Gå til innhold

Zetec's: Focus Acoustics dB-drag Terra

Ranger emnet


Zetec

Anbefalte innlegg

Tenkte å lage en liten tråd her om Terraen til Espen :)

 

Espen ville gi seg i dB-drag, men som en god deltaker gjennom de siste årene så synes jeg det var dumt, så vi ordna en deal istedet.

Espen stod for bilen og cd-spilleren mens jeg ordnet forsterkere og subber.

 

Ett par dager senere var Espen en del av Team Lydtrykk. 2 stk subber av typen Focus Acoustics SPL12D2 fikk han fort, sammen med ett par forsterkere og han byttet da ut utstyret han hadde i Opel Tigraen sin. Han fikk målt og testet litt og var vel mer enn begeistret for resultatene han fikk og vi ble enig om at han skulle teste 16V, da gikk det galt :p

2v cellene var i en heller dårlig stand og førte til ett kjempespenningsfall og 1 av subbene ga etter for dette, den var vel og merke i brukbar stand etterpå..

Vi var dog redde for at dette kunne slå ut på resultatene og jeg bestemte meg derfor for å kjøre opp med 2 nye subber. Disse ble montert og 2v cellene fjernet.

Høyeste score i Opelen ble vel 154,6dB med 12" utgavene.

 

Så fikk Espen ett tilbud av en nabo, nemlig en Seat Terra, og dette måtte han jo bare hoppe på.

Og deretter var det hele i gang.

Utstyret som ble brukt i denne bilen var da 2 stk 4700w forsterkere (selges nå for 5000kr stk) og 2 stk Focus Acoustics SPL12D2 subwoofere.

 

Alt måtte jo gjøres med denne bilen, demping, kassebygging, strøm, lakkering osv..

Vi legger ut noen bilder her, men noen er kanskje litt redigert for å skjule evt ting vi vil holde for oss sjøl :p

 

Ett av de første bildene av bilen:

bilen%20terra%20001.jpg

 

Bilde av porten, er gjort litt med denne i etterkant, men folk skjønner vel tegninga

bilen%20terra%20003.jpg

 

Bilen ble så lakkert:

bilen%2520terra%2520029.jpg

bilen%20terra%20031.jpg

Kristiansand%20EMMABassr%20160808%20%2821%29.JPG

 

Espen på Eltek:

terra.jpg

 

Flere bilder kommer, men serveren er så ufattelig treg i kveld at det tar litt tid å få lasta opp..

 

Høyeste score med 2 stk 12" var 161,3dB dette ble dog gjort en gang under gode omstendigheter, ellers har scoren ligget på 160,3 til 160,7dB

 

Før Elteks konkurranse skaffet jeg 2 stk 15", så Espen byttet subber, fra 12 til 15", dette var ingen enkel jobb, kutte ut ett større hull i en frontvegg som er 11cm tykk sier seg selv at byr på utfordringer, løsningen var enkel, MOTORSAG!

 

Ny stabil score etter Eltek har vært 161,3-161,4dB

Kan jo også nevnes at Espen hele tiden har kjørt 14volts batterier på konkurranse, noe som er lite i denne klassen hvor det er lov med 18 volt :)

 

Det jobbes nå litt med bilen frem mot NM så får vi jo se da åssen det går, spennende blir det når vi vet at 2 andre deltakere jobber iherdig med sine biler, nytt utstyr osv..

 

Mer bilder kommer når serveren er i gang.

 

Noen vet allerede hva slags planer det er for denne bilen fremover, men vi ber om at de av dere som vet noe holder dette for dere selv :)

Endret av Zetec

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår