dessuten har ikke Naf så mange stasjoner selv, er ofte Viking eller Falck som kjører for de.

 

Selv er jeg ikke medlem av noen organisasjon, men bruker forsikringa når jeg trenger hjelp. Hvis man ikke trenger hjelp ofte er det like greit å betale 500,- i egenandel de gangene man trenger hjelp. Er ikke bonustap på veihjelp :)

Volvo <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, Naf har sine fordeler, men Viking og Falck har jo også gratis veihjelp. der er det ikke noe egenandel selvom man trenger hjelp 1,3 eller 5 ganger i året!

 

Dessuten har ikke Naf så mange stasjoner selv, er ofte Viking eller Falck som kjører for de.

 

Selv er jeg ikke medlem av noen organisasjon, men bruker forsikringa når jeg trenger hjelp. Hvis man ikke trenger hjelp ofte er det like greit å betale 500,- i egenandel de gangene man trenger hjelp. Er ikke bonustap på veihjelp :)

 

Ja stemmer det at du får flere gratis med viking/falck, MEN de dekker jo bare den enkelte bilen ikke deg som person sånn som naf gjør.. Tro meg det er deilig å vite at man får gratis hjelp så lenge man er på stedet.. Spiller ingen trille om hvordan bil man kjører. MEn skal han ma motorsykkel i tillegg så kommer det 150 kroner ekstra i året hos naf..

 

Ja er sant det at Naf ikke har så mange egne stasjoner, men de har andre som kjører for seg, som f.eks viking og falck. Her jeg bor har Naf akkurat kjøpt opp viking stasjonen så her blir dem STORE, som igjen tilsier at ingen kan matche dem på utrykkningstiden med tanke på hvor mange biler dem har i drift her..

 

Stemmer det at naf også hjelper deg i utlandet..

 

Så personlig ville jeg som sagt valgt naf..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor har Naf akkurat kjøpt opp viking stasjonen så her blir dem STORE, som igjen tilsier at ingen kan matche dem på utrykkningstiden med tanke på hvor mange biler dem har i drift her..

 

Stemmer det at Naf kjøpte opp Viking Nesbru, men at de blir store betyr ikke at de nødvendigvis er kjappest på stedet :)

 

Noen må jo ta Viking kjøringa? og det er vel Bærum Kranservice som har Falck kjøringa i det området (?), det betyr jo at det er 3 forskjellige aktører på samme området. Hvem som er i stand til å komme først til kunden kommer jo ann på hvor mange folk som er på jobb, hvor mye de har å gjøre og ikke minst hvor i området de befinner seg i forhold til der neste kunde er :)

 

men ja, Naf har andre fordeler enn bare veihjelp, og det er jo bra det :) men jeg synes ikke Naf er best på Veihjelp delen hvis det er den man er ute etter :)

Volvo <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår