Gå til innhold

SELGES: Sæther sin Vectra 4x4 Turbo " Ulven i fåreklær"

Ranger emnet


Sæther Racing

Anbefalte innlegg

Vært og hentet meg en gangske orginal vectra 4x4 turbo med EDS phase 3.5 316hk

 

Kommer med info og bilder etterpå. Grunnen for at jeg legger tråden her er pga det blir nok et ganske stort prosjekt, hun trenger litt stell kan man si.:ratatatat

 

litt om bilen:

94 modell, f.reg i nov 93. f.reg i norge i 2005

eds3,5 chip,

tiger sin bensinpumpe,

eds cooler,

portet innsug til turbo,

bailey dump,

dsop downpipe

remus eksos fra kat og bak.

borra og slissa bremser forran,

ny topp for 10000km siden pga olje i vannet.

kw dempere rundt..

valsede framskjermer

 

Bilen har gått 190 000km.

 

Inntriør er orginalt. recaro stoff seter, Et stygg Luisi ratt, litt slitt forsete.

 

Minus på bilen.

 

Fordelingskassen har gått til helvete, men en overhalt forsterka kasse følgte med , sammen med ny akumulator og noe andre deler.

Rust på tak ved vindu foran og bak, og rust i begge forskjermene. pga subbing av for store felger. Ellers er den rustfri og fin.

Lakken er slitt mye riper og dritt, men rett og fin var den.

lagret i rattstammen er ødelagt.

kast i skiver foran.

ABS lampa lyser

Motorlampe lyser

Og en haug med andre lamper lyser. (diskotek i instrumenpanelet;) )

.

 

Planene mine med bilen er:

 

Få montert fordelingskassen. Og få 4x4 systemet til og fungere smertefritt.

Reparer resten av feilene,

slipe ned bilen, Hellakering,

Ny 2000 fanger,

senke den litt mere,

nye forskjermer

nytt ratt

Orginale Turbo felger

Fikse opp litt i motor rom.

 

 

Her er noen bilder av bilen, Bilder lyver den er ikke så pent

 

P6050384.jpg

 

 

P6050388.jpg

 

P6050387.jpg

 

Den overhalte fordeling kassen

 

P61603542.jpg

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tøft. Men burde ikke du kjøpe en bil som ikke trenger fullt så mye stell så du kan bli ferdig med et prosjekt? :P

 

Ja du sier noe der ;) Fikk forståelsen av selger at bilen var ganske grei. Men var mye små tull. Men det kan jeg fikse.

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis me ny bil :ratatatat

 

Ser jo heilt grei ut, og er ikkje noko umuleg prosjekt, men les på OMC at kjøleslangane sprakk ein etter ein, det er kjipt :-p

 

Men spørst då, berre det ikkje går med den som Omeganatoren R.I.P

Opel Vectra 4x4 Turbo

Opel Senator 2.3 Turbodiesel

x Opel Omega B 2.0 16V

Opel Ascona C 1.8GT Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis me ny bil :ratatatat

 

Ser jo heilt grei ut, og er ikkje noko umuleg prosjekt, men les på OMC at kjøleslangane sprakk ein etter ein, det er kjipt :-p

 

Men spørst då, berre det ikkje går med den som Omeganatoren R.I.P

 

Takk, ja det var noen slanger som sprakk, men men pytt pytt,litt må man jo regne med.

 

Dette er orginal vetcra 4x4 turbo. import i 2005. er nesten ikke rust på den. små flekker bare. Så det går nok ikke sån som det gjorde med senatoren.

 

Når skal du lære? Kjøper Opel etter Opel. Alle har det gått til helvete med.. Skal du beholde denne da?

 

 

alle har gått til helvete med?

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, ja det var noen slanger som sprakk, men men pytt pytt,litt må man jo regne med.

 

Dette er orginal vetcra 4x4 turbo. import i 2005. er nesten ikke rust på den. små flekker bare. Så det går nok ikke sån som det gjorde med senatoren.

 

 

 

 

alle har gått til helvete med?

 

 

Første Omegaen var vel aldri helt frisk?

Senatoren rustet i stykker..

and the story goes on!

 

Gå for BMW nå da ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første Omegaen var vel aldri helt frisk?

Senatoren rustet i stykker..

and the story goes on!

 

Gå for BMW nå da ;D

 

Nå har jeg hatt skal vi se. Ja 7-8 omegar, 1 senator og en bmw

 

Bmw var jo bare problemer, men tjente jo penger på den.

 

Første omegan hadde jeg i 2 år pusset den opp og lakerte den, hadde en lite motor problem, men det gikk vekk når den ble varm, Så følte jeg var ferdig med den, og etter 2 år var jeg litt lei. Solgte den. KJøpte en rusten , utslitt møkka haug av en omega b. som skulle blir prosjekt, Dette var så mye jobb så gadd ikke, Hogget en omega a, etter den ble gjort herverk på. kjøpte senatoren for en billig penge. mye rust, osv, fikk den eu godkjent, (utrolig) at den gikk igjennom, hadde lyst og bytte til 24v motor. Så kjøpte en Dele bil stv, for en billig penge, Gadd ikke og begynne og bytte motor ,når jeg skjønnte hvor dårlig senatoren var, Så fikk jeg tak i Omegan jeg har i dag:) den var savnet. OG den har jeg fortsatt. Og det er godbil. Hadde også en 98 model omega, med automat, automat var kjipt så den solgte jeg også, for ca, 20 tusen mer en jeg kjøpte den for.

 

Og bmw er ikke noe dårlige biler. På ingen måte, men mitt hjerte banker for Opel. Og da blir det Opel etter Opel. Fattig man mercedes blir bila også kalt;)

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er bare litt sur for at vectran legger bimmern din i grus og omegan haha:)

 

 

Haha, vi får se! =P Kjørt forbi deg et par ganger uten at du har skjønt at det er meg.. hehe. Får se Vectraen på ordentlig, så skal jeg gjøre meg opp en mening! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, vi får se! =P Kjørt forbi deg et par ganger uten at du har skjønt at det er meg.. hehe. Får se Vectraen på ordentlig, så skal jeg gjøre meg opp en mening! ;)

 

 

Du kan få sitte på en tur med vectran;) hehe så tror jeg du blir opel frelst ;) Parkerte i går en smart raodster turbo med 2 bærum gutter i :) det var jævlig gøy!

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft. Men burde ikke du kjøpe en bil som ikke trenger fullt så mye stell så du kan bli ferdig med et prosjekt? :P

 

Hhaahaha.. Akkurat det samme slo meg når jeg så tråden!

 

Hvordan olje skal jeg ha på en slik motor. Kom gjerne med tips.

 

All olje som er innafor kravene til den motoren..

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår