Gå til innhold

Periodiske startproblemer - VW Golf 4 GTI

Ranger emnet


eyzo

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har noen periodiske startproblemer med Golfen. Den kan starte helt fint og den kjører helt fint. Men av og til når ej stopper å skal starte igjen så virker det som den bare tenner på noen av sylynderene. Den står bare å hoster og harker. Må i tilleg gi mye gass for at den skal holde seg i live. Andre ganger starter den, men stopper igjen med en gang. Som jeg har erfart litt så må jeg ofte vente til moteren er kald før jeg kan starte den fint igjen. Utenom dette så går motoren helt strøkent.

 

Any ideas? Takk! :)

 

Edit: Kommer i tilleg mye svart røyk når den står og harker.

[-]00 Golf IV GTI Exlusive

[-]91 BMW E36 318i

[x]97 Renault Megane RN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har akkurat samme problem med min passat. finni ut noe mer?

 

jeg har testet og dra ut LMM mens bilen går, og da stoppe bilen kontant. ville da tro at denne virker som den skal.

 

har også ohmet coil og fått de verdiene som var ønsket utfra min repbok til bilen.

 

hvor sitter vanntemp føler? kjølevannet sant?? noe måte jeg kan sjekke denne på? ohme??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror jeg veit hvor vann temp sensor sitter nå. skal få sjekka i morra så jeg er sikkert.

 

og hvis jeg ikke tar helt feil er ikke denna så dyr?? 200kr ca??

"vanntemp sensor" og "termostat" er det samme ikke sant?

 

så jeg vurderer og kjøpe en ny og teste..

 

 

Vanntemp sensor/føler og termostat er ikke samme.

På min sitter den på h.side av motor når du står forran, lykke til og hold oss inforrmert hvordan det gikk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har lagt denne saken på is i en stund nå, siden jeg ikke har vært hjemme, så har fortsatt problemer.

 

Når bilen ikke vil starte igjen så kan jeg koble fra luftmengdemåleren og da starter den helt fint igjen, har jeg funnet ut. Om jeg kobler den til igjen så hender det seg at den startet fint da også, andre ganger ikke. Så er det denne som er gåen tror dere? Litt greit å vær sikker siden den koster jo litt.

[-]00 Golf IV GTI Exlusive

[-]91 BMW E36 318i

[x]97 Renault Megane RN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår