Gå til innhold

Info om svx.

Ranger emnet


Alex-svx

Anbefalte innlegg

Subaru svx AWD

 

Produsert fra 1992-1997 solgt totalt ca 25 000.

600stk var 25Anniversary Limited Edition kom i 1993.

I europa ble det solgt 2478stk.

other105.jpg

 

Motor: 3,3L Boxer6 24v

Hestekrefter: 230hk ved 5,400rpm

Max motor fart. 7,000rpm.

0-100: 7,2sec (1/4 mile. 15,4sec@ 92,5mph)

 

Kom bare med automat altså en 4EAT kasse (3,50Final gear). Som ikke er helt go.

som kan byttes med en (4,44Final gear) Outback automat kasse. Er 2 genrasjon kasse som er sterkere og bedre giret enn den gamle. Så anbefales, eller bygges om til mauell hvis man har mulighet for det.

 

Skive bremser på alle hjul (ABS) stander. Men skal man ha bilen på bane så bør man bytte til no sterkere. p.g.a tyngden på bilen.

Bilen veier nesten 1700kg.

 

Service:

Olje skift per 7 500km

Olje filter per 15 000km

Tune up per 15 000km.

Pris antydning her i Norge 100-150 000,-

specs2.jpg

1992 Svx 3,3L H6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir kasse problemer.

 

Disse 4EAT kassene har ett problem med overoppheting.

Radiatoren klarer ikke å kjøre ned kassen. Så anbefalt å innstalere extra oilje kjøler for å hindre dette.

 

* If your transmission ID is less than 389607:

o Ask your dealer if your transmission has been upgraded to the redesigned transfer clutch driven plate (Part # 31589AA041). Transmissions 389607 and higher have the improved parts. This fix addresses complaints about rear axle binding on turns.

 

* If your SVX was manufactured before 11/92:

o Ask your dealer if your transmission has been upgraded to the redesigned oil pump gasket (Part # 31339AA121). Transmissions 513102 and higher have the improved gasket. This fix lessens the chance of gasket failure resulting in half line pressure at idle and full pressure at stall speed; sometimes even causing a delay going into reverse.

 

* If your VIN# is less than NH106286 (only 1992 models):

o Ask your dealer if your transmission has been upgraded with the transmission oil filter kit.

 

* 93-97 SVXs came with transmission oil filter kits from the factory

 

* If your transmission ID is greater than 426207:

o Your transmission has a modified transmission case to help prevent the oil pump gasket from leaking (this happened some time in 1994)

 

* If your transmission ID is greater than 463969:

o Your transmission has the new high clutch drum, reverse clutch fiber plates, and reverse clutch steel plates. These changes help oil flow to the transmission's components for better cooling.

 

* If your transmission ID is greater than 633657:

o Your transmission has a newly designed high clutch drum and thrust bearings . These changes fixed the problem of not shifting or increased rpms when shifting to 3rd.

 

Symtomer.

* Delay when shifting

* Engine revs while shifting

* A "thud" when putting the car in reverse

* Will not go into 4th

* Will not go into any gear

1992 Svx 3,3L H6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biler er kjempe topp å kjøre, er en luxus racer.

Jeg skal bytte kassen min til en Legacy kasse og da blir bilen veldig fin. og kan brukes på bane :) og det bil hålde. Men må ha en extra olje kjører. En del i usa bygger om til mauel men da må man bruke girkasse og bak axel fra en impreza, legacy eller forester. men ikke under 2,5L

 

Motor er som subaru flest. :) Så det er bare synd at de bommet så fert på girkassen. Men det kan fikses. Så jeg vil si jeg er kjempe fornøyd med bilen min. Den er fin inni og beghagelig å kjøre.

 

Utsyr på min.

Klima A/C

Skinn seter m/elektirsk justering.

cruise kontroll.

Bra musikk annlegg.

El vindu alle 4.

Vinter modus på viskere. (spretter opp på viduet med dette på så dem tiner.) Kan få varme og vippe speil sånn som de nye bilen kommer med i dag.

interior072.jpg

interior073.jpg

 

Kommer mer etter hvert.

1992 Svx 3,3L H6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg var inne på http://www.brems.no

 

Og spurte dem om bremser til bilen min som var bedere enn orginalt.

Får dem har de som er i orginal, Men vil ha noen som er litt bedere.

 

Og det hadde dem men bare skiver foran som var bedere og til en pris på 2500,- for begge foran og det er ikke så veldig dyrt. Men tanke på at Subaru skal ha ca20 000,- for alle bremsene rundt bilen. Det er orginalt Med skive og kloss 4 hjul.

 

Og de er fra Stop Tech som jeg har fått tilbud om, og Redstuff (710,-) klosser. Så da blir det nok noen bremser på Svx`en.

Så vil si jeg er fornøyd med servicen hit til. Så skal innom dem i oslo høre med dem en dag.

 

Blir redstuff bak også men de husker jeg ikke prisen på.

1992 Svx 3,3L H6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår